-

Andrzej-z-Gdanska

Demokracja walcząca

Myślałem początkowo jest to zmyślna zbitka słowna wymyślona przez jakiś, powiedzmy, niekonwencjonalnie myślący mózg i wyartykułowana w kolejnym emocjonalnym wystąpieniu pewnego Donalda T.

Okazało się, że to jest mój wielki błąd, niezrozumienie współczesnego świata, itp. Okazuje się, że to dziwne określenie jakby zbudowane z dwóch przeciwstawnych słów jest dość stare.

I to jest pierwsze zdziwienie.

Sama “demokracja walcząca” jest historyczną koncepcją, sformułowaną w dwóch artykułach przez Karla Loewensteina, jako odpowiedź na pokusę totalitarną zagrażającą liberalnej demokracji. Koncepcja ta powstała w specyficznych warunkach w roku 1937, w czasie, gdy w Niemczech rządził już od dawna Adolf Hitler. Jego cele polityczne były wtedy coraz lepiej rozumiane, a zatem próbowano, przynajmniej intelektualnie, znaleźć remedium na sytuację, w której totalitarna dyktatura rodzi się w samym sercu demokracji. Jak byśmy na to nie patrzyli tak stało się w Republice Weimarskiej. Dodajemy, że swoje teksty Karl Loewenstein opublikował nie w Niemczech, ale na łamach czasopisma Amerykańskiego Stowarzyszenia Nauk Politycznych „The American Political Science Review”.

Teorię “demokracji walczącej” podaną przez Loewensteina można sprowadzić do kilku punktów.

Po pierwsze, demokracje są z natury podatne na ataki ze strony sił antydemokratycznych, dlatego muszą umieć się bronić.

Po drugie, obrona demokracji może uzasadniać czasowe ograniczenie niektórych praw i wolności, zwłaszcza jeśli służy to ochronie fundamentalnych zasad ustroju.

Po trzecie, do działań antydemokratycznych zalicza się m.in. dążenie do obalenia instytucji demokratycznych, podważanie legalności wyborów, czy szerzenie nienawiści i dyskryminacji.

Po czwarte, “demokracja walcząca” zakłada stosowanie „ustawodawstwa antyekstremistycznego”, które może obejmować zakaz działalności partii antydemokratycznych i bojówek, ograniczenie wolności słowa i zgromadzeń, jeśli służą one propagowaniu treści antydemokratycznych, lub jeszcze utworzenie instytucji typu „policji politycznej” do monitorowania i zwalczania działalności antydemokratycznej.

Drugie zdziwienie wywołał kontekst związany z wypowiedzianymi słowami.

Premier  DT wypowiedział te znamienne słowa, które należy traktować poważnie:

“Jeśli chcemy przywrócić ład konstytucyjny oraz fundamenty liberalnej demokracji, musimy działać w kategoriach demokracji walczącej. Oznacza to, że prawdopodobnie nie raz popełnimy błędy lub podejmiemy działania, które według niektórych autorytetów prawnych mogą być nie do końca zgodne z literą prawa, ale nic nie zwalnia nas z obowiązku działania” – powiedział premier podczas spotkania ze środowiskami prawniczymi 10 października br.

Było to spotkanie z tą częścią środowiska prawniczego, które popiera działania obecnego rządu w zakresie dalszego demontażu systemu ustrojowego w Polsce. Okazuje się, że dla części tych środowisk premier i minister sprawiedliwości, działają za miękko i za wolno. I dla nich zapewne były przeznaczone z jednej strony “mocne słowa” o walczącej demokracji, a z drugiej niemal przepraszające zdanie o “prawdopodobnych błędach”.

Trzecie zdziwienie wywołuje u mnie fakt, że taka wypowiedź musiała być nie dość, że dawno przygotowana, jak i wypowiadający musiałby wcześniej przyjąć, do pewnego stopnia, jako własne słowa.

Do mnie dotarło to wszystko dopiero dzisiaj i zastanawiam się co jeszcze zostało dla nas przygotowane i czy są jacyś ludzie, którzy znajdują się „po drugiej stronie” i nie powinni za wszelką cenę nie dopuścić do takiej katastrofy wyborczej jaka nas spotkała rok temu. Nie mówiąc o innych działaniach!

https://ekspedyt.org/2024/10/11/demokracja-walczaca-czyli-cien-liberalnej-autokracji-tomasz-rowinski/

https://ekspedyt.org/2024/12/27/z-kim-walczy-demokracja-walczaca/



tagi: demokracja walcząca  zdziwienie  karl loewenstein 

Andrzej-z-Gdanska
2 stycznia 2025 18:27
64     1503    8 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska
2 stycznia 2025 19:58

Jest takie komunistyczne pisemko ",Demokracja walcząca" - organ prasowy organizacji komunistycznej pod tą samą nazwą. I myślę, że to jej członkowie przenikneli do struktur PO. Generalnie to każdy, kto ma broń palną powinien do nich strzelać w obronie koniecznej, bo jeśli uchwycą realną władzę, to będzie stalinizm 2.0. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska
2 stycznia 2025 20:03

Tusk to prowokator z gwarancjami. Więc może sobie bezkarnie tak gadać. Ale on ma tylko zielone światło na wykończenie PiSu. Konfy nikt nie rusza. Nawet Czarzasty nie wymienił Konfy, jako tej organizacji, której by codnął finansowanie, gdyby był miniatrem finansów.

Tak więc cały cyrk zmierza ku temu, by zrobić z pisowców męczenników demokracji.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Andrzej-z-Gdanska
2 stycznia 2025 20:26

Zawsze bałem się brać do ręki takie pisemka, bo a nuż się "zarażę" - taki żart.

Cały ten "pomysł" to dzieło "naszego starszego brata", wymyślone w "ojczyźnie filozofów". Niezła mieszanka wybuchowa, dlatego tak trudno się jej oprzeć. ;(

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @OjciecDyrektor 2 stycznia 2025 20:03
2 stycznia 2025 20:30

Zdaje się, że Konfa jest na razie niegroźna, a poza tym nie można zjeść "dwóch dań" na raz. ;)

Na wszystko przyjdzie czas. Na razie jedni i drudzy nie mają się "ku sobie". :(

zaloguj się by móc komentować

orjan @Andrzej-z-Gdanska
2 stycznia 2025 21:14

Masz @Andrzeju-z-Gdańska o tyle rację, że Tusk w żadnym przypadku nie jest intelektualistą. We wskazywanej przez Ciebie wypowiedzi po prostu wypuścił łże bon-mot, do którego został wytresowany. Pytanie przez kogo? Tutaj @OjciecDyrektor maca całkiem czujnie w sensie sposobu. Ale lepiej byłoby poznać nazwiska na co szanse są marne

Wiele bowiem każe przypuszczać, że to nie tylko jakaś niemiecka agentura określa Tuskowi cele i zdania. Jest z pewnością także jakiś jurgielt  wewnętrzny, który określa sposoby działania, w tym funduje "teksty promocyjne" dla Tuska. Dla nikogo więcej! Czy ktoś jeszcze pamięta istotę oferty Rywina dla Michnika polegającą na ulokowaniu go "w trzecim szeregu, z którego będzie napier.alał". Może zresztą chodziło o czwarty, czy o dalszy szereg, w każdym razie szereg niejawny i przez to bezpieczny. W każdym razie to z tego miejsca płyną "złotoustości" Tuska. On sam je tylko wygłasza.

No więc gdzie jest i kto tworzy taki szereg stojący za Tuskiem? Przecież podbudowy propagandowej nie daje Tuskowi jego jawna kamaryla, bo to beznadziejni partacze. Podobnie zresztą jak on sam. Z tym, że jego siła wodzowska polega na tym, iż on ma osobistą kryszę. Natomiast jego kamaryla kryszy nie ma. Ona tylko obstawia, że to osobiście Tusk jest dla niej kryszą i - w razie czego - do nich się przyzna.

Co do Karla Loewensteina i trafności jego analizy trudno mi się wypowiadać, bo musiałbym najpierw mieć pewność, co on uważał o ówczesnym, a równoległym "intelektualnym" dorobku sowieckim, iż walka klasowa zaostrza się w miarę rozwoju komunizmu. Ta tuskowa  demokracja walcząca pochodzi z tego samego dorobku intelektualnego. Sprawdzić to łatwo, a przy okazji także Loewensteina. Chodzi bowiem nie o analizę (olaboga, olaboga ...), lecz o wskazanie środków obronnych demokracji. Środki napadu na demokrację łatwo jest wskazać, lecz prawdziwym zdaniem jest wskazanie rubieży obrony demokracji.

To nie demokracja ma "walczyć", ani z sobą samą o siebie samą, ani o suwerena. To suweren (jeśli chce!) ma walczyć o demokrację. Czym? Wyborami, dopóki nie zostanie ich pozbawiony. Potem już tylko zbrojnie.

zaloguj się by móc komentować

klon @Andrzej-z-Gdanska 2 stycznia 2025 20:30
2 stycznia 2025 21:14

<<<Zdaje się, że Konfa jest na razie niegroźna,... >>>

Nikt nie wydaje się groźny. Tylko jakimś dziwnym trafem wielość opcji powoduje zamęt i nikt z nikim współpracować nie chce/ nie może. Ale to pewnie przypadek. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 2 stycznia 2025 21:14
2 stycznia 2025 21:30

Czyli zgadzamy się, że otoczenie Tuska to taki listek figowy, bez żadnego znaczenia decyzyjnego. Ktos decyduje z zewnątrz i wtecza Tuskowi kopertę ze ścisłymi instrukcjami, co, kiedy i o czym ma mówić. Stąd bez znaczenia jest to, co zrobi minister finansów w kwestii forsy dla pis. Istotne jest to, co ten zewnętrzny ośrodek decyzyjny podjął w sprawie pis.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 2 stycznia 2025 21:14
2 stycznia 2025 21:32

Do czasu każdy jest niegroźny...i nawet wyszydzany. Hołownio-Konfę tez wszyscy wyszydzają. Mam nadzieję, że do takiej sodomii nigdy nie dojdzie, ale....ryzyko istnieje.

zaloguj się by móc komentować

orjan @klon 2 stycznia 2025 21:14
2 stycznia 2025 21:34

Konfa najwyraźniej chce bronić demokracji samopas wtedy,  gdy główni przeciwnicy nawzajem się wyczerpią. To mi przypomina mądrości Mao z jego Czerwonej Książeczki, że jak walczą dwa tygrysy, to należy wejść na drzewo i stamtąd walkę obserwować.

Konfa powinna zastanowić się tylko, o jakie drzewo jej chodzi? Może o bananowiec z ambicjami prostowania tam bananów. Czy w Polsce rosną bananowce?

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @orjan 2 stycznia 2025 21:14
2 stycznia 2025 21:37

Nie powinno nie doceniać się przeciwnika. Inteligencję można mieć, ale używać ją w bardzo złych celach. Był taki pierwszy "sztukmistrz z Gdańska" o imieniu Bolek, który może nie był inteligentny, chociaż umiał nauczyć się od różnych ludzi i udawać inteligenta. Może wskutek tego był w jakimś stopniu inteligentny. ;(

Z tą demokracją to jest delikatnie pisząc "ściema". Dobrze opisał ją Emanuel Małyński i nie wiem co powiedzieć jak słyszę, że wielu tak się nadal "podoba". I nie myślę wcale o Szanownym przedmówcy.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 2 stycznia 2025 21:30
2 stycznia 2025 21:37

Przepraszam, że się wtrącę. 

<<<Istotne jest to, co ten zewnętrzny ośrodek... >>

Zewnętrzny względem kogo/czego? Gdzie przyjmujemy granicę? 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @klon 2 stycznia 2025 21:14
2 stycznia 2025 21:39

Takie mamy czasy, że nikt sam nie może rządzić i trzeba "lawirować", albo wyjść z polityki. ;(

zaloguj się by móc komentować

klon @orjan 2 stycznia 2025 21:34
2 stycznia 2025 21:42

<<<Konfa najwyraźniej chce bronić demokracji samopas.... >>>

Nie potrafię zapomnieć, że główny frontman Konfy zaczynał swą popularność w tej samej stacji co Samo...bisty Szymek. Tusk podobnie swą "szansę na sukces" wygrał stając przez mikrofonem. Nie pasuje mi dla Konfy  pojęcie "samopas". Nie wierzę. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 2 stycznia 2025 21:30
2 stycznia 2025 21:47

Jawne otoczenie - tak! Nazywam je kamarylą. Istotne jest jednak polskie otoczenie tajne Tuska złożone z jakichś rodzimych macherów. Przypuszczalnie jest ono tajne nawet dla kamaryli Tuska. Niekoniecznie (raczej nie) jest tajne dla Niemiec. Z niego właśnie pochodzą wszystkie przekręty intelektualne.

Weź na przykład przekręt wiadomego postanowienia PKW i opatrz w jego rzeczywistą strukturę. Otóż w par. 1 jest rozstrzygnięcie sprawy; całej sprawy!

A co jest w osławionym par. 2? Tam nie ma żadnego rozstrzygnięcia. Jest tylko jakieś oświadczenie. Ale oświadczenia prawo dzieli w zasadzie na dwie kategorie: na oświadczenia woli i na oświadczenia wiedzy. A co my tam mamy? Otóż mamy od PKW oświadczenie niewiedzy. I taki chłam intelektualny jest przedmiotem dyskusji ustrojowej w dodatku o pieniądzach? Kto to wciska? Kto temu ulega? Kto o tym uleganiu milczy zamiast wybuchnąć śmiechem?

Zaczarowało?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 2 stycznia 2025 21:37
2 stycznia 2025 21:49

Zewnętrzny względem partii politycznych - to pierwszy poziom. A drugi poziom - zewnętrzny względem Polski. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Andrzej-z-Gdanska 2 stycznia 2025 21:37
2 stycznia 2025 21:57

No dobrze. To konkretnie któremu / której z jawnego otoczenia Tuska przyznalibyśmy kwalifikację: "inteligentny(a)". Bo jeśli nikomu, albo tylko niektórym, to kto napędza treści do bojowych odzywek Tuska? Tych odzywek, które (takie tu sprzężenie zwrotne) umacniają uwielbienie Tuska u jego kamaryli?

Inteligencja w złym celu nie istnieje. To kolejny przekręt intelektualny. W złym celu istnieje przebiegłość, spryt i takie tam. Gdyby zły człowiek był rzeczywiście inteligentny, to wiedziałby, że sprawiane zło ma krótkie nogi.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 2 stycznia 2025 21:47
2 stycznia 2025 22:02

Bo tak to ma być - akceptacja przez wszystkich tego, że nikt nie może być pewny swojej władzy, dwoich nominacji, dwoich przywilejów, a nawet majątków. Zauwaz, że sąd, którego postanowienie się kwestionuje, orzekł że wybory były ważne i że koalicja rządząca jest legalna. Ktoś tu może się zaśmiać, że Tusk ignoruje sąd, dzięki któremu rządzi. Ale to nie tak. Po prostu na naszych oczach mówi się nam, że nikt nie może być pewien swojej sytuacji. I tylko idioci się z tego śmieją. 

Oczywiście taka sytuacja została zaaranżowana, czyli specjalnie przeprowadzona. I jest to hiper-kontrola demokracji, bo można zarówno powiedzieć "tak", jsk i "nie". I ten stan będzie trwały - to widać. Bo taki był cel przeprowadzonej operacji. Nikt tego nie uzdrowi, a ten co bybpróbował zostanie zatopiony. Czemu to służy? Jawnemu przejęciu władzy przez tajne kręgi. Ktoś tu może wyszydzić tę  zbitkę - jawność/tajne, ale tak to właśnie widzę. Na naszych oczach "ludzie z cienia" mówią nam, że od tej pory wybory demokratyczne nie mają żadnego znaczenia, bo o tym czy one są ważne ogłasza "nieważny" sąd. Ten "nieważny" sąd jest taką emanacją "ludzi z cienia". Niby ignoruje się go, ale to on wyznacza lz kto będzie rządził. I tak ma to być. Ludzie z cienia mają być mitem/bajeczką/wymysłek, ale wszyscy mają się ich słuchać.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 2 stycznia 2025 21:49
2 stycznia 2025 22:02

Skoro tak, to stawiam na poziom pierwszy, wskazywana i opisywany często przez @qwerty. :) 

Drugi poziom przestał się wtrącać, co zaowocowało utratą władzy przez PiS. Tak sądzę. 

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 2 stycznia 2025 21:49
2 stycznia 2025 22:02

Skoro tak, to stawiam na poziom pierwszy, wskazywana i opisywany często przez @qwerty. :) 

Drugi poziom przestał się wtrącać, co zaowocowało utratą władzy przez PiS. Tak sądzę. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @klon 2 stycznia 2025 21:42
2 stycznia 2025 22:02

No, tak się rekomendują. A przynajmniej ich stronnicy w to wierzą. Ja? Bynajmniej.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 2 stycznia 2025 21:57
2 stycznia 2025 22:06

Inteligencja ma mało wspólnego z moralnoścoą. Szatan jest najinteligentniejszym z aniołów, a i tak czyni zło nieustannie, wiedząc że i tak przegrał.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 2 stycznia 2025 22:02
2 stycznia 2025 22:09

Drugi poziom zaakceptował pomysl pierwszego poziomu, aby znamiona władzy powierzyć Tuskowi. Zibacz, że Tusk byl w Londynie i już ogłosił, ze wszystkie umowy zawsrte przez PiS będą akceptowane. A skoro tak, to po co ten PiS ma jeszcze istnieć? Dla Londynu to bez znaczenia czy Tudk czy Kaczyński. Ważne, aby interesy Londynu były realizowane.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 2 stycznia 2025 20:03
2 stycznia 2025 22:34

To ,że Tusk to prowokator z gwarancjami to więcej ludzi zaczyna się orientować.Deczko za późno,tak nawiasem mówiąc...

" Tak więc cały cyrk zmierza ku temu, by zrobić z pisowców męczenników demokracji."- no niech pan już wreszcie przestanie, z tym "męczeństwem PiS-u",bo drugi już raz wpadł na ten pomysł.

Ten doskonały "prowokator"od początku zapowiedział delegalizację PiS-u,a obecne działania tak zarządzanie prawem,sędziami,prokuratorami wskazuje jasno,wpisanie PiS-u na listę nazistów,komunistów czyli prawem które jest zabronione takim organizacjom.Z pozostałymi partiami rozprawi się łatwo,bo sa małe,nawet liczebnością... już oficjalnie jego papugi klepią 24/godziny na dobę ,że to "organizacja przestępcza" i już wkrótce dla "przestępców",będa odbierane imunnitety.

A w tym  jego cyrku,aby było weselej-- za jego plecami i jawnie także,stoją stare i młodsze repy post-komuchów,oraz nawiedzone ministry...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Andrzej-z-Gdanska
2 stycznia 2025 23:11

Czytałam ten artykuł panie Andrzeju,na ekspedycie jak został wydrukowany. To nie nowość ,że tak się potoczyła Tuskowa demokracja.Ja myślę od początku,że PiS,a raczej działacze PiS-u w ogóle nie wzięli pod uwagę,co się naprawdę szykuje,tak byli zadufani w swoją władzę...Nie docenili także Uni pod przewodnią rolę,chociaz były ku temu przesłanki...I mieli w swoich szeregach po prostu tzw pacanów,nie będę tego rozwijać...jakich.....mi jest trudno uwierzyć ,że PiS celowo oddał władzę,bo nikt takiej władzy nie oddaje,póki nie przegra...

Teraz jest najbardziej niebezpieczna sytuacja jeżeli chodzi o jako taką suwerenność...Polski . Po pierwsze w czasach gdy większością rządziła PO z PSL ustalone zostały pewne ustawy jak np 1066 o wspólnym zagranicznym udziale funkcjonariuszy,po drugie frau Ursula znów na czele Unii,po trzecie Polska ma kartę(czyli Tusku) bo będzie sprawować Prezydencję... Tusku zgodzi się na wszystko w sposób "demokratyczny"...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 2 stycznia 2025 22:34
2 stycznia 2025 23:25

No ale to Kaczyński ciągle mówi tak, jakby był męczennikiem. Cytuję go:  "prawo w Polsce nie obowiązuje". I co z tego? Bo jeśli nie chce być męczennikiem, to powinien stanąć na czele "armii" i siłą wyegzekwować prawo. Ale on nie będzie ryzykował konfrontacji zbrojnej  bo by się okazało, że mało kto by chciał umierać za pis. To już lepiej zostać bezradnym męczennikiem. 

Papugi Tuska klepią tak, bo wiedzą, że nikt za pis umierać nie ma ochoty. To jest prawda.

zaloguj się by móc komentować

toscano7 @OjciecDyrektor 2 stycznia 2025 23:25
2 stycznia 2025 23:30

Przeinteresująca dyskusja. Wrzucę kamyczek, cytując klasyka...

Cóż ten kaukaski Dupalin wyczynia! Podrzyna gardła zawodowcom. No dobrze, niech nas wszystkich powyrzyna . I co dalej? Pytam was, co dalej? Jak sobie Dupalin da radę bez zawodowców?

-Niedawno zabrali Jaszkę Seriebriańskiego. Czekista z krwi i kości. Wzorowy.

-Nie gadaj głupot. Znam Sieriebrańskiego, to zwyczajny szczur. Mam nadzieję, że Dupalin go zlikwiduje. Bo gdyby Dupalin miał trochę oleju w głowie, nie rozstrzeliwałby Jaszki tylko spuścił go na nas. A Jaszka Seriebriański, żeby ratować własną skórę, wszystkim nam gardła poprzegryza, wszystkim łby pourywa”...

Czy Dupalin miał trochę oleju w głowie? Do odpowiedzi na to pytanie zachęcam Państwa nie tyle do lektury, co do uważnego przestudiowania „Wyboru” Wiktora Suworowa, bo to jest w pewnym sensie podręcznik. Może odpowiedź co do rozwoju aktualnej sytuacji poniekąd, pomiędzy wierszami tam się znajduje. Jeśli Tusku jest zwerbowanym człowiekiem Londynu – Olimpu, to powstaje uzasadnione pytanie czy ktoś w PiS ma trochę oleju w głowie aby przejść do wężowej konkurencji? I co Polska będzie miała z tego. Oczywiście zadaniem Tuska jest takie zbajerowanie, przekonanie platformerskich wyznawców do wojny z Rosją. Stąd taka ostra narracja antyrosyjska, Stąd już tylko kroczek w kierunku bardziej zdecydowanych działań. Czy to będzie miało formę aktywnej współpracy ze Skandynawami i państwami bałtyckimi w zajęciu Królewca – czy jakiejś innej formy, czas pokaże. Jeżeli to jatka w PoPisie to oczywiście z Pis wypoczkują jakiej efemerydy, które będą czekały na swój czas. Nie łudźmy się proszę Państwa – 2016 rok, Pis szorował po dnie i tylko jakaś zewnętrzna, cudowna ręka podała tonącemu przysłowiową brzytwę. I Polska miała 8 cudownych lat.... Acha i nie wiemy jaki efekt będzie miała narracja, jak coś nowego tefałenu... Czy będzie w tym gąszczu rozbitych luster powtórka z rozrywki?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 2 stycznia 2025 23:25
3 stycznia 2025 00:32

Teraz już wiem dlaczego pan utożsamia Kaczyńskiego z męczennikiem. Właściwie troszkę teraz mnie to bawi. Konfrontacja zbrojna - luda by nie brakło ,tylko aby nie taki sam pomysł jak ruszyć z kosą i szabelką na Królewiec? Proszę się nie obrażać ,ale tak mi się skojarzyło...

Spokojnie,wcześniej ,czy później obejdzie się bez męczennika...bo na razie brzuszki jeszcze syte...i nie ma co snuć teorii ..........męczenników.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @BTWSelena 2 stycznia 2025 23:11
3 stycznia 2025 09:34

Czytałam ten artykuł panie Andrzeju,na ekspedycie...

Ten artykuł powstał gdzieś tak około września ubiegłego roku. Tym samym cała sprawa musiała być znana dawno i wg mnie od początku powinna być nagłaśniana, a nie była.

Nie będę wyciągał wniosków i konsekwencji tych zdarzeń, bo to jest oczywiste! Ogólnie biorąc wygląda na to jakby "ktoś" oddał tzw. "pole" bez walki! Druga strona jest "silna" w bezczelności, a słaba w konkretnych działaniach, np. gospodarczych i nie ma z kim "przegrać".

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Andrzej-z-Gdanska 3 stycznia 2025 09:34
3 stycznia 2025 10:27

Prawie dokładnie tak.Nie przywiązywałabym aż takiej wagi ,bo na ekspedycie drukują prawie sami "wygnańcy",aby zaakcentować swoje apele.Dyskusja tam prawie zerowa,chociaż przyznaję,że duuużo jest dobrych  notek do aktualnej sytuacji.Te bardziej znaczące przedrukowywuje prof Dakowski.

Nie jestem żadnym ekspertem w polityce,tylko obserwatorem,który całą swoją młodość spędził w komunie.Mi to nie wyglada na celowe oddanie pola walki-bo jak wspomniał nasz gospodarz " prowadzi ich zaś tam pycha z tańczącą latarnią",jakkolwiek ktoś to zrozumie.Nikt takiej władzy z osobistymi apanażami nie oddaje bez walki... Proszę zauważyć,że komuna wraz ze swoimi zamiarami zmieniła tylko garnitury i nie ma takiego kraju,aby nowi miliarderzy nie narobili za przeproszeniem gnoju i nie wywoływali wojen gospodarczych,militarnych i oczyszczających.

Oni to wychowali swoich spadkobierców w/g swoich zamiarów,który jest dla ludzkości zgubą na przyszłość.Niektórzy są zdania ,że Kaczyński robi z siebie męczennika ,bo nie stanie zbrojnie na czele armii,a nikt nie chce za PiS umierać,dlatego mamy chaos...

To prawda już nikt nie chce teraz umierać,ale i tak umrą  szybciej niż się wydaje pokolenia,których Tusku zdeprawuje wcześniej...a wcześniej nas "rozbiorą"jak to bywało nawet w XX wieku,przy takim sprawowaniu władzy.... Brakuje im tylko do wisienki na torcie Prezydenta,który poprezydenci,dlatego pan Nawrocki jest taki niebezpieczny........

Co do tego umierania za partie...no cóż wielu już oddało życie,lista jest dość długa,bo ta mafia ma długie ręce,a nawet walnąć w samolot ..no cóż to takiego...katastrofa przecież,bo piloci się nawalili.. przestroga jakby ktoś miał wątpliwości,czy działacz,lub świadek wydarzeń - może umrzeć,czy nie.......eh...

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 2 stycznia 2025 22:06
3 stycznia 2025 11:19

Szatan jest kiepskim przykładem, bo jego wybory (cele i metody) nie są wyborami człowieka i odwrotnie. Już choćby dlatego, że człowiek jest śmiertelny, a szatan nie. Jego nie dotyczy też najważniejsza zdolność i zarazem najważniejszy cel narzędzia zwanego inteligencją, a mianowicie samo-przystosowanie się dla własnego przetrwania w zmieniających się warunkach.

Przy tym człowiek potrzebuje więcej, bo ponadczasowej trwałości swego przetrwania. W długim okresie ta potrzeba funkcjonalnie odpowiada pragnieniu nieśmiertelności i jest osiągalna tylko w więzi z innymi ludźmi, a nie przeciwko nim. Kto potrzebuje inaczej, ten chory jest a jego wyborami rządzi jego choroba, a nie jego inteligencja. W tym sensie człowiek zły może być efektywny, a nawet efektowny w czynieniu zła, lecz  ja takiemu nie przyznaję inteligencji. Najwyżej jej ersatze jak np. przebiegłość i podobne "uzdolnienia".

Co zaś do inteligencji samego szatana, to najlepiej przyjąć wyjątkowe w światowej skali stanowisko polskiej kultury i tradycji, w której szatan jest zawsze robiony w bambuko. Porównawcza perspektywa anglosaska, czy niemiecka o jego wszechmocy jest mi uczuciowo obca i pogańska. To nie szatan czyni zło, lecz ludzie, którymi się posługuje. To człowiek zdolny jest odróżniać dobro od zła i między nimi wybierać. W tym jest inteligentniejszy od szatana; przynajmniej potencjalnie jest inteligentniejszy.

PS.: U niektórych z kamaryli Tuska czasem już widać przebłyski tęsknoty za inteligencją, żeby zapewnić sobie alibi, nie unurzać się zbyt entuzjastycznie, wydzierać się z mocą, ale wykonywać z niemocą, drążyć stołowe nogi i tak dalej. To jeszcze nie inteligencja, ale już potrzeba przetrwania.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toscano7 2 stycznia 2025 23:30
3 stycznia 2025 11:33

Odpowiedzią na to jest inna książka Suworowa - "Oczyszczenie"....polecam.....:)

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 3 stycznia 2025 11:19
3 stycznia 2025 11:51

Dooobry komentarz,Orjanie.Dlatego Tuskowa ferajna tęskni za inteligencją,bo podpisała pakt z samym szatanem. Skrajnie szkodliwym działaniem szatana jest opętanie człowieka, czyli wejście w niego złego ducha i stąd bez najmniejszych skrupułów kupczą wszystkim co przynosi korzyść i dobre przetrwanie.

Inteligencja szatana prowadzi do błyskotek chwilowych,a w rezultacie,aby wytarzać człowieka w smole i fekaliach.Niby przegrany,a jednak kusi od wieków...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 3 stycznia 2025 00:32
3 stycznia 2025 12:02

No ale jeśli ktoś publicznie przyznaje się do bezsilności i tylko mówi, że "prawo w Polsce nie obowiązuje", to na co on czeka jeszcze? Na tajemniczych wyzwolicieli zapewne. A jeśli tak by w istocie było, to całe ataki na pis, to po prostu ustalony wcześniej scenariusz teatralny.

 

zaloguj się by móc komentować

toscano7 @OjciecDyrektor 3 stycznia 2025 11:33
3 stycznia 2025 12:23

Znam, znam.  Chociaż pewnie w dłuższej , wolnej chwili chciałabym ją wielowątkowo przestudiować. Oprócz głównego wątku i zaniechania przez Adolfa oczyszczającej purgi,  spodobał mi się generał Apanasienko,  ciekawe czy polska armia ma kogoś podobnego...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 3 stycznia 2025 12:02
3 stycznia 2025 12:32

Nie snułabym na pana miejscu teorii o męczeństwie,bo już nie takie czasy i nie Ci ludzie.Wyraziłam ostanią opinię do pana Andrzeja jak ja to odbieram,chociaz pewnie jestem nieuprawniona,tak jak pan wyciągam wnioski .Proszę to przynajmniej przeczytać 10:27....

Bezsilność i wstrzymanie się od natychmiastowych działań,czasami ratuje od jeszcze większego chaosu,czy dramatu. Bycie bezsilnym też się opłaca. Bo wpadając w tryb działania na oślep, w desperacji albo zaciekłej determinacji można nie zauważyć, że działania nie przynoszą rezultatu. Wydaje się, na coś mamy wpływ, ponawia się próby i  coraz bardziej się pogrążamy. 

Przeszliśmy już niejeden dramat i powstania,a nic nie trwa wiecznie i ta bezsilność też nie będzie trwała. Co to ,to nie!...A teatr to zawsze odgrywają błazny,zwłaszcza jak mają coś na sumieniu na czubku władzy...ale tym razem zamieniaja ten teatr na coś w rodzaju SOW.....takich wyzwolicieli nawet nie brakuje w całym  świecie,prawda?........

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toscano7 3 stycznia 2025 12:23
3 stycznia 2025 13:20

Myślę, że polska armia ma Apanasienków tylko on8 nie lubią popularnosci i stąd nie są znani.

Stalin zrobił doskonałe oczyszczenie napuszczajac jednych na drugich. Suworow napisał, że koniec Jeżowa był jednocześnie szczytem jego tryumfu. Bo w szczycie tego tryumfu na biurko Stalina wpłynął tylko jeden raport - raport Jeżowa (a zawsze wpływały dwa - od wojskówki i od CzKa zwanej później różnie, aż w końcu ustaliło się że to KGB).

Kiedyś się żartowało, że Jeżow zmarł na skutek choroby  zwanej Beri-Beri (następcą Jeżowa był Beria). Żart polegał na tym, że faktycznie istnieje taka śmiertelna choroba, na którą umierają jeże.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 3 stycznia 2025 12:32
3 stycznia 2025 13:23

Dlatego uważam, że to wszystko, te dramaty polityczne, to taki teatr, który ma nas rozbujać emocjonalnie. I wszyscy politycy się świetnie bawią, łącznie z pisowcami. Romanowski wręcz zrywa boki ze śmiechu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Andrzej-z-Gdanska 3 stycznia 2025 09:34
3 stycznia 2025 13:51

Pole  bez  walki...

...  to  oni  oddali  ,,glosujac  jednoglosnie,,  Brukseli,  w  grudniu  ponad  4  lata  temu  !!!

 

Zreszta  w  tym  ODDAWANIU  nas  i  Polski  maja  wprawe,...  dzisiaj  dzieje  sie  tylko  NIC  NIEZNACZACA  HUCPA  od  lewa  do  prawa,...

...  a  tak  adekwatnie  do  czasu  swiatecznego  -  to  ,,SZOPKA  DLA  IDIOTOW,,.  

zaloguj się by móc komentować

toscano7 @OjciecDyrektor 3 stycznia 2025 13:20
3 stycznia 2025 13:51

Należy uznać i docenić twórczość Wiktora Suworowa – A przecież tak się wyśmiewano z jego teorii, I co? Czas i historia przyznają rację. Myślę że poprzez takie powieści literatury beletrystycznej jak „Kontrola” i „Wybór” autor przemyca całkiem istotne i ważne treści. Jak chociażby ten fragment; Stalin rzekł a propos Jeżowa „Miałem zamiar pozwolić mu pochodzić jeszcze parę miesięcy. Aresztowania Jeżowa nie wolno powierzać towarzyszowi Berii. Jeżow ze swoją tajemnicą nie może się dostać w ręce Nkwd. „ I oczywiście padają sakramentalne słowa „ Towarzyszu Chołowanow zajmijcie się tym”

I starego czekistę zaczyna przesłuchiwać śledcza Iwanowna.... Co za kobieta! :-)

W Italii oprócz telewizyjnego wrestlingu od którego bolą już zęby. Media żyją info że gaz i energia wzrosną o 30% i o cały kant sepiterny dużo słońca i fotowoltaniki. Płacz i płać...

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 3 stycznia 2025 11:19
3 stycznia 2025 14:00

  Dobre,...

...  to  Twoje  ,,post  scriptum,,  !!!

 

Oni  sami  juz  dawno  temu  zaplatali  sie  w  swoje  sznurowki,...  a  teraz  to  ,,oTkrywajO,,.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 3 stycznia 2025 12:02
3 stycznia 2025 14:03

Wszystko  mozliwe,...

...  bowiem  ,,sFiadomoS  wodza  PiS`oskiego  zwala  z  nUK,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

ddam @Andrzej-z-Gdanska
3 stycznia 2025 14:18

"“Jeśli chcemy przywrócić ład konstytucyjny oraz fundamenty liberalnej demokracji, musimy działać w kategoriach demokracji walczącej. Oznacza to, że prawdopodobnie nie raz popełnimy błędy lub podejmiemy działania, które według niektórych autorytetów prawnych mogą być nie do końca zgodne z literą prawa, ale nic nie zwalnia nas z obowiązku działania” – powiedział premier podczas spotkania ze środowiskami prawniczymi 10 października br."

To w tej "demokracji walczącej" mamy kolejny atak:

Podpalono kościół w Skórzewie, parafia św. Marcina i św. Wincentego. Parafia prowadzona przez Ojców Paulinów

https://www.facebook.com/people/Parafia-%C5%9Bw-Marcina-i-%C5%9Bw-Wincentego-w-Sk%C3%B3rzewie/100084071087500/

To już kolejny z całego szeregu ataków na księży i świątynie katolickie w naszym kraju...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ddam 3 stycznia 2025 14:18
3 stycznia 2025 15:02

Tych podpaleń to już było dużo na przestrzeni 30 lat. Nawet w czasie rządów PiSu.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toscano7 3 stycznia 2025 13:51
3 stycznia 2025 15:07

Kapitan Planeta nie zna litości...:). Zresztą wysokie ceny energii w Europie to kapitał, który służy do budowania muzułmańskiej strefy dobrobytu w rejonie zat. Perskiej. Ktoś musi wybulić na to kasę. A najwięcej kasy wyciąga się z kolonii. Europa/EU to jedna wielka kolonia pod włoskim zarządem i hinduską radą nadzorczą...:). 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 2 stycznia 2025 21:47
3 stycznia 2025 15:14

Tak i uśmiech to wywołuje.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @toscano7 2 stycznia 2025 23:30
3 stycznia 2025 15:21

W tle jest wyciśnięcie Polski z NATO. Te cudowne lata pisu takie ccudowne nie są. Trochę kasy i iluzji o mocarstwowości. W tle nieudolne budowanie zaplecza za każdą cenę. Brak kasy z budżetu i skarbu państwa i po pisie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 3 stycznia 2025 12:02
3 stycznia 2025 15:25

Bon mot o prawie które nie obowiązuje jest doktryna wypracowana przez ostatnie 30 lat. Zaczął Lech Falandysz a potem już wyścig mędrców co o prawie prawią co dnia. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 3 stycznia 2025 12:02
3 stycznia 2025 15:26

Oczywiście, że scenariusz.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 3 stycznia 2025 13:23
3 stycznia 2025 15:28

I opowiada ile za mieszkanie płaci, kabotynada dla frajerów.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 3 stycznia 2025 15:21
3 stycznia 2025 15:28

Nie wycisną z Nato. Kandydatem nr 1 do tego jest Turcja.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 3 stycznia 2025 15:28
3 stycznia 2025 16:11

Nie wycisną nas z NATO, ale z nas wyciskać będą. :) 

W krainę dobrobytu pod rządami Olimpijczyków nie wierzę.

Jedyną siłą w PL mającą szansę negocjować z Olimpem lub Wężami jest były aparat PZPR i jej "zbrojne ramię".

A ta "grupa społeczna" niespecjalnie jest przychylna działaniem dla dobra ogółu. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 3 stycznia 2025 15:14
3 stycznia 2025 16:14

Prawda?

I stąd moje pytanie: Dlaczego nikt nie wskazuje tej chłamowatości w trybie uroczystego unieważnienia owego par. 2?

Aż się prosi z dodatkowym wtedy efektem rozpowszechnienia kolejnego dowodu na partackie skretynienie tej demokracji walczącej i jej bojców.

 

zaloguj się by móc komentować

ddam @OjciecDyrektor 3 stycznia 2025 15:02
3 stycznia 2025 16:16

Zgadza się. Podpalenia to jedno. Za czasów koalicji 13 grudnia nasila się agresja i przemoc.

https://www.facebook.com/RadioMaryja/posts/bestialsko-zamordowany-kap%C5%82an-ks-lech-lachowicz-ca%C5%82ym-sercem-ukocha%C5%82-boga-i-ojcz/1015576903936597/

https://profeto.pl/komunikat-w-sprawie-prawidlowosci-traktowania-ks--michala

czy wjazd do klasztoru w Lublinie.

Chcą rządzić strachem za przyzwoleniem "opiekuna".

Powstaje pytanie, czy zmierzamy do brunatnych rządów obłąkanych "elit" jak za czasów figury Adolfa? Pewnie tak, skoro bierność mądrych dodaje skrzydeł ambitnym prymitywom.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 3 stycznia 2025 15:26
3 stycznia 2025 17:22

Wobec takiego dictum-poddaję się. Tylko fakty wskazują,że scenariusz pisał obcy autor,a dwaj błazny zrobili reżyserkę,a widzowie drogi bilet za występ teatru zapłacili. Jedni to lekceważą ,inni się bawią.A w Polsce qwerty prawo zostało zawieszone na dobrym kołku od kiedy ,żyliśmy sobie tak "słodko" od czasu komuny po dzień dzisiejszy. I prawo faktycznie nie obowiązuje pewnych ludzi,a kiedy trzeba władza poszuka odpowiedniego paragrafu... Mozna i tak hołdować takim scenariuszom...

I nie trzeba przykładów u nas w Polsce,nic innego nasza przyjacielska Unia innego robi...niby traktaty obowiązują,ale po to dodaje się nowe obowiązujące dyrektywy aby wydutkać biedniejsze kraje. Niechby ktoś się sprzeciwił....

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 3 stycznia 2025 16:11
3 stycznia 2025 17:43

Wiem, że to Cię nie pociesz6, ale wyciskać będą we wszystkich krajach - taki twraz etap mądrości.

A Polska od roku czasu jest już takim kondominium olimpijsko-wężowym. Z nas też wycisną, ale w przeciwieństwie do innych krajów szybko, bardzo szybko się odkujemy. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ddam 3 stycznia 2025 16:16
3 stycznia 2025 17:45

To się kiedyś nazywałi linią walki i porozumienia....

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 3 stycznia 2025 17:43
3 stycznia 2025 22:45

Trzymam Cię za słowo, choć... nie wiem jak to zrobić. Znaczy, jak to słowo chwycić by przytrzymać. :) 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @orjan 2 stycznia 2025 21:14
4 stycznia 2025 11:44

To suweren (jeśli chce!) ma walczyć o demokrację. Czym? Wyborami, dopóki nie zostanie ich pozbawiony. Potem już tylko zbrojnie.

Wolałbym, żeby Polacy wzięli sprawy polskie w swoje ręce. Przykładów/nazwisk zdolnych Polaków jest wiele i... są "bezrobotni". Żaden "team" partyjny takich Polaków nie chce, bo zawyżają straszliwie poziom, o czym wielokrotnie i w praktycznych zastosowaniach opisywał m. in. Gabriel.

Uważam, że "walka o demokrację" nie ma sensu, bo nigdy nie wiadomo, czy ktoś z polityków bystrych inaczej nie powie, że ma "demokrację walczącą" czy też jakąś inną, np. demokrację "totalitarną". ;)) I co wtedy?

Z przeszłości wymienię dwa nazwiska: Pilecki i Doboszyński.

Z czasów współczesnych opisałem pewną, zakończoną sukcesem (!) "operację  polski "LOTOS". O swoim życiowym sukcesie (jak sam powiedział - Baltic pipe) opowiadał w Ożarowe minister Naimski.

"Szkoda pieniędzy" na wojnę. Można ich "rozbroić" tańszymi i bardziej skutecznymi sposobami!

O szczegółach nie będę tutaj pisał, bo to nie zmieści się w krótkich słowach.

https://andrzej-z-gdanska.szkolanawigatorow.pl/dlaczego-lotos-jest-nadal-polski

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 3 stycznia 2025 22:45
4 stycznia 2025 12:08

Po prostu ....zabezpiecz soę najlepiej, jak potrafisz, potem wytrzymaj, a na końcu podlicz straty i do....roboty....:). 

W Polsce - jak zawsze - lubimy się nawzajem straszyć, jaka to straszna przyszłość będzie. I to nas uspraeiedliwia z nic-nie-robienia. A wystarczy spokojnie robić swoje. Po kryzysie w 2009 jak szybko się odbudowaliśmy mayerialnie? Chyba max. 2 lata i ludzie się odkuli. Już w 2015 widać było wyraźne symptomy poprawy. A od 2016 to już wzrost dobrobytu przyspieszył znacznie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska 4 stycznia 2025 11:44
4 stycznia 2025 12:11

Wielokrotnie się przekonałem, że ujawnianie swojej wiedzy i inteligencji źle się kończy. Ludzie zwyczajnie nie cierpią takich, bo są dla nich zagrożeniem. Zamiast się zmotywować do podciągnięcia swojej wiedzy i inteligencji, wolą takiego kogoś zgnoić, wyśmiać, wyszydzić. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Andrzej-z-Gdanska 4 stycznia 2025 11:44
4 stycznia 2025 18:37

Za wysoko podnosisz "moją poprzeczkę". Ja pisałem tylko o walce, a nie o wojnie. Temu Loewensteinowi ja stawiam opór (właściwie instynktownie), bo uważam, iż racjonalna analiza "demokracji walczącej" powinna być umieszczona gdzieś między Kotarbińskim a von Clausewitzem. Chodzi o ten moment, w którym walka, jako rodzaj cywilizowanego konkurowania o coś w oparciu o obu i wielostronnie niekwestionowane reguły walki (jak np. w sporcie), ze środków politycznych przechodzi w clausewitzowski etap niszczenia przeciwnika środkami niepolitycznymi, w tym przemocowymi. Kto, jak kto, ale PiS do tego nie posunął się. Potrafił się samoograniczyć za co spotkała go kara od Polaków.

Ta rozreklamowana już tuska etykieta: "demokracja walcząca" jest - według powyższej obserwacji - po prostu kłamliwa. Tusk jest dawno już po stronie clausewitzowskiej i prowadzi wojnę. Ale o co ta wojna? Na pewno nie o demokrację. Nie istnieje, bo mimo wielu, zresztą fatalnie kończących się prób, nigdzie i nigdy się nie utrwaliła próba "zaplanowania", czy "zainstalowania" demokracji. Przykład? A choćby Irak. Kontrargument wskazujący np. na USA jest chybiony, bo tzw. Ojcowie Założyciele doświadczenie i wynikający "plan" przywieźli ze sobą na tym Mayflower, czy w podobnym transporcie.

Demokracja (każda) ma bowiem źródła tylko w doświadczeniach przeszłości, czyli w tradycji. Inaczej ujmując, ludzie muszą demokracji chcieć niejako organicznie, a nie mechanicznie, gdy "jak żyć" powie im dopiero jakaś tam konstytucja. Demokracja musi być w ludziach samych, a ci powinni brać z niej szkielet reguł także wszystkich swoich poczynań zbiorowych. Myślę, że dalej tłumaczyć nie trzeba, jaki brak powoduje, że np. w Rosji demokracja jest niemożliwa. W Niemczech zaś zawsze będzie wadliwa duchem, bo choćby jakiś Niemiec osobiście chciałby być demokratą, to wszelkie jego twory zbiorowe mają demokrację tylko w szybie wystawowej. Ich nie interesuje bowiem równość formalna dla innych, ale wyłącznie przewaga materialna. Ta zaś ma być osiągana przede wszystkim środkami formalnymi, czyli uprawnianiem nierówności.

Wracając do Polski, celem Tuska i jego jawnych, czy tajnych pomagierów jest zlikwidowanie demokracji poprzez zlikwidowanie ośrodków wyrażających odmienne potrzeby życia społecznego i to zlikwidowanie rozumiane jak rosyjskie unicztożenie (brzmi głucho jak uderzenie szpadla o trumnę). Określenie anihilacja jest tu za lekkie, bo nie zawiera tuskiego / ruskiego napędu w postaci nienawiści. O co? A o to, że ktoś nie chce się poddać i butów im lizać z wyrazami przyjemności, a przez to zmusza te tuskie do "konieczności" paskudnych działań, do łamania prawa, i tak dalej. Czy, aby nie na tym samym polega i nie z tego samego bierze się nienawiść wielkorusów do Polaków?

Celem, być może zaskakującym dla wielu z nich samych, ale ostatecznie nieuchronnie ujawnionym w skutku odbycia wojny o demokrację, jest zlikwidowanie demokracji. Tusk nie kreuje żadnej demokracji walczącej, tylko demokrację wojenną z wszelkimi chwytami dozwolonymi. Demokracja jako projekt równego i konsensualnego uczestnictwa w życiu zbiorowym ma zniknąć.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 2 stycznia 2025 19:58
9 stycznia 2025 07:02

Teraz PiS powinien przejąć inicjatywę i ten tytuł.  Udoskonalić go np Demokracja walczącą bez rozlewu krwi. Demo. walczącą  bez walki, Demokratyczne sztuki walki, Demokratyczny front walki o rodzinę, czy coś w tym stylu.  Nie zrobi tego. Wyraźnie postawili na męczeństwo swoich współpracowników i wyborców. Są przekonani że nie ponoszą za to odpowiedzialności. 

zaloguj się by móc komentować

ddam @Andrzej-z-Gdanska
9 stycznia 2025 15:02

"... do działań antydemokratycznych zalicza się ..."

A do jakich takie "cuduńka"?

"Gdyby urzędujący premier Państwa Izrael pan Binjamin Netanjahu, wyraził wolę osobistego udziału w uroczystych obchodach 80. rocznicy wyzwolenia KL Auschwitz, rząd Rzeczypospolitej Polskiej powinien zagwarantować mu w tych absolutnie wyjątkowych okolicznościach niezakłócony pobyt na terytorium naszego kraju - mimo nakazu aresztowania wydanego w listopadzie ubiegłego roku przez Międzynarodowy Trybunał Karny w Hadze" - czytamy w liście prezydenta Andrzeja Dudy do premiera Donalda Tuska."

https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-andrzej-duda-prosi-donalda-tuska-o-ochrone-dla-premiera-izra,nId,7888175

 

zaloguj się by móc komentować

Adriano @ddam 9 stycznia 2025 15:02
9 stycznia 2025 16:05

No jak by to miało wyglądać to aresztowanie?Premier Netanjahu taktownie zrezygnował z wizyty,żeby nasi mężowie stanu nie dostali "zespołu niespokojnych nóg" (RLS) a nie ,żeby go ktoś w Polin aresztował bo sobie coś tam orzekł jakiś "Trybunał Husky".Tu jest Polin-prezydent Andrzej Duda.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować