-

Andrzej-z-Gdanska

"Szatański antyopłatek!" Synod amazoński

Dodałem na końcu notki nowy temat dotyczący synodu amazońskiego i co z tego może wyniknąć.

Ostatnio obejrzałem kilka filmików na youtube i teraz chciałem się podzielić wiadomościami, które w nich znalazłem. Są to zapiski, w których zawarłem te, patrząc subiektywnie, bardziej interesujące czy nieznane. Na początek fragmenty tytułowego filmiku.

Zygmunt Miłoszewski, pisarz, autor kryminałów, laureat paszportu "Polityki" zamieścił w internecie wpis o wigilijnych opłatkach edycja 2020 do nabycia w klubo-kawiarni mieszczącej się w Pałacu Kultury i Nauki im. Józefa Stalina. Dochód ze sprzedaży opłatków przeznaczony jest w całości na strajk kobiet. Zamieścił zdjęcie opłatków z błyskawicą na każdym opłatku.

My opłatkiem dzielimy się na pamiątkę narodzin Chrystusa.

Profanowanie opłatka symbolem hitlerowskim to jest wyjątkowe nasilenie złej woli! To nie jest bombka na palmie, to nie jest neutralne. Po prostu ludzie przestali rozróżniać sferę sacrum i profanum. Nastąpiła folkloryzacja i komercjalizacja obyczajów religijnych.

A przecież jest jedna religia tak jak jest jedna prawda. Chcąc się „zaprzyjaźnić” ze wszystkimi tracimy własną tożsamość.

Jak mówi ksiądz Roman Kneblewski Diabeł istnieje. To nie jest prześmiewczy "futrzak" z rogami. To jest inteligencja wyższego rzędu. Gdybyśmy mieli np. połączone wszystkie najtęższe mózgi, intelekty całej ludzkości stoczyć partię szachów z diabłem to my nie bylibyśmy w stanie jeszcze spojrzeć na pionki, żeby zacząć je rozstawiać, a on by już nas 100 tysięcy razy ograł! Z nim bez mocy Bożej nie mamy żadnych szans.

Nie chodzi tylko o strach przed islamem i judaizmem. Jest tylko jedna religia. Kościół Katolicki jedyny, prawdziwy a nad nami skupione są wszelkie ataki szatana. Przecież diabeł nie będzie walczył z czymś co jest mu na rękę, bo walczyłby przeciwko sobie.

Co robić? - zapytał ksiądz Roman Kneblewski – i odpowiedział.

Nie możemy się potulnie poddawać wszystkiemu. Trzeba bardziej słuchać Boga niż ludzi. Przede wszystkim uświadamiać, podtrzymywać na duchu, pomagać. Gdzie indziej „zabijać śmiechem” niektóre rzeczy. Otwierać ludziom oczy i robić to w zasięgu naszych możliwości, bo nic nam nie da jak zaczniemy biadolić. Ora i labora czyli módl się i pracuj na fundamencie modlitwy. Nie można się poddawać. Trzeba pamiętać, że jesteśmy kościołem walczącym, a nie tylko pielgrzymującym.

Mamy walczyć z własnymi słabościami, np. strachem, ale również walczyć z niebezpieczeństwami zewnętrznymi jak z ograniczaniem wolności, profanacją, itd. Zakończyłbym to takim staropolskim zawołaniem : do szabel bracia, do szabel!

Szatański antyopłatek! PL1.TV 3 XII A.D. 2020 [Tuba Cordis]

22 grudnia 2020 r.

https://www.youtube.com/watch?v=rzXEY1nctYQ

 

Sprawa o. Pelanowskiego i szopka w Watykanie || Ja, katolik. EXTRA

15 grudnia 2020 r.

Prowadzi Krystian Kratiuk. Na pytania odpowiada Paweł Lisicki i Grzegorz Górny.

https://www.youtube.com/watch?v=8qjvhFv16AE

Ojciec Augustyn Pelanowski został oficjalnie wydalony z zakonu paulinów.

Wiele zarzutów w stosunku do ojca Pelanowskiego jest prawdziwych.

Można wymienić 4 przykłady, które oznaczają odejście od klasycznej nauki katolickiej głoszonej przez Papieża Franciszka. Są to sprzeczności w doktrynie moralnej Kościoła.

1. Papież uważa, że związki partnerskie powinny być zalegalizowane prawnie.

2. Odejście Kościoła od kary śmierci. Ma to być wprowadzone do katechizmu.

3. Dopuszczalność osób po rozwodzie do Komunii Świętej.

Kwestia doktrynalna (poważniejsza):

4. W dokumencie z Abu Zabi Papież Franciszek napisał, że Bóg chce istnienia różnych religii. Boża mądrość chce tego. Pan Bóg chce aby istniał islam, chrześcijaństwo, buddyzm, hinduizm i inne religie. Nawracanie na katolicyzm nie jest mile widziane ani właściwe.

Zdaniem ojca Pelanowskiego Papież głosi herezję.

Pierwszy zarzut Paulinów odnośnie sprzeczności w wypowiedziach papieża nie znalazł odpowiedzi. Pozostałe zarzuty dotyczyły nieposłuszeństwa zakonowi i zarzucanie Papieżowi głoszenia herezji.

W dziejach kościoła były osoby wypowiadające nieposłuszeństwo zakonowi (ojciec Pio, siostra Faustyna(?).

Ojciec Pelanowski podał inne przykłady do naśladowania. Patriarchowie Konstantynopola głosili herezję, np. arianizmu czy ikonoklazmu. Wtedy ojcowie Kościoła, żeby ocalić swoją wiarę udawali się na pustynię. W książce "Ocalenie" ojciec Pelanowski pisze, że sam odszedł z zakonu.

Na Zachodzie wiele osób uważa, że prawdziwym papieżem jest Benedykt XVI, a nie Franciszek. Najgłośniej o tym mówi i pisze włoski pisarz i watykanista, Antonio Socci - bene wakantyzm.

W wywiadzie z Peterem Seewaldem, Benedykt XVI powiedział, że jego pontyfikat się nie skończył, ale ma inny wymiar - duchowy, ontologiczny. Sekretarz osobisty Benedykta XVI mówił, że obecnie papiestwo ma dwa wymiary: jeden czynny Franciszka i drugi modlitewny, kontemplacyjny czyli Benedykta. Pojawia się pytanie czy może być dwóch Piotrów w kolegium apostolskim. Decyzja Benedykta XVI podważyła autorytet papiestwa.

 

W Watykanie z kolei stanęła szopka, która... kompletnie nie przypomina szopki.

Szopka w Watykanie ma wymiar bardziej kosmiczny, pozaziemski. Są też takie opinie, że jest to szopka czasów pandemii - postacie stoją osobno zachowując dystans społeczny i nie patrzą na siebie, żeby się nie zarazić koronawirusem. Czy to ma coś wspólnego z Bożym Narodzeniem? Można to uznać za przykład desakralizacji świąt Bożego Narodzenia.

Od dłuższego czasu mamy do czynienia z inwazją brzydoty, np. zdeformowane kościoły. Przestrzeń w tych kościołach nie jest ukierunkowana.

FOT.:Vatican News/YouTube

Szopka z Castelli składa się z wykonanych z ceramiki figur większych niż naturalne postaci ludzkie. Jest ona nie tylko symbolem kultury regionu Abruzja, lecz także dziełem sztuki współczesnej, mającej jednak swe korzenie w tradycyjnej obróbce ceramiki właściwej dla Castelli. Figury są dziełem uczniów i nauczycieli dawnego Instytutu Sztuki „F.A. Grue”, obecnie państwowego liceum artystycznego designu. W latach 1965-1975 tematyka bożonarodzeniowa była elementem nauczania w Instytucie.

W szopce można odnaleźć nawiązania do sztuki starożytnej, greckiej i sumeryjskiej, a także do rzeźby starożytnego Egiptu. Po raz pierwszy była ona publicznie wystawiana w 1965 roku przed kościołem w Castelli, następnie w 1970 roku w Halach Trajana w Rzymie, a kilka lat później w Jerozolimie, Betlejem i Tel Awiwie.

Vittorio Sgarbi – historyk sztuki i polityk, znana we Włoszech postać życia publicznego – odniósł się do szopki zaprezentowanej na placu Świętego Piotra. „Nie patrzcie na mędrców. Nie spoglądajcie na Dzieciątko Jezus. Nie spoglądajcie na Dziewicę. Nie patrzcie na św. Józefa. Nie patrzcie na owce, na osła ani na wołu, ani na indyki i różne zwierzęta błąkające się w tej przestrzeni. Nie spoglądajcie na nie, bo nie będziecie wiedzieć, co widzicie. Nie rozpoznacie żadnej z wymienionych przeze mnie postaci” – komentował.

https://www.pch24.pl/co-sie-zobaczylo-to-sie-nie-odzobaczy--watykanska-szopka-2020-do-pieknych-nie-nalezy--zdjecia-,80564,i.html#ixzz6hoXznGYj

 

Rozmowy niedokończone w Radiu Trwam: Wojna cywilizacji

https://www.youtube.com/watch?v=lQhs2Zfw17U

prof. dr hab. Piotr Jaroszyński; dr hab. Artur Mamcarz-Plisiecki

Definicja cywilizacji wg Feliksa Konecznego: Cywilizacja jest metodą organizacji życia społecznego. Dotyczy to wioski, miasta, organizacji.

Uciekamy do powierzchownego ujęcia problemu jak to ma miejsce dzisiaj po zniszczeniach marksistowskich kiedy została tylko socjologia i psychologia. Analizy dokonywane przez te nauki są bardzo płytkie, bo te nauki nie definiują człowieka, Boga. Bez zrozumienia łaciny i greki nie da się dojść do głębszego zrozumienia dawnych pojęć.

Cywilizacja nie zna granic. W ramach jednego państwa niemieckiego istniała na północy inna cywilizacja niż na południu. Pierwszym, podstawowym kryterium jest odpowiedź na pytanie: dla kogo jest państwo?

Cywilizacja Łacińska - jest dla ludzi. Człowiek mógł się rozwinąć w pełni. - personalizm.

Cywilizacja Bizantyjska - człowiek jest dla państwa.

Cywilizacja Turańska - wszystko jest władcy.

W demokracji można "ukryć" różne mechanizmy, żeby nie było „widać” cywilizacji.

Jan Paweł II powiedział w 1980 w siedzibie UNESCO (wyspecjalizowana organizacja ONZ, której podstawowym celem jest wspieranie współpracy międzynarodowej w dziedzinie kultury, sztuki i nauki):

Jestem synem narodu, który przetrzymał najstraszliwsze doświadczenia dziejów, którego sąsiedzi wielokrotnie skazywali na śmierć a on pozostał przy życiu, pozostał sobą. Zachował własną tożsamość i zachował pośród rozbiorów i okupacji własną suwerenność jako naród nie w oparciu o jakiekolwiek inne środki fizycznej potęgi, ale tylko w oparciu o własną kulturę, która okazała się w tym wypadku potęgą większą od tamtych potęg.”

Ocaliła nas kultura. Przekształcenie tej kultury (w antykulturę sprowadzającą nas do poziomu zwierząt) może spowodować, że prawdopodobnie nie przetrwamy jako naród.

Jan Paweł II powiedział też wtedy:

Człowiek żyje prawdziwie ludzkim życiem dzięki kulturze. Jego życie jest kulturą również i w tym znaczeniu, że poprzez nią człowiek odznacza się i odróżnia od całej reszty istnień wchodzących w świat widzialnego świata. Człowiek nie może obejść się bez kultury.

Kultura jest tym przez co człowiek jako człowiek staje się bardziej człowiekiem, bardziej jest.”

Odkrycie, że człowiek jest osobą ma związek z chrześcijaństwem. Od renesansu ubóstwiany jest człowiek.

Mówimy o wojnie ze względu na to co rozgrywa się na naszych oczach. Niszczona jest kultura, niszczone są media, dewastowany jest język. W tej wojnie wojownikiem można być w sensie zgodnym z klasyczną cnotą męstwa. Męstwo jest zdolnością do wytrwania w dobru i obrony dobra przed złem. Nasza wojowniczość nie polega na zdobywaniu nowych terenów czy ludzi siłą, ale obrona dobra.

Cywilizowanie polega na przekazywaniu dziedzictwa wielkiej kultury. Większość społeczeństwa podchodzi do problemów wiedzy i rozwoju w sposób bardzo płytki i krótkowzroczny. Edukacja i nauka zostały przekierowana na korzyści, na biznes. To doprowadza do pustki ponieważ biznes dostarcza środków, a kultura wymaga znajomości celów.

Podstawą wykształcenia człowieka na człowieka przez 2500 lat były logika, gramatyka i retoryka. W komunizmie zostało to zarzucone. W cywilizacji bizantyjskiej nauka miała służyć państwu, a w turańskiej władcy, czyli potrzebna była „ciemna masa” działająca emocjonalnie bez głębszego zrozumienia, nie mówiąc o werbalizacji.

„Mieszanki cywilizacyjne” prowadzą do zdominowania jakiejś cywilizacji – to jest określenie Feliksa Konecznego. Zawsze wygra cywilizacja silniejsza w znaczeniu militarnym, potęgi władzy, potęgi państwa, bo nie można być cywilizowanym na różne sposoby. Cywilizacja czyli metody organizacji życia społecznego określają jakie będzie prawo, jaka będzie rodzina, jakie małżeństwo, jakie rozumienie własności. Nie może być tak, że inaczej cywilizuje kościół, inaczej szkoła, inaczej uniwersytet, inaczej rodzina.

Większość krajów europejskich była cywilizowana od dołu wg cywilizacji łacińskiej. Mimo to każdy kraj ma swoją kulturę, obyczaje czyli jest różnorodność.

W XVI wieku większość Niemców przyjęła zbizantynizowane prawo rzymskie. Były tam dwie zasady, które są kluczem do zrozumienia cywilizacji bizantyńskiej. Pierwsza zasada mówi, że to co się podoba władcy ma charakter prawa czyli dowolność. Co powie władca staje się prawem. Druga zasada mówi o tym, że władca stoi ponad prawem. Przyjęcie takiego rozumienia prawa zmienia całe państwo, całe społeczeństwo. Wtedy państwo i władza są nieomal święte. To prawo zbizantynizowane w tym czasie nie przyjęła Anglia, Irlandia i Polska, a państwa romańskie miały tradycję prawa rzymskiego klasycznego.

„Mieszanki cywilizacyjne” prowadzą do „kołobłędu” jak mówił Koneczny. Jedni ciągną w jedną stronę a drudzy w przeciwną. Łączenie kultur w ramach cywilizacji łacińskiej jest możliwe gdy respektowane są przez wszystkich uniwersalne zasady moralności.

Odpowiedzi na pytania słuchaczy:

Mamy przekaz Pisma Świętego jako tekst objawiony, który jest wyrażony językiem metaforycznym. Do wyjaśnienia tego tekstu trzeba być wykształconym w ramach filozofii klasycznej i mieć uprawnienia magisterium kościoła. Powstało szereg nieporozumień ponieważ zaaplikowano fałszywą filozofię do wyjaśnienia tekstów sakralnych. Pismo Święte jak wiemy ma cztery sensy*. Z tego tytułu pojawiało się szereg problemów w historii Kościoła.

W modernizmie jest zawarte takie przekonanie, że lepsze jest to co jest nowsze. W nowych czasach można odrzucić stare czasy. My szukamy w przeszłości odpowiedzi na pytania, na które już udzielono odpowiedzi. Szukamy w przeszłości odpowiedzi jak unikać starych błędów, jak nie wyważać otwartych drzwi, jak zrozumieć siebie samych.

________
* Katechizm Kościoła Katolickiego podpowiada nam, że Tradycja Kościoła odkrywała Słowo Boże doszukując się w Nim czterech sensów:

KKK 116 Sens dosłowny. Jest to sens oznaczany przez słowa Pisma świętego i odkrywany przez egzegezę, która opiera się na zasadach poprawnej interpretacji.

KKK 117 Sens duchowy. Ze względu na jedność zamysłu Bożego nie tylko tekst Pisma świętego, lecz także rzeczywistości i wydarzenia, o których mówi, mogą być znakami.

1.Sens alegoryczny. Możemy osiągnąć głębsze zrozumienie wydarzeń, poznając ich znaczenie w Chrystusie.

2. Sens moralny. Wydarzenia opowiadane w Piśmie świętym powinny prowadzić nas do prawego postępowania. Zostały zapisane “ku pouczeniu nas” (1 Kor 10, 11).

3. Sens anagogiczny. Możemy widzieć pewne rzeczywistości i wydarzenia w ich znaczeniu wiecznym; prowadzą nas (gr. anagoge) do naszej Ojczyzny. W ten sposób Kościół na ziemi jest znakiem Jeruzalem niebieskiego.

By odnaleźć te cztery sensy w Słowie Bożym dobrze jest postawić sobie cztery pytania:

1. Co się wydarzyło?

2. W co mam uwierzyć?

3. Jak mam postępować?

4. Dokąd mam zmierzać?

Dla przykładu przedstawię sposób czytania Ewangelii św. Jana 6, 35-40

Jezus powiedział do ludu:

«Ja jestem chlebem życia. Kto do Mnie przychodzi, nie będzie łaknął; a kto we Mnie wierzy, nigdy pragnąć nie będzie. Powiedziałem wam jednak: Widzieliście Mnie, a przecież nie wierzycie. Wszystko, co Mi daje Ojciec, do Mnie przyjdzie, a tego, który do Mnie przychodzi, precz nie odrzucę, ponieważ z nieba zstąpiłem nie po to, aby pełnić swoją wolę, ale wolę Tego, który Mnie posłał.

Jest wolą Tego, który Mnie posłał, abym nic nie stracił z tego wszystkiego, co Mi dał, ale żebym to wskrzesił w dniu ostatecznym. To bowiem jest wolą Ojca mego, aby każdy, kto widzi Syna i wierzy w Niego, miał życie wieczne. A Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym».

  1. Co się wydarzyło?

Wydaje się, że nic się nie dzieje. Jezus mówi. Tyle.

Jeśli sięgniemy do komentarza to podpowie nam, że Jezus jest w Kafarnaum, najprawdopodobniej w synagodze. Co tam robi? Słucha Słowa, modli się, jest z innymi.

Komentarz podpowie nam, że do synagogi weszli ci, którzy doświadczyli rozmnożenia chleba a którzy szukali Jezusa. Podpowie nam też, że w synagodze są uczniowie, którzy w nocy przeżyli burze na jeziorze.

2. W co mam wierzyć?

Jezus daje się odnaleźć tym, którzy Go szukają i są w tych poszukiwaniach wytrwali. Czasami nawet trzeba przeżyć burzę w swoim życiu by „dopłynąć” do brzegu.

Jezus mówi o sobie, że jest „chlebem życia”, tym, który zaspokaja pragnienie.

Jezus przyjmuje wszystkich, którzy do Niego przychodzą. On nie odrzuca nikogo, On zbawia, wskrzesza. Każdego. Nikt nie jest stracony.

Jezus ożywia. Ożywia we mnie to, co może umarło, to, co martwe, bez życia. Jezus może ożywić moją wiarę, która przechodzi próbę. Może ożywić moją utraconą nadzieję.

Trzeba mi uwierzyć, że w czasie modlitwy wiele może się wydarzyć. Nawet jeśli czasami mam wrażenie, że modlitwa jest czasem straconym, że nic nie daje, że nie przynosi owocu.

3. Jak postępować?

Wiara jest darem – potrzeba o ten dar prosić, modlić się o niego. Moją wiarę może umocnić adoracja Najświętszego sakramentu.

Gdy brakuje wiary w żywą obecność Jezusa w Najświętszym Sakramencie to źródłem wiary mogą być cuda eucharystyczne. Może warto sięgnąć do Internetu, literatury i o tych cudach poczytać.

Potrzeba spowiedzi – przychodzenia do Jezusa i doświadczania przyjęcia z Jego strony.

4. Dokąd zmierzać?

Umieranie mojej woli, moich planów może prowadzić do odrodzenia się we mnie woli i planów Boga.

Niebo – wieczne trwanie z Bogiem. Nie będzie czasem, w którym nic się nie dzieje (jak pozornie w Ewangelii), będzie czasem niezwykle dynamicznym, w którym będę odkrywał co znaczy być z Bogiem.

https://rzeszow.pijarzy.pl/4-sensy-slowa-bozego/

 

Idą zmiany w liturgii. Papież i ryt amazoński. Paweł Chmielewski. Na straży. PCh24.pl

3 grudnia 2020 r.

https://www.youtube.com/watch?v=QgNB5XM03vI

Papież powiedział, że będą jakieś zmiany. Na razie jest to mało skonkretyzowane, ale wiadomo w jakim kierunku będzie to zmierzać. We wtorek Papież opublikował nagranie wideo, w którym mówił o liturgii i bardzo mocno chwalił różnorodność w kościele katolickim zarówno łacińskim jak i wschodnim katolickim. Mówił o tym, że Sobór Watykański II zalecał budowanie różnorodności liturgicznej i ubolewał nad tym, że mało jeszcze w tym zakresie, w jego ocenie, zrobiono. Przytoczył konkretnie przykład rytu zairskiego, zwanego też rytem kongijskim, który został opracowany dla Demokratycznej Republiki Konga w roku 1988, który zaakceptowała Kongregacja Nauki i Wiary. Ryt ten zawiera elementy tańców, śpiewów z kongijskiej kultury ludowej. Ten ryt został zaimplementowany w innych krajach afrykańskich. Papież Franciszek powiedział, że, zupełnie dosłownie, ten ryt kongijski, zairski jest przykładem i wzorem, na którym mogą budować inne kultury na całym świecie. Kongo ma tajemniczy związek z Amazonią i w ten sposób z Synodem Amazońskim. Po publikacji adhortacji posynodalnej Qerida Amazonia (ukochana Amazonia) zaczęto mówić o utworzeniu jakiegoś rytu amazońskiego. W Amazonii trzeba dużych zmian, bo są tam duże obszary, gdzie ludzie nie mają dostępu do sakramentów, eucharystii, spowiedzi, kapłanów. Bardzo często przywoływano wtedy przykład Konga, które miałoby mieć podobne warunki. Kardynał Peter Turkson, bliski współpracownik Papieża Franciszka wspomniał przy okazji dyskusji na synodzie amazońskim i nawiązywał do koncepcji viri probati czyli wyświęcania żonatych "wypróbowanych mężczyzn" na księży. To wszystko dzieje się w rok po zakończeniu synodu amazońskiego. W Adhortacji Qerida Amazonia mamy przypis 120 o treści: "Na synodzie pojawiła się propozycja opracowania rytu amazońskiego". W p. 87 Adhortacji Papież Franciszek pisze tak:

W Eucharystii Bóg na szczycie tajemnicy wcielenia chciał dotrzeć do naszej intymności poprzez fragment materii. Jednoczy ona Niebo i Ziemię. Z tego powodu (Eucharystia) może być motywacją dla naszych niepokojów o środowisko i ukierunkowuje nas byśmy byli opiekunami całego stworzenia. Ostatnie zdanie jest autocytatem z Encykliki Laudato Si.* Zatem nie uciekamy od świata, nie zaprzeczamy naturze, kiedy chcemy spotykać się z Bogiem. Pozwala to nam podjąć w liturgii wiele elementów doświadczenia ludów pierwotnych w ich intymnym kontakcie z Naturą i zachęcać do rodzimych wyrazów w pieśniach, tańcach, obrzędach, gestach i symbolach.

I tutaj znowu Papież Franciszek powołał się na Sobór Watykański II. To są, obrzędy pogańskie. Wszyscy przecież byliśmy wstrząśnięci tym skandalem z pachamamą (inkaska bogini ziemi), którą obnoszono po ulicach Watykanu, wnoszono do kościołów, której oddawano bałwochwalczy kult także w ogrodach watykańskich, także w obecności samego Papieża Franciszka.

Ryt amazoński może mieć bardzo ważne konsekwencje nie tylko dla Amazonii, ale także dla Europy. To wszystko za sprawą koncepcji wyświęcania żonatych mężczyzn na księży i w ogóle bardzo szeroko pojętych zmian w kapłaństwie. Już w samej Adhortacji Qerida Amazonia Papież Franciszek sugeruje, że kapłaństwo może ulec daleko idącemu przeobrażeniu.

W p. 87 Adhortacji pisze Papież tak:

„sposób ukształtowania życia i wykonywania posługi kapłanów nie jest monolityczny i nabiera odmiennych odcieni w różnych miejscach ziemi. Dlatego ważne jest ustalenie co jest najbardziej specyficzne dla kapłana do czego nie można delegować. Odpowiedź znajduje się w sakramencie święceń, który upodabnia go do Chrystusa kapłana. Pierwszy wniosek jest taki, że ten wyłączny charakter otrzymany w święceniach uzdalnia tylko jego (kapłana) do przewodniczenia Eucharystii. Jest to funkcja szczególna, główna, do której nie można delegować kogoś innego. W p. 88 pisze Papież, że: Dlatego tylko on (kapłan) może powiedzieć: „to jest ciało moje”. Sa też inne słowa, które tylko on, kapłan, może wypowiedzieć: „odpuszcza tobie grzechy”.

Do tego sprowadza Papież istotną funkcję kapłaństwa, co się bardzo mocno pokrywa z rewolucją modernistyczną, którą próbuje się zrobić w kościele katolickim w Europie, zwłaszcza w krajach niemieckojęzycznych (Niemcy, Szwajcaria, Austria), tam gdzie próbuje się odebrać kapłanowi bardzo wiele jego funkcji, a przekazać to wszystko w ręce świeckich. Chrzcić dzieci mieliby świeccy, asystować w sakramencie małżeństwa również. Liturgię pogrzebową mieliby prowadzić świeccy. Głoszenie kazań, zarządzanie parafią, współzarządzanie diecezją mieliby robić świeccy. W czerwcu tego roku powstała nowa organizacja o nazwie Amazońska Konferencja Eklezjalna, którą tworzą przedstawiciele episkopatów amazońskich, krajów Ameryki Łacińskiej i wielu niemieckojęzycznych teologów. Organizacja ta zajmuje się czymś co jej uczestnicy definiują jako opracowanie innego sposobu bycia kościołem. Tam jest mowa o rycie amazońskim i viri probati.

W RPA działa biskup Fritz Lobinger, urodzony w Niemczech, któy trafił do RPA jako misjonarz. Opracował nowy model kapłaństwa. Fritz Lobinger idzie dalej niż Qerida Amazonia, ponieważ wprost postuluje, żeby żonatych mężczyzn wyświęcać na kapłanów. Mówi też o pewnych funkcjach sakramentalnych i liturgicznych dla kobiet o czym nie mówił Papież Franciszek w Qerida Amazonia, ale też nie wyklucza.

Kilka dni przed wypowiedzią Papieża Franciszka o rycie zairskim (kongijskim) głos zabrał kardynał Reinhard Marx, który mówił o kościele katolickim po pandemii. Głównym punktem tego nowego kościoła, który miałby się wyłonić z pandemii podał żonatych mężczyzn. Zadał retoryczne pytanie: dlaczego nie mielibyśmy wyświęcać żonatych mężczyzn na kapłanów?

Można mówić o luźnych skojarzeniach, ale należy wziąć pod uwagę jak ogromne pieniądze zaangażowali niemieckojęzyczni moderniści w przygotowanie synodu amazońskiego. Papież Franciszek nie odcina się od niemieckojęzycznych biskupów. Wybrał na biskupa brazylijskiej diecezji Ji-Parana 60-letniego Niemca Norberta Hansa Christopha Foerstera, który wcześniej był wikariuszem generalnym tejże diecezji. Mieszka tam ok. 0,5 mln katolików na obszarze o wielkości Węgier.

Synod amazoński został zrobiony w jakimś celu. Epidemia koronawirusa trochę to przygasiła, ale cały czas będzie to zmaganie o przyszłość kapłaństwa i nowe ryty liturgiczne.

Niewątpliwie celem niemieckojęzycznych modernistów jest "protestantyzacja" kapłaństwa.

 

 



tagi: szatan  cywilizacja  opłatek  szopka  synod  amazoński 

Andrzej-z-Gdanska
28 grudnia 2020 07:26
93     4545    8 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Matka-Scypiona @Andrzej-z-Gdanska
28 grudnia 2020 10:56

Ojciec Pelanowski nie powinien mówić o papieży Franciszku po nazwisku. Bergolio to, Bergolio tamto. To krecia robota, ponieważ wsacza w umysły pogardę dla tego stanowiska. A wielu zależy, żeby ktoś taki jak papież zniknął na dobre. Zostanie wtedy królowa... 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Matka-Scypiona 28 grudnia 2020 10:56
28 grudnia 2020 11:16

Też mi się to nie podoba. Niezależnie od tego co myślimy o wypowiedziach Papieża, jest albo powinien być dla nas Papieżem. Nie wiem dlaczego Ojciec Pelanowski tak czyni, bo nie czytałem jego książek. Czytałem natomiast książkę księdza abp. Jana Pawła  Lengi "Przerywam zmowę milczenia", z której przytaczam fragment:

To znaczy kto jest papieżem?

Nie zdejmuje z siebie tej papieskiej sutanny, białej sutanny, Benedykt XVI. Natomiast Bergoglio sam nazywa siebie biskupem Rzymu i jeżeli tak sam siebie nazywa, to jak ja mogę go nazywać? Jeżeli on sam sobie pozwala tak mówić o sobie, to mnie też się wydaje, że coś na pewno on wie, że tak chce siebie nazywać. Natomiast kiedy odprawiam Msze Święte, modlę się o papieża, nie nazywając go po imieniu.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Andrzej-z-Gdanska
28 grudnia 2020 12:03

"Zamieścił zdjęcie opłatków z błyskawicą na każdym opłatku."

W sumie to słabizna. Takie podskakiwanie na pół gwizdka. Gdyby natomiast zainfekowali te opłatki bakcylami wodowstrętu, to byłoby coś. Mówi Pan: "Gdy duch nieczysty opuści człowieka, błąka się po miejscach bezwodnych ..." Łk 11:24.

Nie daj Boże nikomu, nawet p. Lempart, ani wodowstrętu ani pustynnego demona. No ale opłatki z runami nazistowskimi to w zasadzie letniość. Nie daj Boże również tego, co Pan nazywa "obyś był zimny". Tylko i wyłącznie "obyś był (obśmy i oby oni byli) gorący"

zaloguj się by móc komentować

MZ @Andrzej-z-Gdanska 28 grudnia 2020 11:16
28 grudnia 2020 12:06

Byłem na Mszy gdzie stary kapucyn modlił sie za papieża bez wymieniania .

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Andrzej-z-Gdanska
28 grudnia 2020 12:23

Pelanowski prowadzi swoją  prywatną wojenkę. Brak w nim pokory wobec problemów z jakimi zmierza się Watykan. Brak większego rozeznania , jego opinię sa zbyt powierzchowne. 

Chętnie zapytalbym Pelanowskiego ,czy rozmawiał na temat Papieża z ojcami Jezuitami. Nigdy nie słyszałem od niego odpowiedzi dlaczego np. Jezuita został wybrany na kolejnego Papieża . 

Zobaczymy , gdzie droga Pelanowskiego  go zaprowadzi , przez niego samego wybrana, na ile będzie skuteczny i konstruktywny. Słowo się liczy , ale najważniejsze sa czynny. Czy tak powinna wyglądać misja zakonnika ? 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Andrzej-z-Gdanska
28 grudnia 2020 12:26

I raczej bym się wystrzegal porównań do np. ojca Pio i innych. Czas pokaże kim jest Pelanowski.

zaloguj się by móc komentować

toNick @Matka-Scypiona 28 grudnia 2020 10:56
28 grudnia 2020 12:30

I do tego razi uszy trącąc impertynencją.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Magazynier 28 grudnia 2020 12:03
28 grudnia 2020 12:32

Nie chodzi tylko o ten cytat, ale także cel i zbieranie pieniędzy. Można to nazwać dziecinadą. Czasami to się tak dziecinnie zaczyna a potem te "gierki" zaczynają się podobać i wciągać. Nasuwa mi się (małe) podobieństwo do,  np. narkotyków.  Z tą gorącością to mam pewien problem niestety.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Draniu 28 grudnia 2020 12:26
28 grudnia 2020 12:39

To porównanie poczynił Paweł Lisicki. Nie pamiętam czy wyjaśnił o co chodzi. Trochę wydało mi się "na wyrost". Nie chciałem przytaczać całej dyskusji, bo trochę trwała. Człowiek decydując sie na zostanie zakonnikiem powinien zdawać sobie sprawę, że poddaje sie pewnym rygorom z własnej woli. Później takie "wychodzenie" z zakonu wygląda conajmniej dziwnie.

Właśnie: "Czas pokaże..."

zaloguj się by móc komentować

klon @Draniu 28 grudnia 2020 12:23
28 grudnia 2020 13:04

>>>Słowo się liczy , ale najważniejsze sa czynny. Czy tak powinna wyglądać misja zakonnika ?<<<

A na czym polega misja zakonnika? 

Nie jest li celem duszy zbawienie?

Rozumiem, że o. Pelanowski chce ten cel osiągnąć. Czy słuszną drogę obrał, czas pokaże. Każdemu z nas. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska 28 grudnia 2020 11:16
28 grudnia 2020 13:11

Kościół założony przez Chrystusa nie ma i nie może mieć dwóch głów. Dwie głowy to potworek a 10 głów to bestia (np. prawosławie gdzie każdy patriarcha jedt równy innemu patriarchy i gdy następuje spór między nimi to nie ma nikogo, kto by to ostatecznie rozstrzygnął, w efekcie prawosławie jest jak statek bez silnika i bez steru) . Papieżem jes Franciszek i nie ma znaczenia jak on siebie tytułuje. Nie ma też znaczenia jak tytułuje się kard. Razinger - był papieżem ale już nie jest. Abp. Lenga ulega rozgoryczeniu i chyba dlatego nie wymienia imienia papieża Franciszka (choć powinień, bo głowa KK musi być widoczna; musi być znana z imienia). Ojciec Pelanowski ma racje, że te wypowiedzi Franciszka to herezja, ale to nie oznacza że traci się urząd papieski z automatu. Św. Piotr też popadł w herezje i dopiero publiczne skarcenie przez św. Pawła - zelotę w końcu - pomogło mu odzyskać zdrową wiarę. O złożeniu z urzędu papieskiego na skutek herezji mogą zadecydować tylko kardynałowie mający prawo brać udział w konklawe. I tylko po przeprowadzeniu procesu całego, czyli wysłuchaniem samego papieża. Taka sytuacja jeszcze nigdy nie miała miejsca w KK bo i papieże - pomimo że też grzeszyli jak każdy człowiek - nigdy nie popadli w grzech przeciw wierze. Poza tym sądzę że Franciszek jedynie otwartym tekstem głosi to, co czterech jego poprzedników ukrywało pod wieloznacznymi i monstrualnie rozbudowanymi sformułowaniami. Jeśli więc ktoś ma pretensje do Franciszka, to niech przyjrzy się w jakiej atmosferze duchowej firmował się jako kleryk, kapłan i biskup. Jego formacja to formacja posoborowa.

 

Każdy z nas pragnie aby papież nie głosił tych herezji, ale zamiast się denerwować trzeba wziąć różaniec do ręki i modlić się za papieża + czynić ofiary w tej intencji. W końcu sama Matka Boża w Fatimie prosiła o ofiarę i modlitwę różańcową za tych, co wstąpili na drogę prowadzącą do wiecznej męki. Nawrócenia są możliwe. Każdy z nas musi w to wierzyć. W innym wypadku nasza wiara nie ma sensu. 

 

I na koniec: św. Tomasz z Akwinu (Doktor Anielski) naucza że zasada posłuszeństwa nie obowiązuje wiernych, gdy słuchanie sie przełożonych zagrażałoby wierze tj.  narażało ją na osłabienie lub utratę. Dlatego tak ważne jest kierowanie się w życiu tym w co Kościół zawsze wierzył, w tym samym znaczeniu, czyli nieomylnym magisterium. Amen.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @OjciecDyrektor 28 grudnia 2020 13:11
28 grudnia 2020 13:50

Nie zgadzam się ,ze  Pelanowski ma rację. I nawet nie mam zamiaru z tym polemizować,  bo to jest ślepa uliczka. I śmiem twierdzić ,ze jego nawigacja wprowadza go w błąd. 

Dyrektorze , możesz rozwinąć wątek  pt "formacja posoborowa" . Nie rozumiem o jaki sobór Ci chodzi ? W KK mieliśmy dwadzieścia jeden soborów. Jezuici istnieją ponad 500 lat ? Nie rozumiem co nam tu chcesz zasugerować ? 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @OjciecDyrektor 28 grudnia 2020 13:11
28 grudnia 2020 13:55

Zgadzam się, że:

...trzeba wziąć różaniec do ręki i modlić się za papieża + czynić ofiary w tej intencji.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @OjciecDyrektor 28 grudnia 2020 13:11
28 grudnia 2020 13:56

Husyci bez wątpliwości kierowali się tym, w co Kościół zawsze wierzył. Luter też, o ile mi wiadomo. Tylko ci zatraceni papiści nie korzystali z prawa do uzasadnionego nieposłuszeństwa.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @ikony58 28 grudnia 2020 13:24
28 grudnia 2020 14:00

Dobrze powiedział Kard. Müller ( z pierwszego linku), że:

Oczywiste jest, że niektórzy antykościelni przywódcy nadużywają kryzysu wywołanego koronawirusem, aby przeforsować swój program dechrystianizacji Europy i Ameryki zarówno w sercach ludzi, jak i w publicznych instytucjach kultury katolickiej (...) Nie będziemy zginać kolan przed żadną władzą państwową ani ideologicznym fanatyzmem.

zaloguj się by móc komentować

klon @Grzeralts 28 grudnia 2020 13:56
28 grudnia 2020 14:58

Pomimo lekkiej ironii, :), myśl ważne doświadczenie z historii przywołuje.  Jednakże o. Pelanowskiego nie mogę porównywać do husytów i Lutra. Korzystając z Łaski wolnej woli, samodzielnie podjął decyzję o opuszczeniu zakonu. I nie wzywa nikogo do "oporu" i nie buduję "struktur". Ktoś rozgrywa po roku prawie tą "kartą". 

Osobiście uważam, że dyskusja nie powinna iść w kierunku oceny o. Pelanowskiego, lecz namysłu czy powody jakie podaje o. Pelanowski są wystarczające aby podjąć taki krok. I czy w ogóle zająć wocec nich jakieś stanowisko. :) 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Andrzej-z-Gdanska 28 grudnia 2020 14:00
28 grudnia 2020 15:03

Przeczytał Pan tekst "declaratio" papieża Benedykta XVI w oryginale łacińskim? Jest tam napisane, że papież ogłasza, że zrzeka się posługi (ministerium, ministerii). Tym samym zachowuje urząd (munus, muneris) jako taki. Dlatego nadal jest papieżem, a Jorge Mario Bergoglio został wybrany podczas antykonklawe na antypapieża. Bergoglio nie ma jurysdykcji, a jego decyzje w świetle prawa kanonicznego są tak samo ważne, jakby podejmował je ktokolwiek spośród świeckich.

Więcej o sprawie np. na stronie internetowej fromrome.info.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Draniu 28 grudnia 2020 13:50
28 grudnia 2020 15:13

Czylu co? Czyli te wypowiedzi Franciszka to czysta katolicka wiara? To herezja czyli bład. To już Pelanowskiwmu nie wolno bład nazwać błędem? Przecież każdy katolik ma obowiązek strzec czystej nieskażonej wiary a duchowni w szczególności. Nie oceniam motywów o. Pelanowskiego a tylko napisałem że ma racje w kwestii wypowiedzi papieża. 

 

Mam na myślu ten dziwny drugi sobór watykański 1962-65. Dziwny bo jako jedyny, w którym biskupi zrezyfnowali z asystencji Ducha Świętego (nie zanieśli uroczystej modlitwy di Niego). Ten sobór jako jedyny nazwano "duszpasterskim" a nie dogmatycznym. Niby nic ten sobór nie nakazywał, nic nie definiował jednoznacznie, dawał tylko opcje/propozycje do wyboru, a jednak z jaką pryncypialnością zwalczane jest wszystko to co przed tym soborem było praktykowane. 

 

Z seminariów wyrzucono św. Tomasza i scholastykę, zmienione wszystkim zakonom reguły zakonnw i przełożonych. Papież i biskupi zeszli  krzyża bo uwierzyli w to, że jak to zrobią to pozyskają dusze. Jak to było na Kalwarii? Jak Żydzi kusili Jezusa? "Zejdź z krzyża a uwierzymy". To było kłamstwo. Jezus nie zszedł. A hierarchia po tym soborze niestety tak. I mamy to co mamy. Dopóki znów nie wejdą na krzyż, dopóty KK będzie się kurczył. I o to się módlmy.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Grzeralts 28 grudnia 2020 13:56
28 grudnia 2020 15:15

Rozumiem że szydzisz tyle że niecelnie. Chyba że nie zrozumiałem Cię.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @krzysztof-laskowski 28 grudnia 2020 15:03
28 grudnia 2020 15:24

Chyba sam szatan podsunął byłemu papieżowi Benedyktowi XVI taki pomysł. Bo jak można sprawować urząd papieski bez posługi? Zostaje dowódcą ale nie będę wydawał rozkazów. Z tego tylko wróg czyli szatan się cieszy. Kościół walczący zostanie rozbrojony w taki spisób. To sabotaż. I lepiej nie zbliżać się do kard  Ratzingera bez wody święconej.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Andrzej-z-Gdanska
28 grudnia 2020 15:33

Podaję Panu fakty. Benedykt XVI jest papieżem i koniec. Proszę uważać z nazywaniem papieża Benedykta XVI kardynałem Ratzingerem.

zaloguj się by móc komentować

koproski @OjciecDyrektor 28 grudnia 2020 13:11
28 grudnia 2020 16:03

Bóg się sam obroni. Nikt i nic nie jest w stanie mu zaszkodzić. Skupianie się na naszych "możliwościach" w tym zakresie to błędne koło, które nie tylko oddala nas od kreatywnych działań, ale napędza poczucie bezsilności i autodestrukcyjnej nienawiści do wrogów Jego Kościoła, który nie zostanie przecież w takiej formie jaką znamy, jaką sobie urządziliśmy, przeniesiony do nieba :) Więc rolą hierarchii, na którą coraz więcej katolików zaczyna z co raz większą bezczelnością psy wieszać, unieważniając w ten sposób ich posługę w postaci sakramentów, nie jest dogadzać świeckiemu poczuciu "sprawiedliwości". Bo jak nie to do diabła z takim kościołem... Helouuu! Innego nie będzie, a mamy obiecane że będzie jeszcze gorzej... Diabeł ma więc tylko jeden prosty cel, pozbawić nas pokory w imię "odwagi mówienia prawdy".

Tymczasem my mamy "tylko" zrozumieć dlaczego uniżyć się "musiał" Bóg w osobie umiłowanego Syna. Co to znaczy że się narodził w ludzkim ciele, rezygnując z chwały, i na czym polega miłość jaka panuje w Trójcy. Do ofiary z życia... Mamy tylko zapragnąć tej samej relacji, na poziomie dla nas, jako ludzi, osiągalnym. To właśnie będzie moment, kiedy staniemy się w pełni na Jego obraz i podobieństwo. Tak jak nas widział jeszcze przed stworzeniem świata. Do tego zostaliśmy stworzeni, i "uprawnieni" dzięki krwi Jezusa.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @OjciecDyrektor 28 grudnia 2020 15:13
28 grudnia 2020 16:33

Dziękuję za odpowiedź. Natomiast rodzi się pytanie  w związku z tym , która formacja dla Dyrektora nie jest posoborowa? 

Sądzę,że ocena przez Pelanowskiego Papieża Franciszka  jest jedynie fragmentaryczna , opiera się jedynie na pojedynczych wypowiedziach. Według mnie ocena Papieża Franciszka tak doświadczonego zakonnika jakim był Pelanowski  winna byc wyglaszana w oparciu o całe jego zycia zwiazane z posługą duszpasterską. Na koniec przypomnę,że kardynał Bergolio sam siebie nie wybrał na Papieza .  Głosząc ,że Papież popełnia herezje , jednocześnie podważa wiarygodność konklawe, a w związku z tym ich decyzje i hierarchię obowiązującą w KK. 

Tak jak wcześniej napisałem , wydaje mi się ,ze porównywanie Pelanowskiego do innych duchownych ,a tym bardziej do świetych jest jednak niestosowne.  

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Andrzej-z-Gdanska 28 grudnia 2020 12:39
28 grudnia 2020 17:30

a co, gdy człowiek wchodzi do zakonu o jednoznacznej charakterystyce tego zakonu, a po jakims czasie przełozeni zakonu owa charakterystykę przewracaja na nice. Czemu i komu zakonnik powinien być posłuszny? I czy powinien.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 28 grudnia 2020 13:11
28 grudnia 2020 17:33

a co, gdy człowiek wchodzi do zakonu o jednoznacznej charakterystyce tego zakonu, a po jakims czasie przełozeni zakonu owa charakterystykę przewracaja na nice. Czemu i komu zakonnik powinien być posłuszny? I czy powinien.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 28 grudnia 2020 13:11
28 grudnia 2020 17:34

"... przez św. Pawła - zelotę ...."

Na pewno zelotę?

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @Draniu 28 grudnia 2020 16:33
28 grudnia 2020 18:18

O. Pelanowski nie Pelanowski. Komuś się popiermyliło.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @klon 28 grudnia 2020 14:58
28 grudnia 2020 18:20

Niemniej, to trochę przypomina sytuację rozwodnika, który naucza o naprawie małżeństwa. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @OjciecDyrektor 28 grudnia 2020 15:15
28 grudnia 2020 18:22

To nie szyderstwo, choć ironia. Ale i żywa prawda. Oni kierowali się wiarą oraz chęcią naprawy Kościoła. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @krzysztof-laskowski 28 grudnia 2020 15:03
28 grudnia 2020 18:32

Niestety nie znam łaciny. To co Pan był uprzejmy napisać jest straszne! Zwłaszcza, cytuję:

Bergoglio nie ma jurysdykcji, a jego decyzje w świetle prawa kanonicznego są tak samo ważne, jakby podejmował je ktokolwiek spośród świeckich.

Wprowadza to niezły zamęt. Dziwi mnie decyzja papieża Benedykta XVI, że postanowił zrezygnować i świadomie (?) tak zrezygnował, żeby nie było to ważne. Po co to zrobił? Przecież dla Kościoła rodzi to fatalne skutki, albo ja tego nie rozumiem, co jest bardzo prawdopodobne.

Wszedłem na podaną stronę i znalazłem coś takiego:

Dołącz do rosnącego Ruchu Katolickiego, który uznaje, że Benedykt XVI jest nadal papieżem, ponieważ nie złożył rezygnacji zgodnie z kanonem 332 §2. Jego mały błąd doprowadził do cudownej konsekwencji, że Bergoglio jest tylko koszmarem, a nie rzeczywistością! Niech żyje Benedykt!

https://twitter.com/VeriCatholici/status/1096139079769567232?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1096139079769567232%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.ppbxvi.org%2F

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @stanislaw-orda 28 grudnia 2020 17:30
28 grudnia 2020 18:42

Ładnie i ciekawie mnie Pan "podszedł". Po pierwsze powinien być posłuszny Bogu. Słuchać swojego sumienia co mu podpowie. Może popełnić błędną decyzję. Może ją potem zmienić gdy stwierdzi, że to błąd. Najgorsze co może zrobić to trwać świadomie w błędzie i "tłumaczyć się" wszystkim, że jest OK.

Nie wiem czy może wstąpić do innego zakonu, tym bardziej mając taką "przeszłość"? Inna droga to "pustynia", ale na pewno nie "TV". 

Jak napisał DRANIU: czas pokaże.

zaloguj się by móc komentować

klon @Andrzej-z-Gdanska 28 grudnia 2020 18:42
28 grudnia 2020 19:27

>>>Inna droga to "pustynia", ale na pewno nie "TV". <<<

A stało się tak, że TV o. Pelanowski wybrał? 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @klon 28 grudnia 2020 19:27
28 grudnia 2020 19:59

To była taka ogólna odpowiedź do Pana Stanisława. Nie wiem co wybrał i czy już to zrobił o. Pelanowski. Ogólnie rzecz biorąc mało wiem o nim.

zaloguj się by móc komentować

koproski @stanislaw-orda 28 grudnia 2020 17:34
28 grudnia 2020 20:09

"Paweł Apostoł Podczas gdy w większości angielskich tłumaczeń Biblii greckie słowo zelotes w Dziejach 22: 3 i Galacjan 1:14 Nowego Testamentu jest przymiotnikiem „ gorliwy ”, w artykule Marka R. Fairchilda oznacza to zelotę i sugeruje, że Paweł Apostoł mógł być zelotą, który mógł być siłą napędową prześladowania chrześcijan (patrz ukamienowanie św. Szczepana ) przed jego nawróceniem na chrześcijaństwo i wydarzeniem w Antiochii , nawet po jego nawróceniu. W dwóch cytowanych wersetach Paweł dosłownie deklaruje, że jest lojalnym Bogu lub zagorzałym obserwatorem Prawa, ale związek Pawła z Tarsu z judaizmem jest nadal przedmiotem dyskusji. Nie musi to koniecznie dowodzić, że Paweł objawiał się jako zelota. The Modern King James Version of Jay P. Greena ) czyni go `` gorliwym ''. Dwa współczesne tłumaczenia ( żydowski Nowy Testament i Alternatywne tłumaczenie dosłowne ) określają go jako „zeloty”. The Unvarnished New Testament (1991) przedstawia Galacjan 1:14 jako „bycie absolutnym fanatykiem tradycji”. Te tłumaczenia mogą nie być niedokładne, ale są kwestionowane przez tych, którzy twierdzą, że dają błędne skojarzenia z „zelotami”. Zeloci - https://pl.qaz.wiki/wiki/Zealots"

zaloguj się by móc komentować

koproski @stanislaw-orda 28 grudnia 2020 17:33
28 grudnia 2020 20:14

Pan chyba żartuje zadająć takie pytanie lub co gorsza, świadczy to o nieznajomości życia zakonnego :(

"Kuria Generalna Zakonu Paulinów informuje, że o. Augustyn Pelanowski został wydalony z Zakonu św. Pawła I Pustelnika Dekretem Generała Zakonu z dn. 12.01.2020 r., potwierdzonym przez Kongregację ds. Instytutów Życia Konsekrowanego i Stowarzyszeń Życia Apostolskiego dn. 25.03.2020 r. -  poinformował rzecznik prasowy Zakonu Paulinów o. Sebastian Matecki OSPPE. Według komunikatu decyzja oznacza dla o. Pelanowskiego, że "nie posiada upoważnienia do głoszenia Słowa Bożego i sprawowania sakramentów, dopóki nie znajdzie biskupa, który go przyjmie do swojej diecezji lub przynajmniej zezwoli na wykonywanie święceń".

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @Andrzej-z-Gdanska 28 grudnia 2020 19:59
28 grudnia 2020 20:41

W takim razie może warto poświecić choć 14 minut, żeby zapoznać się z tym jakim kapłanem jest o. Augustyn Pelanowski i wywnioskować dlaczego został wykluczony ze wspólnoty zakonnej. W kościele kremówkowym nie ma dla takich miejsca.

Na Jasnej Górze natomiast jest miejsce dla takiej divy jak Lady Gaga. Ma śpiewać. Kolendy?

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @Rozalia 28 grudnia 2020 20:41
28 grudnia 2020 20:49

13:3  Wcześniej się nie wkleiło.

zaloguj się by móc komentować

koproski @Rozalia 28 grudnia 2020 20:41
28 grudnia 2020 21:10

Lady Gaga jest specjalistką od "Kolendów" :)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Grzeralts 28 grudnia 2020 18:22
28 grudnia 2020 21:12

Jeśli Pan tak uważa że husyci kierowalu sie NAPRAWDE checia naprawy KK to prosze uważnie przeczytac uważnie 3 tom BJN historie polskie. Niezależnie od teafności spostrzeżeń p. Gabriela dodam że nie naprawia sie KJ od negacji sakramentów i dogmatów.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska
28 grudnia 2020 21:14

Przepraszam za lierrówki.... uczę sie pisac na smartfonie :)  zamiast KJ powinno byc KK

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Draniu 28 grudnia 2020 16:33
28 grudnia 2020 21:32

Myli sie Pan twierdzac że wytykanie papieżowi herezji podważa legalność jego wyboru przez konklawe. Absolutnie nie i sprawy te są czy raczej były oczywiste jeszcze przed tym strasznym zamętem teologicznym, jaki spowodowało aggiornamento i te "reformy" po drugim soborze watykańskim. Papież nugdy nue był wolny od błędu z jednym wyjatkiem: gdy orzekał w sprawach wiary i moralnosci ex catedra, czyli z intencja zwiazania tym orzeczeniem wszystkich kapłanów i wiernych. Żaden z posoborowych papieży nigdy nie wydsł takiego orzeczenia. Tym samym można je komentować i badać. Bo przypominam tutaj wszystkim, że najważniejszą zasadą obowiązująca w KK jest zasada zachowania czystej nieskażonej błędem wiary. Ta zasada uchyla nawet zasadę posłuszeństwa. I proszę aby to sobie wyryć w pamięci a nawet na ścianie nad łóżkiem. Szatan chce nsm wmówić że mamy być bezwzględnie posłuszni przełożonym i nas szantażuje, a gdy to nie działa, to nas szkaluje. Ta zasada ratuje nas wiernych i cały KK który jest mistycznym ciałem Jezusa Chrystusa przed zwyciestwem szatana. "... a bramy piekielne nie przemogą go". Tak mówi Pan, ale też zapytuje apostołów "czy Syn Człowieczy znajdzie wiarę, gdy ponownie przyjdzie na ziemię?". Bóg bez nas nie zbawi nas. Potrzebuje naszej woli - dobrej woli.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Andrzej-z-Gdanska 28 grudnia 2020 18:32
28 grudnia 2020 21:39

Papież Benedykt XVI udał, że zrzeka się wykonywania czynności związanych z urzędem papieskim, a w rzeczywistości zachował sam urząd, czyli jest papieżem. Peter Seewald właśnie to udowadnia w swojej książce. Papież Benedykt XVI mówi w niej, że zachował duchowy aspekt urzędu, co oznacza, że zachował urząd sam w sobie, bo urząd papieski nie ma podstawy innej niż duchowa.

Ponadto zgodnie z konstytucją apostolską "Universi Dominici Gregis" Jana Pawła II z 1996 roku udział kardynałów nie jest konieczny do wyboru papieża. Ergo: papież Benedykt XVI udawanym zrzeczeniem się zastawił pułapkę na kardynałów. Sprawdził ich lojalność. Oni okazali się nielojalni, bo ruszyli wybrać antypapieża. Wszyscy w Kurii Rzymskiej o tym wiedzą, ale udają, że Bergoglio to papież, bo powiedzenie prawdy wywoła wielką schizmę, która i tak się zbliża.

Bergoglio był potrzebny między innymi do zamknięcia kościołów na całym świecie, na co Benedykt XVI nigdy się zgodził. Ale sytuacja i tak zostanie naprawiona. Do wybrania następcy papieża Benedykta XVI wystarczy kilku biskupów.

Więcej na wskazanym blogu fromrome.info.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @OjciecDyrektor 28 grudnia 2020 21:12
28 grudnia 2020 21:45

Od przypisywania papieżowi herezji też nie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Rozalia 28 grudnia 2020 20:41
28 grudnia 2020 21:50

Nie chodzi o kremówki. Kryzys dotknął wszystkich instytucji. Zakony sa tu bardzo czytelnym znakiem. Paulini wynajmuja sie p. Solorzowi zarejestrowanemu swego czasu jako TW. Z dominikanów już chyba nic nie zostało (1/3 składu księży "patriotów" to oni...św. Dominik nie pozna swoich wspołbraci nw Sadzie Ostatecznym). Franciszkanie wolą luz i zabawę a jezuici ehh szkoda słów na Obirków i im podobnym. Ale pamietać trzeba że Bóg dopuszcza takue zło i dopuszcza żeby ono było tak bardzo widoczne, tak bardzo rażące, bo chce wyrwać z obojętności ludzi. Apokalipsa: "obyś był zimny albo gorący, ale że jesteś letni pocznę cie z ust moich wypluwać" mówi Pan. Co wypluwamy z ust? To co jest ibrzydliwe w smaku. Dla Pana obojętność jest naj

obrzydliwsza. Bardziej niż zło, bo zło wymusza reakcję i człowiek musi wybrać: albo przyłączyć się do zła albo podjąć walkę ze złem, tj. NAWRÓCIĆ SIE I ZACZĄĆ POKUTE CZYNIĆ. "Wszyscy poginiecie jeśli nie będziecie czynić pokuty" mówi Pan do swoich uczniów. Tak więc zam8ast sie bulwersować zacznijmy czynić pokute, czynic ofiary z własnych przyjemności w intencji wynagradzania za te całe zło.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Grzeralts 28 grudnia 2020 21:45
28 grudnia 2020 22:08

W takim razie św. Paweł zarzucając św. Piotrowi bład (czyli herezje, bo judaizacja chrześcijaństwa to herezja w koncu...tak teraz propagowana przez środowisko Frondy) popełnił czyn karygodny? Ależ skąd! Proszę niech Pan zacznie czytać Nowy Testament uważniej, tzn.  zastanawiając sie troszke nad trescia. Popada Pan w papieżolatrię, która zawsze była obca KK a rozwinęła się dzięki mass mediom za pontyfikatu JP2. Ze szkodą dla wiary. Prosze zwrocic uwage ze wszyscy wrogowie KK nie wytykaja papieżom posoborowym ich błedów w wierze. Wrecz przeciwnie, ciesza sie, oklaskuja papieży (np. W Kongresie USA). Ale sa bezlitośni gdy rzucaja oskarżenia za rzekome winy papieży z przeszłości (np. Pius XII). Pamieta Pan napis na pierwszej stronie GW zaraz po śmierci JP2? Olbrzymi napis "JAN PAWEŁ WIELKI" , a teraz co? Nie dajmy sie wkrecic w papueżolatrie, bo miłość do papieża i do Rzymu, to nie bierność wobec niszczenia najcenniejszego skarbu jaki mamy - WIARY. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @krzysztof-laskowski 28 grudnia 2020 21:39
28 grudnia 2020 22:17

P. Krzysztofie. Prosze o wyraźną odpowiedź na moje pytanie: czy dowódca, który nie zrzeka sie funkcji dowódcy ale nie wydaje rozkazów to ktoś taki działa dla dobra armii czy na jej zgubę? Moim zdanuem na zgubę ale prosze o odpowiedz tak-nie. Tylko prosze mi nie pisac o "duchowych" rozkazach, o rozkazach mistycznych, telepatycznych czy jakis innych astralnych. "Tak tak. Nie nie. A co nadto, to od Złego jest" mówi Pan.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Andrzej-z-Gdanska
28 grudnia 2020 22:51

Papież Benedykt XVI zastosował podstęp, by pokonać wrogów Kościoła katolickiego i tenże Kościół katolicki od nich uwolnić. Benedykt XVI nadal jest papieżem, a znajduje się w niewoli masonów globalistów, którym służy Bergoglio.

Po śmierci papieża Benedykta XVI jego następca zostanie wybrany albo przez uznających Benedykta XVI kardynałów, albo przez uznających Benedykta XVI księży i wiernych świeckich należących do diecezji rzymskiej. Ta druga możliwość wynika z tego, że papieże byli tak wybierani przez pierwsze tysiąc lat Kościoła katolickiego. Kościół jest wolny od infiltracji masońskiej, bo masoni już wybrali swojego antypapieża.

Benedykt XVI niczego się nie zrzekł, ale w genialny sposób wyrwał Kościół katolicki z łap masonów. 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Andrzej-z-Gdanska
28 grudnia 2020 23:26

Od końca

1. Prof. Koneczny wprowadził bardzo istotny element - "pięciomian bytu" lub czynnik cywilizacjotwórczy, a łączy on pięć kategorii: dobro, prawdę, zdrowie, dobrobyt, piękno 

Relacje między tymi kategoriami - definują typ cywilzacji [te które wymarły, które są i które powstaną]. Bo te opisanie przez Konecznego cywilizacje obecne w jego czasach zdefiniował one przez te kategorie. 

Cywilizajca śmierci - ta które obecnie w jest wprowadzana  Europie zwalcza resztki łacinskiej - będzie jednym z typów cywilizacji które definują w/w relacja między kategoriam z  quincunx. 

Czy ta cywilziacja śmierci jest neobizantyjska - to wymaga oceny czy relacja są podobne do omawianych w opisie Konecznego dla bizantyjskiej.

Starcie cywilizacji jest stałym elementem historii i jak mawiał Koneczny nie można być cywilizowanym na dwa różne  sposoby bo to wywoła nieład - dlatego też agresywna cywilizacja musi zwalczać nawet resztki innej na tym samym terenie.  I to właśnie obserwujemy dziś w Europie w tym w ataku na redutę łaciników w obszarze dawnego terenu RON. Problemem jest stan KRK z kościoła wojującego jest w części kociołem dialogu czyli jest letni a

.. "Znam twoje czyny, że ani zimny, ani gorący nie jesteś. Obyś był zimny albo gorący. A tak skoro jesteś letni i ani gorący, ani zimny, chcę cię z mych ust wyrzucić. Ty bowiem mówisz: ‘Jestem bogaty’ i ‘wzbogaciłem się’, i ‘niczego mi nie potrzeba’, a nie wiesz, że to ty jesteś nieszczęsny i godzien litości, i biedny, i ślepy, i nagi. Radzę ci kupić u mnie złota w ogniu oczyszczonego, abyś się wzbogacił, i białe szaty, abyś się oblókł, a nie ujawniła się haniebna twa nagość, i balsamu do namaszczenia twych oczu, byś widział. Ja wszystkich, których kocham, karcę i ćwiczę. Bądź więc gorliwy i nawróć się. Oto stoję u drzwi i kołaczę: jeśli kto posłyszy mój głos i drzwi otworzy, wejdę do niego i będę z nim wieczerzał, a on ze Mną. Zwycięzcy dam zasiąść ze Mną na moim tronie, jak i Ja zwyciężyłem i zasiadłem z mym Ojcem na Jego tronie". Kto ma uszy, niechaj posłyszy, co mówi Duch do Kościołów”. ..

Testowanie kierowców w Dover - żołnierze z WOT pomagali wszystkim a hiszpańscy urzędnicy zapowiedziel od odstąpienie  od kar za nocowanie w wozie. To są już dwie inne cywilizacje - stąd nie ma już rozmów w Brukseli to już jest dyktad biurokracji wobec  reduty.

2. Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.

Szopka w tej formie i kształcie jest objawemy pychy tych którzy sądzą że sprawują w KRK władze -  oni sądzą że już mogą napluć na tradycje. Siostra Faustyna opisuje że Dzieniczku że Pan przestrzega, napomina zagorzałych grzeszników  a gdy ci nie reagują to doswidcza ich tym że spełnia ich marzenia.

Zatem ta szopka to marzenie modernistów z kurii że już mogą szydzić z przywiazania wiernych to Szopki Bożonarodzeniowej.

3. Sprawa ojca Pelanowskiego - tu jest pytanie o coś innego o to jak ten mnich postąpi dalej. Mamy przykłady ojca Pio czy siostry Faustyny - gdzie w pewnym okresie miały one okres próby gdy władze kościelne  nałożył na nie ograniczenia np.  zakaz szerzenia kultu czy publicznych mszy.

I tu też jest ważna reakcja takich osób na czas próby - ks. Natanek odszedł w herezję, ks. Międlar porzucił stan duchowny, ks. Isakowicz zamilkł na chwilę ale całe jego czas pokory jest nic niewart bo mściwy ormiaszka rzucił się dzis do ataku na kardynała Dziwisza z resztą diabelskiej sfory.

Na dziś nie ma nowych wystąpień ojca Pelanowskiego w sieci to co jest to są wszystko starsze wystąpienia, nie zabiera on publicznie głosu i fakt naruszył reguły zakonu ale i wszak jego przełożeni też nie pobratersku postepują gdy na akcja w sieci nie wywołana przez ojca go dezawują.

To kiedy i jak wypowie się ojciec Pelanowski będzie świadczyć czy będzie mu pisana droga ks. Natanka czy zostanie w łaczności z kościołem a jego nauczanie będzie nas wzmacnac jako członków kościoła.

Można się za ojca Pelanowskego modlić by na swej drodze umiał się odnaleść - bo ciężki czas jest jego.  Tu odwołam się do losu ojca Savonaroli z Florencji - on też kiedyś uległ w czas próby. 

Choć papież Aleskander VI był grzeszny - to mniej zła dla kościoła uczynił niż promotr kultu paciamamy.

W Rzymie mawiają że ponyfikat bywa dany, nadany lub zadany.

I na ten czas ogromnych zawirowań tego chaosu dziejów i problemów wewnętrznych KRK mamy też zadaną osobę promotora kultu paciamamy. 

Moi przodkowie wiele rzeczy musieli brać na wiarę,  ja będa chyba świadkiem tego czy mieli rację i ufam że ich kościół jest i będzie moim a Magisterium Kościoła  które oni znali jest i moim a nie będzie nim wykładnia kult paciamamy czy nowa droga synodalna pedrasti niemieckiej w kieckach duchownych.

3.  W Rzeczypospolitej - [chyba tam czyałem] był artykuł o potrzebie rytułału, przedmiotów kultu - wśród obecnych ruchów strajku kobiet. Stąd mamy te uroczyste oznaki doknania apostazji, totemy  na paradach i marszach[np. obrazy religijne z tęczową aureolą]. 

Bo te wtargnięcia do kosciołów, to mazanie  po murach, te przerobione symbole religine, czy opłatek z piorunem a nawet przeróbki kolędy - czym są.

Dla mnie to jest rzecz bardzo prostą - to co zawsze w dziejach się obserwowało - upodelnini w swym człowieczeństwie [zanurzanie w błocie  grzechu i bezeceństwa oraz występku] wyją do nas wiernych i obrażają Pan Boga swymi czynami. 

Zadroszczą nam że mamy kościoły, mamy światynie i  formy sprawaowania kult i odawania czci Bogu, że mamy tą swoją tradycję która buduje nasze rodziny i wspólnoty. Mamy też możliwość pojednania  się z Pane Bogiem.

Czy pod koniec egozrcyzmów nie bluźnią najmocniej wypędzane złe duchy - bo czują przegraną.

Tak samo widzimy dziś - bo czym jest ten wielki atak na kościół, miały te Julki i Oskarki dewastować mury kościołów, miały rzucać się na katechetów [i to był ten przykład z filmem jak atakują ks. Proboszcza gówniary/siusiumajtki].

I co miał być wielki marsz Lempart a Julki i Oskarki wybrały otwarcie  Galerii Handlowych.

Co moge powiedzieć na wiosnę pusto było w kościołach i był strach a dziś są znowu wierni i jeszcze jest jedno wiemy że trzeba świątyń bronić.

Mimo że niejaki Nycz przez telefon opieprzał proboszczów w Warszawie że ich kościoł bronili  wierni przed bydłem i oni na to pozwoliłi bo mieli to bydło wpuścić do środka, a nawet zdarzal się że dominikanie wzywali policję bo wierni przed klasztorami odmawiali różaniec gdy bydło się zwoływało.

I tym od antyopłatka dedykuje myśl ich guru

Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz. Mahatma Gandhi.

Teraz z nami walczą za chwile wygramy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @krzysztof-laskowski 28 grudnia 2020 22:51
29 grudnia 2020 00:04

Idzie Pan w obłed. Tak jak sedewakantyści niemalże, choć oczywiście jedt pewna różnica przedmiotowa ale nie jakościowa. Niestety. Cóż.... zostaje mi tylko modluć sie za Pana (bo na odpowiedź już nie liczę). Dobranoc.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @OjciecDyrektor 28 grudnia 2020 22:08
29 grudnia 2020 06:52

Nie popadam. I radzę nie przykładać do nas tutaj ani do siebie miary św.Pawła. My nie jesteśmy tu do walki, ale do pracy. Do modlitwy i pracy. A praca to jest wartość dodana dobra, które stworzył sam Bóg, nie my. Zaś wiara to łaska, skarb dany nam darmo, bez naszej zasługi i całkowicie nas przerastający swym rozmiarem i potęgą. Nie jesteśmy w stanie nic z tym skarbem zrobić, poza przyjęciem go. Wtedy to on będzie działał w nas, nie my w nim.

Herezja polega na tym właśnie, że człowiek stawia się na niewłaściwym miejscu. Autorytet papieża w kwestiach dogmatów, liturgii, czy interpretacji nie polega na tym, że jest on ustanowiony na takiej pozycji, choć z niej przecież wynika. Ale na tym, że więcej wie. Zwyczajnie po ziemsku, bo jest doświadczonym, niemłodym już duchownym oraz, oczywiście dzięki Duchowi Świętemu. A w kwestiach dotyczących szeroko rozumianej wiary generalnie najlepiej sprawdza się rozum, bo do ducha niewielu ma bezpośredni dostęp, a psychika wiedzie często na manowce, gdyż jest wyłącznie doczesna, jak i rozum, za to w dużej mierze poza kontrolą. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Nieobyty 28 grudnia 2020 23:26
29 grudnia 2020 07:23

Dziękuję za głęboki i obszerny komentarz. Łatwo się zgodzić z tym co Pan pisze.

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @krzysztof-laskowski 28 grudnia 2020 22:51
29 grudnia 2020 07:25

Dziękuję za wyjaśnienie, chociaż wywołuje ono następne pytania.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Rozalia 28 grudnia 2020 20:49
29 grudnia 2020 07:27

Dzisiaj odsłucham. Dziękuję.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Andrzej-z-Gdanska
29 grudnia 2020 08:12

Czy to pomyłka freudowska?

Goszcząc 4 lutego 2019 r. na międzyreligijnej konferencji w Abu Zabi papież Franciszek oraz wielki imam szejk Ahmad al-Tayyeb z kairskiego Uniwersytetu al-Azhar podpisali wspólny "Dokument o ludzkim braterstwie dla pokoju światowego i współistnienia". Ma on stanowić kamień milowy w relacjach pomiędzy chrześcijaństwem i islamem, jest też stanowczym apelem do wspólnoty międzynarodowej.

Tak wygląda zakończenie tłumaczenie dokumentu wg Opoki:

https://opoka.news/dokument-o-ludzkim-braterstwie-dla-pokoju-swiatowego-i-wspolistnienia

A tak wygląda (właściwie) wg Wiara.pl:

https://papiez.wiara.pl/doc/5330161.Dokument-o-ludzkim-braterstwie-dla-pokoju-swiatowego-i

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Andrzej-z-Gdanska 29 grudnia 2020 07:25
29 grudnia 2020 08:41

Proszę bardzo. Sprawa powoduje lawinę pytań.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @Andrzej-z-Gdanska
29 grudnia 2020 09:13

Dziękuję Ci za notkę. Wywołała bardzo ważną dyskusję.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @maria-ciszewska 29 grudnia 2020 09:13
29 grudnia 2020 09:19

Trochę się obawiałem, że komentarze pójdą gdzieś, nie wiadomo gdzie, ale obawa była niepotrzebna, bo komentatorzy SN trzymają poziom!  :)

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @OjciecDyrektor 29 grudnia 2020 00:04
29 grudnia 2020 09:32

No to proszę wyjaśnić powszechnie używany przez dziennikarzy tytuł papieża emeryta, który to tytuł zawiera sprzeczność. Papież emeryt nie istnieje, ponieważ Benedykt XVI albo nadal jest papieżem, czyli nie zrezygnował z urzędu, albo jest emerytem, czyli zrezygnował z urzędu i nie powinien być nazywany papieżem. Albo są papież Franiszek i emeryt ksiądz kardynał Joseph Ratzinger, albo są papież Benedykt XVI, którego błędnie nazywają papieżem emerytem, i antypapież Jorge Mario Bergoglio vel Franciszek. Tylko że w tym pierwszym przypadku musi Pan wykazać, że Benedykt XVI ważnie zrzekł się urzędu papieskiego, czyli zrzekł się munus, muneris, a czego nie uczynił, bo zrzekł się posługi - ministerium, ministerii.

 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @Grzeralts 29 grudnia 2020 06:52
29 grudnia 2020 09:44

To my już nie jesteśmy kościołem wojującym? Walka duchowa się skończyła? To dlatego twierdzisz (za Lutrem?) że nie jesteśmy w stanie nic zrobić z łaską wiary? Praca, którą przeciwstawiasz walce, czyż nie jest walką właśnie? Walką z własną słabością, lenistwem, z grzechem po prostu? Przypominam - u Lutra wśród pięciu soli mamy sola fide i sola gratia. Mnie uczono, że mam współpracować z łaską, a wiarę należy pogłębiać, słuchając nauki Kościoła, i rzeczywiście, jak mówisz, używając do tego rozumu, który wszak też jest darem Bożym.

Nie zgadzam się też, że nie powinniśmy przymierzać się do św. Pawła. Właśnie po to Kościół wynosi świętych na ołtarze, po to zostały nam dane Pisma, Ewangelia, a w niej życie i nauczanie Pana Jezusa, którego, wraz z Jego świętymi, mamy naśladować.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @maria-ciszewska 29 grudnia 2020 09:13
29 grudnia 2020 09:51

Niestety wręcz przeciwnie. Wywołała kolejną zupełnie niepotrzebną, w której dyskutanci rozmawiają na temat, w którym nie posiadają faktycznej wiedzy. Takie dyskusje są tylko szkodliwe i cieszą Złego. Wystarczy popatrzeć na ten film YT wrzucony powyżej i twarz tego zakonnika. Przecież to jest inna wersja langusty, która ma tylko namieszać członkom żywego Kościoła w głowie kolejny raz.

Zaprawdę powiadam Wam, zamiast roztrzygać kto jest prawdziwym a kto prawdziwszym papieżem, lepiej zająć się pracą a w wolnym czasie pomodlić się. Na przykład do Ducha Świętego. Wszystkiego dobrego na Nowy Rok.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @Andrzej-z-Gdanska 29 grudnia 2020 09:19
29 grudnia 2020 09:56

Pan Bóg łaskaw, czuwa nad nami :)

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Andrzej-z-Gdanska
29 grudnia 2020 10:48

Czy ktoś z nas wie jak wygląda praca misyjna księży, zakonników , zakonnic ? Czy misjonarze odrzucają kulturę społeczeństwa/ narodu/ plemienia gdzie przeprowadzają ewangelizację ? A więc jak my tu w Europie wyobrażamy sobie ,jaki ryt maja tzw liturgie misyjne np w Afryce ?Czy znamy historie np Jezuitów ich misje i właściwie po co został stworzony zakon Jezuitów  ?  Odpowiedzmy sobie na te pytania i zacznijmy myśleć , jak wygląda rzeczywistość ,a nie nasze wyobrażenia o tym jaki powinien być Papież Francisze. Tegoroczna szopka bozonardzeniowa w Watykanie, w moim odbiorze jest symbolem właśnie misyjnosci , ewangelizacji w obszarach nam nieznanych, nie odbieram jej jako zamachu na naszą tradycję europejską,a  tym bardziej jako symbol herezji. 

Mówimy o walce , cynicznie podchodzimy do  dialogu KK . Czy powstaloby 3,5 tyś Kościołów   w Polsce po 45 r do 89 r, bez dialogu z wladzami komunistycznymi.? Co by było gdyby KK uprawiał tzw otwartą walkę ?  

Generalnie odpowiedzmy sobie na pytanie jak winna wyglądać misyjnosci KK , czy np. silowo powinna narzucać kulturę łacińską ? No chyba nie. 

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @koproski 28 grudnia 2020 16:03
29 grudnia 2020 11:57

Owszem kusiło mnie żeby ten komentarz wrzucić również i tutaj... A fakt że sam tego nie zrobiłem, był świadomą decyzją, i na pewno nie był upoważnieniem by ktokolwiek, bez pytania mnie o zgodę, uczestniczył za mnie w dyskusji pod takim tekstem... Mam nadzieję że więcej Pan tego nie zrobi. Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

Niedzwiedzica @Andrzej-z-Gdanska
29 grudnia 2020 12:04

Dzien dobry :)

Aby zmniejszyc do minimum ryzyko talmudyzmu, dopisze sie telegraficznie:

1) Krol jest nagi. 2) Pierun walnal w kopule Bazyliki w dniu abdykacji Benedykta XVI. 3) Szopka jest ombierzgla. 4) W kosciolach nie ma wody swieconej, ksieza zaslaniaja sobie twarze maseczkami i wszyscy uwazaja, ze jest w porzo. 5) Fakt, ze w Watykanie tancza i spiewaja mieszkancy dorzeczy Urumamby z nagimi posladkami i wyszminkowanymi sutkami, a w dzien Zmartwychwstania Panskiego nie ma tam nikogo oprocz papieza Franciszka I nieuchronnie prowadzi do dysonansu poznawczego. 6) Ojciec Augustyn Pelanowski, kiedy analizuje teksty biblijne, jak najscislej trzyma sie logosu, pilnie wystrzegajac emocji. Pozwala mu to uniknac wielu pulapek.

Owieczki, przypuszczam, maja przyrodzone prawo stawiania sobie pytania czy ich pasterz prowadzi je na zielone pastwiska czy do rzezni. Bezgranicznie ufamy tylko Panu i to Jego planow nie kwestionujemy (jak rzeznia, to rzeznia, ale Najwyzszy nie bedzie nazywal rzezni pastwiskiem ani na odwrot).

Dzisiaj przy sniadaniu gadalim o Anglikach uwiezionych na kwarantannie w hotelach w Alpach. Zadalam pytanie, czy, jesli nawet uciekna z kwarantanny, to beda mogli wrocic do siebie, jesli loty sa anulowane. Drugi sniadajujacy odpowiedzial, ze jasne, ze tak, bo anulowane sa tylko loty z wyspy na kontynent, jako ze nowy wirus jest na wyspie. W tym momencie popatrzylismy sobie i zrozumielismy pulapke, w jaka wpadamy, nie przecyzujac dokladnie o czym mowimy. Jesli nie zadamy sobie trudu, aby wyartykulowac "loty z kontynentu na wyspe nie sa anulowane, albowiem na tym etapie proponuje nam sie wiare w nowy szczep rzekomego wirusa, ktory to szczep ma sie rzekomo znajdowac na wyspie" - w pewnym momencie, gdzies w srodku, zaczniemy funkcjonowac, jakby to wszystko bylo naprawde.

Dlatego regularnie slucham Ojca Augusta Pelanowskiego i inspiruje jego podejsciem do prawdy i sposobu jej wypowiadania.

Do czego, oczywiscie, nikogo w szanownym gronie nie zachecam :)

zaloguj się by móc komentować

Niedzwiedzica @OdysSynLaertesa 29 grudnia 2020 11:57
29 grudnia 2020 12:11

Tak mi sie wlasnie cos wydawalo. Myslalam, ze to blad w matrycy albo male klasyczne déjà vu :))

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Draniu 29 grudnia 2020 10:48
29 grudnia 2020 12:47

Nie wiem jak wygląda praca misjonarzy chociaz oglądałem kilka reportaży o misjach. Kilka razy nasz proboszcz zapraszał misjonarzy,  którzy przedstawiali swoją pracę "z pierwszej ręki". Wszystko to niewiele ma jednak wspólnego z rzeczywistością gdy się staje "oko w oko" z problemami.
Misjonarze próbują budować "mosty porozumienia" z tubylcami przy wykorzystaniu ich kultury i to nie jest złe wg mnie. Jest to środek do osiągnięcia celu.
W Europie nie potrzeba budować "mostów porozumienia". Za to wykorzystuje się rozwiązania spoza Europy do narzucania tamtych wzorców kulturowych całkowicie nam  niepotrzebnych.
Inny aspekt to wykorzystywanie różnych "trudności", żeby wprowadzać własne "wynalazki" jak  np. viri probati.
Ogólnie nie ma jednego wzorca i sposobu postępowania. Trzeba jednak uważać, żeby przy okazji nie "popsuć" tego co jest dobre.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Niedzwiedzica 29 grudnia 2020 12:04
29 grudnia 2020 12:49

Dziękuję za telegraficzny skrót, chociaż punkt 5 trochę się przedłużył. :)

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Andrzej-z-Gdanska 29 grudnia 2020 12:47
29 grudnia 2020 14:14

Oczywiście zgadzam się ,ze można coś popsuć  i przeważnie zawsze jakieś koszty się ponosi przy tego rodzaju próbach przybliżenia innych kultur  ,ale to nie jest herezja. Warto zwrócić uwagę,że Papież stanowczo sprzeciwił się ,co do tendencji w niektórych misjach  do zrywania z celibatem.

Rowniez warto sobie przypomnieć ile było krzyku na tzw otwartość Watykanu, jak kardynał Wojtyła został Papieżem. Wszyscy zapomnieli jak probowano podważać sluszną decyzje konklawe.Obcokrajowiec i to skąd ,z zapyzialej komunistycznej Polski, ktory dobrze nie mowi w j.wloskim itp.Pamiętam ile było gadania , oczywiscie w tym wypadku nie z Polski, ale z innych ośrodków. Tez to byl szok  , to tzw. otwarcie na drugą strone zelaznej kurtyny. 

Przypomnę wszystkimi , po co został powołany zakon Towarzystwa Jezusowego.

Cechą charakterystyczną jego charyzmatu jest dyspozycyjność do służenia Papieżowi we wszelkich możliwych dziedzinach, a zwłaszcza w zadaniach najtrudniejszych, w związku z tym nie ma ściśle ustalonego zakresu działania, gdyż wyznaczają go znaki czasu.

Benedykt XVI  nie udzwignąlby fizycznie problemów z jakim się zmaga KK i Watykan, nie ma czasu trzeba działać.

Krucjata  to mrzonki,  jedynie dialog  międzykulturowy  jest  drogą dla KK ,szczegolnie w czasach ,kiedy mamy kryzys z powołaniami. 

Niestety w Pelanowskim dostrzegam marność i zdecydowanie brak szerszego spojrzenia na problemy i oczywiście pokory.  

Moim zdanie nawet jak  dojdzie podziału, to ta część ktora odejdzie od Watykanu ,dla mnie  będzie mniejszością i kolejną sektą. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Draniu 29 grudnia 2020 14:14
29 grudnia 2020 19:24

A w Watykanie będą dominować tacy ludzie, jacy dominują w Niemczech. Bätzing, przewodniczący Konferencji Episkopatu Niemiec, powiedział (https://www.katholisch.de/artikel/28148-baetzing-argumente-gegen-priesterinnen-ueberzeugen-immer-weniger), że dąży do tego, by do katechizmu należy wprowadzić pochwałę homozwiązków, by kapłan mógł błogosławić homozwiązki, by kobiety mogły przyjmować święcenia diakonatu i prezbiteratu oraz by katolicy i protestanci mogli wspólnie komunikować.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @krzysztof-laskowski 29 grudnia 2020 09:32
29 grudnia 2020 20:28

Odpowiada Pan jak czekista: pytaniem na pytanie. Zadałem stosunkowo proste pytanie ale Pan woli zrobić unik, bo niewygodne. Od kiedy dla Pana dziennikarze są autorytetem w sprawach KK? Czy opinia poglady Micgników Sekielskuch Terlikowskich - bo to też dziennikarze - jest też dla Pana miarodajna? Pan popadł w obłed i nawet nie chce tego zauważyć. To co Pan twierdzi kłóci się ze zdrowym rozsądkiem i logiką.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Grzeralts 29 grudnia 2020 06:52
29 grudnia 2020 20:38

Nie jest Pan do walki? A co Pan czyra w Piśmie Świętym? "Wojowaniem nieustannym jest żywot człowieczy". Walka jest niekomfortowa bo wymusza ciągły wysiłek ciała i duszy i to przez całe życie. Walka niesie ze sobą ryzyko odniesienia ciężkich ran, ryzyko znoszenia niewygód, a nawet czasem męczeńskiej śmierci. Dlatego ludzie bojaźliwi lub wygodni usprawiedliwiają się tym, że walka jest be, a pokój ok "make love not war". Ta niechęc do walki, ten strach przed znoszeniem trudów jedt jedyną przyczyną tego, o czym pidał Gospodarz parę dni temu. To jest przyczyna porzucenia doktryny, zmiany wszystkiego na gorsze. A to tchórzostwo (tak to trzeba otwarcie nazwać) jest efektem zaniku miłości do Boga. "A dlatego że oziębnie miłość wielu, rozmnoży się nieprawość".

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Draniu 29 grudnia 2020 10:48
29 grudnia 2020 21:35

To że powstało 3.5 tys. swiatyn to jeszcze nie powod do zadowolenia. Jeslu słudzy szatana pozwolili to na swoich warunkach, a te domyslam sie były poniżajace. Rozumiem że kapłani mogli sie na taki dyktat zgodzic, ale czy nie jest tak że właśnie teraz odczuwamy i zauważamy skutki ugięcia się przed tym szantażem? Czy cena jaka TERAZ płacimy warta była tego? Mam wrażenie że w wyniku ugięcia sie przed szantażem komunistów, opustoszeje nie 3.5 tys. swiatyn ale wszystkie. Kiedyś czytajac powiesc "Zwycięstwo" Conrada (tak, tak byłem jego fanem i przeczytalem praktycznie wszystko poza "Złota strzała", zanim nie nastąpiła bolesna kuracja odwykowa - bo dzieła Conrada to trucizna dla duszy, zwłaszcza jego opowiadania), natknąłem się na takie zdanie: "na początku trzeba dużo stracić aby potem zabrać im wszystko" - to powiedział bandzior prowadzący nielegalne kasyno w Batawii (dzis Dżakarta - stolica Indonezji...jeszcze, bo budują nową na......Borneo....chyba czegoś się obawiają). 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @OjciecDyrektor 29 grudnia 2020 20:28
29 grudnia 2020 22:28

Wyjaśniam jak komu dobremu: papież Benedykt XVI nie zrejterował, niczego się zrzekł, ale udał zrzeczenie się wykonywania niektórych czynności związanych z urzędem papieskim. Wskutek tego uwolnił Kościół katolicki od masonów, którzy podczas nieważnego konklawe wybrali sobie antypapieża. Tak mówi brat Alexis Bugnolo, franciszkanin, teolog, który wykazał, że przedstawiciele Kurii Rzymskiej wiedzą, że Benedykt XVI nadal jest papieżem i że Jorge Mario Bergoglio vel Franciszek jest antypapieżem.

Epitety niech Pan zachowa dla siebie.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @OjciecDyrektor 29 grudnia 2020 21:35
30 grudnia 2020 09:15

Dyrektorze, nie wiem ile masz lat ,co dokonałes w zyciu, co np zbudowales ,z jakimi problemami się zmagales.. A w ogole co się dzieje z Twoją pamięcią.. Te 3,5 tys Koscolow np. w latach osiemdziesiątych XX w byly ostoją narodu.. Nie będę się tu rozpisywal o olbrzymiej pracy charytatywnej ,która w duzym stoniu odciąza władze świeckie.  Kościół trwa od ponad 2 tyś. lat i przetrwa kolejne , i nie jeden kryzys przezywciezył i nie jeden jeszcze będzie w przyszłości przezywciezał ,i jeszcze  z licznymi problemami bedzie sie zmagał, bo takie jest realne życie , a nie nasze wyobrażenia o nim.  To jest jedyne miejsce z ktorego pochodzą ludzie z charyzmą . Wlasnie z tego miejsca pochodzi św.Jan Paweł II, kardynał Wyszyński i inni, jestem przekonany ,ze w przyszłości właśnie z tego miejsca będzie się wywodzila kolejna wybitna postać.  KK jest aktualnie najsilniesza organizacją w Polsce , nie ma lepszej i nie będzie , to co nas otacza wkoło , czasem odnoszę wrażenie,że jest patykiem na wodzie pisane. Bez KK wszystko jest marnoscią. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @OjciecDyrektor 29 grudnia 2020 20:38
30 grudnia 2020 09:20

Nie. Mężczyzna ma możliwość wyboru "stanu rycerskiego" w Kościele - to kapłaństwo. Wtedy staje na pierwszym froncie walki ze złem, uzbrojony należycie. Jeśli go nie wybrał, niech się lepiej zajmie pracą. Do zła wystarczy nie przykładać ręki. A tropienie herezji w wypowiedziach papieża to w ogóle nie jest żadna walka ze złem. Za to niewątpiliwie stracony czas. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @krzysztof-laskowski 29 grudnia 2020 22:28
30 grudnia 2020 09:51

A czy ten brat teolog nie popadł w obłed? Logiczny i zdroworozsądkowy? Rozumiem że Pana gorszy zachowanie Franciszka i jego wypowiedzi ale przypominam tylko że Benedykt XVI jako pierwszy papież w historii nawiedzil meczet i to dwa razy  a JP2 całował publicznie Koran. Czy to oznaczq ze dwaj poprzednicy Franciszka nie byli papieżami? (Jak chcą sedewakantyści, bo wg nich papieże sa swieci i nie moga takich rzeczy robic jesli sa prawdziwymi papiezamii). Nadal nie odpowiedzial Pan na moje pytanie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Draniu 30 grudnia 2020 09:15
30 grudnia 2020 09:59

Pan widze woli mnie przytłaczac swoim wiekiem i dokonaniami (luv też cudzymi) niż na spokojnie zastanowic sie. Używam celowo pewnych prowokacji ale tylko po to aby wzbudzic głebsxa refleksje. Nie refleksje "dojutrkowa" ale długofalową. Gospodarz tu wielokrotnie pisał że wrogowie KK planuja swoje ruchy w petspektywie wieloletniej 50-100 lat (3-4 pokolenia) a czasem i dłuższej i naszym obowiaxkiem, zwłasxcza kapłanów jedt dokładne rozważenie wartosci korzys ci w krotkim terminie z rtzykiem poniesienia olbrzmich strat w dlugim terminie. Tylko tyle chcialem zakomunikowac. I tym saym zaapelowac o doglebna analize tego co teraz zlego sie dzieje.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Grzeralts 30 grudnia 2020 09:20
30 grudnia 2020 10:13

Czytal Pan wpis valsera z wczoraj? Czytal Pan komentarz betacool'a? Czy mamy milczec gdy nasza hieearchia zgadza sie na aplikowanie szczepionki przy wytworzeniu ktorej użyto ludzkich tkanek czy komórek, powodujacych tym samym śmierc tych ludzkuch embrionów czy płodow (w sumie płod czy embrion to to samo, tylko kanibale czynia różnice)? Czytałem wspomnienia gen. Żegoty-Januszajtisa "życie moje tak burzliwe" i on tam napusał takie znamienne zdanie: " zdrowie i siłe organizmu poznaje sie po tym, jak działają podrzędne jego elementy w sytuacji gdy nadrzędne nie wypełniaja swych funkcji". Radze to zapamietac i nie umywac rąk jak Piłat. Krytyka sama w sobie nie jest szkodliwa. Szkodliea jest tylko wtedy gdy krytykujacy uzurpuje sobie prawo lub stanowisko ktorego nie ma i nie moze miec np. Terlikowski, Hołownia itp. Jeslu ktos nadal czuje i chce byc podporzadkowany to dlaczego ma milczec na zło? Zwlaszcza na zło w rodzinie gdzie czuje i chce byc dzieckiem. Czy syn ma milczec gdy ojciiec alkoholik (lub bedacy pod wplywem jakiegos innego zgubnego nałogu/błedu) bije i znieważa jego matke? Nasza matka jest KK. A papieże i biskupi da DEPOZYTARIUSZAMI a nie właścicielami naszej wiary.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @OjciecDyrektor 30 grudnia 2020 09:51
30 grudnia 2020 10:27

Po pierwsze odpowiedziałem, tylko że Pan nie chce jej zauważyć - Benedykt XVI uratował Kościół katolicki od masonów, których na zawsze pozbył się z kręgów kościelnych, ale cały czas tkwi w ich więzieniu. Po drugie Benedykt XVI nadal trzyma się tezy w stylu "sobór watykański drugi tak, wypaczenia nie", co samo w sobie jest nieszczęściem, ale trudno. Jest papieżem. Do dziś na przykład uwiarygadnia ściemę kobiety, która w 1967 roku zaczęła publicznie udawać siostrę Łucję, wizjonerkę fatimską. Po trzecie nie było przed 2013 rokiem sytuacji takiej, jaka od tamtego czasu trwa do dziś, czyli jednoczesnego funkcjonowania dwóch pretendentów do tronu papieskiego. Po czwarte lekceważy Pan istotne dokumenty takiej jak oświadczenie papieża Benedykta z 11 lutego 2013 roku i kodeks prawa kanonicznego z 1983 roku. Podałem podstawowy argument, które wystarcza, by zorientować się w sprawie: munus a ministerium. Reszta stanowi tło.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @krzysztof-laskowski 30 grudnia 2020 10:27
30 grudnia 2020 10:41

Jesli Pan nie widzi logicznej sprzeczności w twierdzeniu "uwolnił sie od masonów ale nafal tkwi i ich więzieniu" to znaczy że niestety mam racje diagnozując u Pana obłęd. Jak tu można dyskutować i wymueniać się argumentamu "za" i "przeciw" gdy interlokutor ignoruje logike? Dlatego kończę z Panem dyskusję.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @OjciecDyrektor 30 grudnia 2020 10:41
30 grudnia 2020 10:56

Pan nie potrafi uczynić rozróżnienia między stanem prawnym a fizycznym uwięzieniem człowieka. Stan prawny wygląda tak: kardynałowie dokonali schizmy wobec papieża Benedykta XVI i wybrali sobie antypapieża Franciszka, czym zakończyli infiltrację Kościoła katolickiego, bo obecnie wszyscy infiltratorzy muszą popierać antypapieża Franciszka, a w innym przypadku ujawniają prawdę o tym, że Franciszek to antypapież. Jednocześnie papież Benedykt XVI jest fizycznie więziony przez tych samych infiltratorów, którzy robią wszystko, by nie wydało się, że przegrali.

To pańska sprawa, co Pan zrobi z tą wiedzą.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @OjciecDyrektor 30 grudnia 2020 09:59
30 grudnia 2020 11:33

Na szczęście nie ma Pan wpływu na hierarchię KK i chwała , a prorokiem tez Pan nie zostanie. Sila argumentacji slabizna. Na żołnierza Chrystusa Pana  ,tez nic nie wskazuje ,że nim Pan jest. Bardzo sie ciesze i dumny jestem z tego ,ze Papiezem jest wlasnie Jezuita .Co do przyszlosci, przyszłość jeszcze nie istnieje.  Zapraszam do mojej parafii , u mnie mimo ograniczeń/obostrzen przychodzi wiecej  osób do Kosciola i nikt nie ogranicza dostępu. Również jak wyruszam w Polskę  , problemu z dostępem i odlegoscią do Świątyni nigdy nie miałem.  Problemy były ,są i będą jak w każdej instytucji, a szczególnie w takiej jakim Jest KK , który od zawsze był , jest i nic na to nie wskazuje ,że nie będzie atakowany w przyszłości. KK zawsze się odradzał.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @krzysztof-laskowski 30 grudnia 2020 10:56
30 grudnia 2020 11:44

A nie zastanawia Pana dlaczego kard. Ratzinger nie powie tego na głos?- jeslu to prawda. Jeslu jest dobrym pastwtzem to nawet obowiazek tak uczynic aby owieczku-wierni nie byli zagubieni. Jest to tym bardziej ciekawe, ze kard. Ratzinger ma swobode wypowiedzi i czesto sie wypowiada na rozne spraey. Ba, wychodza nawet wxnowienia jego ksiażek, w ktorych wyrażał heterodoksyjne (niekatolickie) poglady i co gorsze w tych nowych wydaniach nie odcina sie od tych swoich wczesniejszych, błednych pogladow. Jyz o. Jozef Bocheński  (ten wyrodny najzdolniejszy uczeń o. Jacka Woronieckiego) jest uczciwszy, gdyż w znowieniach jego dzieł nakazał umieścić notke, ze juz zmienil poglady i nie uznaje tych, ktore zawarte sa w tych jego wczedniejszych dzielach. Ma Pan błędne wyobrażenie o byłym papieżu Benedykcie XVI i tylko przyczynia sie Pan do chaosu, jaki on wytwirzył tą swoja szatańska decyzją. Tak, szatańską, bo z tego tyljo szatan sie ciezy i ci co mu służą. Amen.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Grzeralts 30 grudnia 2020 09:20
30 grudnia 2020 11:50

Taka jeszcze jedna uwaga do pańskiego poglądu że wierni nie powinni zwracac uwagi na jawne herezje (tj. wypowiedzi heretyckie)  papieży. Jesli by sie z Pabem zfodzic,ti konsekwetnie powinnismy milczec tez w przypadku heretyckich jawnie wypiwiedzi buskupów i księży . Niech ma wiec Oan odwage zwrócic uwage p. Gabrielowi Maciejewskienu że jego uwagi na temat o. Szustaka.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Draniu 30 grudnia 2020 11:33
30 grudnia 2020 11:58

Ten jezuita zna papiestwo tylko z widzenia. Powiedzenie o papieżu Franciszku jest tak samo sprzeczne wewnętrznie jak powiedzenie o żonatym kawalerze, jak powiedzenie, że novus ordo missae to liturgia katolicka.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @OjciecDyrektor 30 grudnia 2020 11:44
30 grudnia 2020 12:03

Skoro zadeklarował Pan, że skończył ze mną dyskusję, ja też to czynię.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @krzysztof-laskowski 30 grudnia 2020 11:58
30 grudnia 2020 12:44

Krzysztofie dzięki Tobie przypomniało mi się  stare powiedzenie "być bardziej papieskim od Papieża" . Zdrowia życzę i więcej optymizmu w nadchodzącym 2021r życzę. :)

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Andrzej-z-Gdanska
30 grudnia 2020 13:09

Dziękuję za życzenia i je odwzajemniam. Jeśli chodzi o daną sprawę, to u antypapieża zmienia się tylko to, że on podkręca swoje szaleństwo:

https://www.barnhardt.biz/2020/12/26/blunt-talk-another-big-clue-that-the-deathvaxx-is-a-clandestine-sterilant-is-the-fact-that-antipope-bergoglio-and-friends-are-declaring-that-it-must-be-preferentially-given-to-young-poor-blacks-firs/

Bergoglio żąda jak najszybszego zaszczepienia ludzi z biednych krajów i ich w ten sposób ubezpłodnić.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @krzysztof-laskowski 30 grudnia 2020 13:09
30 grudnia 2020 13:09

Poprawka: by ich w ten sposób ubezpłodnić.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Andrzej-z-Gdanska
30 grudnia 2020 13:24

I bez szczepionki w naszym państwie mamy problemy z bezplodnoscią, jest bardzo wysoki, bo az 20% osob  w wieku reprodukcyjnym ma z tym problemy.. W ogole państwa europejskie maja z tym bardzo duży problem..  Co do szczepień , mamy wolną wolę , a w zwiazu z tym wybór. Ten komu się uda nie zaszczepić ,  nie popelni  grzechu  A Papiez chce jak najlepiej i nie sądzę ,żeby się kierował złymi intencjami.  

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Andrzej-z-Gdanska
30 grudnia 2020 13:25

Do Krzystofa ostatni post*

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @OjciecDyrektor 30 grudnia 2020 11:50
30 grudnia 2020 15:12

Przecież zwracałem. I nadal nie zgadzam się z opinią Gabriela na jego temat. 

Przypominam ponownie, że wszyscy heretycy i schizmatycy bronili czystości doktryny. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Grzeralts 30 grudnia 2020 15:12
30 grudnia 2020 16:01

Ok. Gratuluję konsekwencji. Jednakże heretycy nie bronilu czystości dontryny. W ich subiektywnym odczuciu uważali że dotychczasowa doktryna jest błędna i dlatego oni - powołujac sie na boże wybraństwo, na Dycha św  - "przywracaja" prawidliwe w ich mniemaniy poglady. To że oni sue uważalu za obronców nie jest jeszcze piwodem aby inni ich obiektywnie za takich uważali. I rozumiem pańską awersję do różnej maści pouczaczy. Ale zawsze miżemy (Pan też) sięgnąć do nieomylnego magisterium KK czyli do konstytucji digmatycznych; do postanowień wszystkich wcześniejszych soborów i do pism Ohców Kościoła i w końcu do  pisma św  i komentarzy do niego Doktorów Kościoła (w tym najważniejszego - św. Tomasza z Akwinu). Nie jestesmy skazani na błądzenie. Bóg dał nam drogowskazy na czasy zamętu i niepewności. I z łatwościa - o ile mamy dobra wole i chec poznania dogmatów - możemy poznać jawna herezje. Niech mi Pan wierzy że nikt nie jest immunizowany na piznanie prawdziwej wiary. Pozdrawiam i koncze temat.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować