-

Andrzej-z-Gdanska

„Kasa, Misiu!” czyli kilka słów i obrazków do artykułu CORYLLUSA pt. „Strategia na Sekielskiego”

Dzięki świetnemu artykułowi CORYLLUSA „Strategia na Sekielskiego” http://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/strategia-na-sekielskiego nie musiałem oglądać tego filmu i zastanawiałem się co zrobić z tak wielką ilością zaoszczędzonego czasu.

Kliknąłem na „ŁONET.pl”, chociaż robię to coraz rzadziej, i pokazała się reklama tego filmu. Od razu zaczęło się robić ciekawiej. Nie będę specjalnie komentował, bo „obrazki” mówią same za siebie i pozwalają na wyciągnięcie wielu ciekawych wniosków. Zachęcam wszystkich do „wnioskowania” w komentarzach.

 

Wszedłem na portal Patronite.pl gdzie znalazłem poniższą wizytówkę i ambitne cele.

Zarówno wizytówka jak i cele zrobiły na mnie wrażenie. Nie będę ukrywał, że pieniądze też.

Patronite.pl to portal crowdfundingowy.

Crowd8 Sp. z o.o.
Plac Konstytucji 6 /90C,00-550 Warszawa
KRS: 0000548195
NIP 5242777491 | Regon 361009352
Kapitał zakładowy: 23 000.00 zł

Z WIKI:

Zgodnie z przedstawioną definicją przez K. Króla w Finansowaniu społecznościowym jako źródle finansowania przedsiębiorstw w Polsce – „crowdfunding to rodzaj gromadzenia i alokacji kapitału przekazywanego na rzecz rozwoju określonego przedsięwzięcia w zamian za określone świadczenie zwrotne, który angażuje szerokie grono dawców kapitału, charakteryzuje się wykorzystaniem technologii teleinformatycznych oraz niższą barierą wejścia i lepszymi warunkami transakcyjnymi, niż ogólnodostępne na rynku”.

Prototypem crowdfundingu była subskrypcja, popularna w XVIII, a nawet jeszcze XIX wieku. Kompozytor proponował zakup utworu zamożnym melomanom, i kiedy zgromadził wystarczającą liczbę subskrybentów, co dawało gwarancję, że utwór nie przyniesie strat, podejmował się druku. Dzięki subskrypcji ukazywały się najwcześniejsze utwory Beethovena.

Za kolebkę nowoczesnego crowdfundingu uznaje się Stany Zjednoczone Ameryki. W roku 1997 amerykańscy fani brytyjskiej grupy rockowej Marillion w wyniku przeprowadzonej w internecie kampanii zebrali 60 tysięcy dolarów na sfinansowanie trasy koncertowej tegoż zespołu po Stanach Zjednoczonych.

Na wizytówce https://patronite.pl/sekielski jest napisane:

2866 patronów, miesięcznie 109065zł, łącznie 778330zł.

Poniżej ciekawie przedstawione (?) postacie zespołu PATRONITE, a także ciekawostka pierwsza. Na Patronite jest też Ojciec Szustak i też kilka słów o pieniądzach.

Na koniec informacja z portalu jak i z czego się utrzymuje portal.

I na „ostatnim” końcu Partnerzy, a wśród nich ciekawostka druga: ING ze lwem czyli co? :)

 

Zespół PATRONITE

https://patronite.pl/kim_jestesmy


Mateusz Górski Executive Director mateusz@patronite.pl

Miłośnik słów, zafascynowany potęgą dobrze skonstruowanego komunikatu. Jako dziennikarz współpracował z kilkoma stacjami radiowymi, by następnie porzucić fale eteru dla marketingu. Aktywny lektor, eksperymentujący głosem z widoczną (słyszalną?) przyjemnością.

W Patronite zajmuje się koordynacją i zarządzeniem najważniejszymi projektami, współpracą z kluczowymi Twórcami, komunikacją wewnętrzną i dostarczaniem solidnego ładunku kreatywnych pomysłów!

Michał Leksiński Impression Designer impression@patronite.pl

Strateg, planer, człowiek do komunikacji. O Patronite mówi, opowiada, snuje historie i sieje ideę. Zawodowo związany z consultingiem w sektorze cyfrowej gopodarki. Absolwent marketingu politycznego i komunikacji medialnej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Zdobywca i kolekcjoner wielu studiów podyplomowych: "Psychologii Społecznej w Praktyce”, "Praktycznej psychologii motywacji”, "London School of Public Relations". Studiował również w Szkole Mistrzów Pióra, a od 2015 roku student kierunku „Strategiczny Wywiad Biznesowy” w Akademii Leona Koźmińskiego. Prywatnie: zafascynowany wspinaczką, alpinizmem, sztuką iluzji. Poszukiwacz adrenaliny.

Marta Szymańska Community Manager marta@patronite.pl

Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej (spec. public relations i marketing medialny) na Uniwersytecie Warszawskim. W wolnych chwilach podśpiewuje Domowe Melodie i wcina pizzę. Kocha fotografię, chociaż ostatnio coraz rzadziej sięga po aparat (ech te studia…). Nienawidzi półśrodków i woli całkowicie zrezygnować z jakiegoś przedsięwzięcia, niż uczestniczyć w czymś niedopracowanym. Nie lubi tracić, ale jak już musi to najczęściej traci kontrolę nad sobą.

Ewelina Brzostowska Artist`s Guide ewelina@patronite.pl

Studentka filologii polskiej na Uniwersytecie Rzeszowskim. Fanatyk muzyki granej na żywo – zwłaszcza tej wykonywanej przez Apocalypticę i Music Mahal. Lubi na dzień lub dwa zrobić sobie wycieczkę na drugi koniec Polski, bo akurat gra tam ciekawy zespół. Uwielbia pierogi, długie seriale i odkładanie wszystkiego na później. Poza Patronite czynnie (i z pasją) współpracuje z Grupą Filmową Darwin!

Patrycja Pogorzelska Artist`s Guide patrycja@patronite.pl

Interesuje ją życie :-) Lubi wiedzieć i uczyć się nowych rzeczy.Wodnik z krwi, kości i serca; pływaczka, triathlonistka, żeglarka, nurek CMAS. Z wykształcenia pedagog [„przede wszystkim kultura, dopiero później fizyczna ?¬タン ], dekorator wnętrz oraz coach. Bez ustanku to jest zawsze wspiera talenty i ich szczęśliwych posiadaczy, a Twórcom pomaga tworzyć. Fanka social {i} mediów, marketingu wideo i nowych technologii. Zainteresowana tematyką tworzenia marki pracodawcy i marki osobistej. Miłośniczka podróży, poznawania nowych ludzi oraz czekoladowego brownie.

Michał Cieczko Artist's Guide michal.cieczko@patronite.pl

Absolwent dziennikarstwa, pisarz ale przede wszystkim gracz i moder. Nigdy nie robi czegoś w co nie wierzy. Na co dzień związany z toruńskim fandomem i organizacją konwentów o tematyce fantasy. Zawodowo zajmuje się modyfikacjami do gier i zarządzaniem społecznością. Zawsze musi tłumaczyć, na czym polega jego praca, a zaraz po tym zachęca do podobnego stylu życia. Jeśli można zarabiać na robieniu przeróbek do gier to czemu nie na czymś równie trudnym do wytłumaczenia?

Marcin Skonieczny Chief Formalist marcin@patronite.pl
Ogólny nadzór poprzez zaufanie, błogosławieństwo dobrego działania. To jego najważniejsze kompetencje. Opiekuje się sprawami formalnymi, rozwiązywaniem bieżących oraz perspektywicznych zagadnień natury rachunkowej oraz wypłatami. Jego codziennością jest opieka na projektami informatycznymi, co przeradza się także w aktywne uczestnictwo w organizacjach branżowych

Michał Krawczyk Chief Troublemaker michal@patronite.pl

Z wykształcenia ekonomista, z pasji matematyk i fan sportów wszelkiej maści. Budowanie czegoś od zera i obserwacja własnego rozwoju jest według mnie jednym z najlepszych uczuć w życiu. To przekonanie sprowadza mnie do chęci zbudowania czegoś, co pozwoli ludziom aktywizować swoje talenty i je doskonalić.

Tadeusz Chełkowski Chief Economist principal@patronite.pl

Badacz społeczności Wolnego i Otwartego Oprogramowania, analizuje związki pomiędzy obowiązującymi teoriami ekonomii, a zmianami w strukturach społecznych następującymi pod wpływem technologii. Tadeusz jest także współwłaścicielem serwisu wspieram.to i pracuje nad rozwojem projektów finansowanych przez społeczności.

Patronite w mediach

...Langusta na Palmie ale i na Patronite...Dominikanin tłumaczy, że YouTube jest jedną z największych ambon świata. Twierdzi też, że trzeba ją wykorzystać „na każdy możliwy sposób”. Co zamierza więc zrobić? Znów oddajmy mu głos. Chce „zalać cały YouTube Słowem Bożym”. W tym celu twórca kanału Langusta na palmie rozpoczął zbiórkę w serwisie Patronite. Pierwszym celem, który wyznaczył, było 7 tys. zł miesięcznie. Bardzo łatwo udało mu się tę kwotę uzbierać, a nawet ją przekroczyć...

https://www.spidersweb.pl/2017/09/langusta-na-palmie-adam-szustak-patronite.html - większa tabelka jest w komentarzach do artykułu.

Jak zarabia Patronite i Operatorzy Płatności?

Utworzone przez Ewelina Brzostowska

Zmodyfikowano dnia: wt, 16 Paź, 2018 at 9:09 PM

Patronite pobiera swoją prowizję od każdej wpłaty Patrona dla danego Autora. Oznacza to, że najpierw zarabia Autor, dopiero w drugiej kolejność – patronite.pl. Stworzyliśmy ten serwis dla twórców, sportowców i wolontariuszy - to dla nich ma on działać. Co więcej, portal nie zyska nic, jeśli najpierw korzyści nie odniesie Autor.

Przejdźmy do szczegółowych wyliczeń:

Z kwoty, którą wpłaca Patron, potrącamy jedynie naszą prowizję, VAT od niej oraz prowizję tzw. Operatora Płatności (PayPal lub tPay). W porównaniu z innymi metodami wspierania internetowych twórców suma tych obciążeń jest bardzo niska, Patronite jest pod tym względem jednym z najbardziej przyjaznych Autorom serwisów.

UWAGA! Wartości prowizji Operatorów zmieniają się w zakresie ok. 0,5% - zawsze aktualne dane znajdują się w sekcji Tabela prowizji: https://patronite.pl/regulamin/tabela-prowizji

W przypadku naszej prowizji sprawa jest prosta: jej wysokość wynosi 6,5%, doliczamy do niej także VAT (wynosi więc łącznie ok. 8%). Dla wpłaty 10 zł, nasza prowizja wyniesie więc 0,65 zł, a VAT – dodatkowo 0,15 zł; suma prowizji zamknie się więc w kwocie 0,80 zł.



tagi: sekielski  kasa 

Andrzej-z-Gdanska
17 maja 2019 20:07
12     1417    9 zaloguj sie by polubić
komentarze:
Draniu @Andrzej-z-Gdanska
17 maja 2019 20:31

Wychodzi na to,ze jedna osoba musiała wplacic minimum 180zl na to beztalencie jakim jest Sekielski i na ten projekt propagandowy.. Mnie to nie przekonuje ,ze jest to mozliwe..

Wydaje mi się ,ze tzw. dobrowolne wpłaty w tym wypadku są po to aby ukryć inwestorów zainteresowanych realzcję tej szmiry nazywane szumnie filmem dokumentalnym..

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Draniu 17 maja 2019 20:31
17 maja 2019 20:34

Na to wychodzi, a przy okazji takie pytanie: gdzie najlepiej ukryć liść? - w lesie!

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @Andrzej-z-Gdanska
17 maja 2019 20:45

dlatego mam sporo wątpliwości do patronite... wolę podać kasę do ręki co mi się zdarzyło... i tyle...

zaloguj się by móc komentować

onyx @Andrzej-z-Gdanska
17 maja 2019 20:52

Do kompletu dołożę tylko reklamkę wyborczą Sekielskiego Brothersa:

https://twitter.com/BartekPiekarski/status/1129365873142247428?s=20

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @onyx 17 maja 2019 20:52
17 maja 2019 21:03

Dobre uzupełnienie, dziękuję.

Mam do Pana prośbę. Ojciec Mniszysko, pod artykułem CORYLLUSA, wkleił link na twittera i raz go obejrzałem, a potem, po kilku godzinach okazało się, że strona nie istnieje, chociaż Pani, która pisze na twitterze ma inne wpisy. Czy to można jakoś "obejść"? Poniżej ten link:

https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjci7jTp5jiAhVDJ1AKHfdQANgQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fewarejman%2Fstatus%2F389059227395698689&psig=AOvVaw3AqFj4g6A_JKLMZCl-oYJo&ust=1557830138201736

zaloguj się by móc komentować

onyx @Andrzej-z-Gdanska 17 maja 2019 21:03
17 maja 2019 21:10

Nie, to pokazuje, że ten wpis został skasowany. A czego dotyczył link, może ktoś inny wklejał? Jaki nick ma ta pani, która go wklejała?

zaloguj się by móc komentować

onyx @Andrzej-z-Gdanska 17 maja 2019 21:03
17 maja 2019 21:14

W linku jest nick "ewarejman" może zamieściła to drugi raz bo redagowała pierwotny wpis?

https://twitter.com/ewarejman?s=17

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Andrzej-z-Gdanska
17 maja 2019 21:40

"W zamian za okreslone swiadczenia zwrotne"- ciekawe jakie. Czy tylko o reklame chodzi.

O.Szustak idzie pieszo do Ziemi Swietej, jak powiedzial - w ramach pokuty, w swoich sprawach ale nie tylko.  I filmow na razie nie bedzie przez pare miesiecy. Mam nadzieje, ze wszystkim wyjdzie to na dobre.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @jestnadzieja 17 maja 2019 21:40
17 maja 2019 21:46

Tak sobie zażartuję:

to jest już, chyba, była definicja, która została twórczo rozwinięta do wersji: płacić i nic nie wymagać. Można jeszcze się cieszyć i być, ewentualnie, dumnym.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Andrzej-z-Gdanska
17 maja 2019 21:46

To jest bardzo ciekawe zestawienie. 

.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Andrzej-z-Gdanska
18 maja 2019 07:34

Mój kolega Marek nie jest tutaj zarejestrowany i dlatego ja wklejam jego komentarz, bo jest ciekawy i zadaje ciekawe pytania. Może ktoś na nie odpowie?

Film oglądałem, z dużą przykrością i wręcz bólem. Twórcom niestety, muszę "pogratulować", gdyż uważam że taki odbiór był ich celem. Żeby bolało, do kości. Profesjonaliści.

W filmie przedstawiono (prawie?) wyłącznie zdarzenia/przestępstwa z przed kilkudziesięciu lat (30+-10lat)!.  To dziwne i budzi moją (zapewne) bezzasadną podejrzliwość.

Mam uwagę merytoryczną - wydaje mi się że tego typu film mocniej oddziaływuje jeśli opowiada o zdarzeniach aktualnych, ew. z nieodległej przeszłości. Dodatkowo contemporary facts da się lepiej opisać i udokumentować-więcej świadków i sprawców żyje, lepiej pamiętają zdarzenia z przed roku niż np 30 lat.  Rzekomo takich przestępstw i ofiar było wtedy i jest obecnie tysiące/"dziesiatki tysięcy"(?). Dlaczego nie zaprezentowano tych najnowszych gwałtów? Przecież sprawcy i świadkowie żyją, alibi łatwo można zweryfikować, zdarzenia łatwiej można odtworzyć, nadać im tok procesowy i łatwo przestępców wsadzić do ciupy. Zamierzony efekt polityczny, uderzenie w Kościół i Prawicę, też byłby bez porównania mocniejszy. Dlaczego Sekielski od takich współczesnych aktów pedofilskich nie zaczął swojego filmu? 

Co tu jest grane?

Nie widzę, żeby się ktoś nad tym paradoksem zastanawiał.

Może o tym da sie coś sensownego napisać?

zaloguj się by móc komentować

klon @Andrzej-z-Gdanska
18 maja 2019 11:51

Z treści pytań stawianych przez Pana kolegę wnioskuję, że on zna odpowiedź. Lęka się ją wypowiedzieć własnymi ustami.  Wykorzystano "starą" agenturę, której kontrola bieżących wydarzeń była nijaka, lub żadna. Młodsi będą dalej "na odcinku"- "nie chcemy przecież tracić wpływu"  

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować