-

Andrzej-z-Gdanska

Uczmy się tych cytatów,...

...bo nie wiadomo kiedy będą ocenzurowane, zakazane, itp, itd, cytuję:

Sędzia SN Kamil Zaradkiewicz: Ten cytat stanie się dewizą Bodnara na zawsze

31.12.2023 11:43

– Mamy sytuację, w której przywracamy tę konstytucyjność i szukamy jakiejś podstawy prawnej, żeby to zrobić – stwierdził niedawno szef resortu sprawiedliwości Adam Bodnar. Sędzia SN Kamil Zaradkiewicz jednoznacznie ocenił jego słowa.

https://www.tysol.pl/a115186-sedzia-sn-kamil-zaradkiewicz-ten-cytat-stanie-sie-dewiza-bodnara-na-zawsze

W uzupełnieniu:

Adam Piotr Bodnar (ur. 6 stycznia 1977 w Trzebiatowie) – polski prawnik, publicysta, nauczyciel akademicki i polityk, doktor habilitowany nauk prawnych, działacz na rzecz praw człowieka. W latach 2010–2015 wiceprezes Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, w latach 2015–2021 rzecznik praw obywatelskich, profesor uczelni na Uniwersytecie SWPS, dziekan Wydziału Prawa tego uniwersytetu, senator XI kadencji, od 2023 minister sprawiedliwości w trzecim rządzie Donalda Tuska oraz prokurator generalny.

Syn Michała i Marty. Od strony ojca ma pochodzenie ukraińskie. W 1947 jego ojciec w wieku pięciu lat został przesiedlony podczas akcji „Wisła” ze wsi Rakowa pod Sanokiem na Ziemie Odzyskane. Tam jego rodzina pracowała w państwowym gospodarstwie rolnym.

Adam Bodnar ukończył Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach. W okresie szkolnym był stypendystą Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci. W 2000 został absolwentem studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W 2001 ukończył studia LLM (z prawa konstytucyjnego porównawczego) na Central European University w Budapeszcie. Na WPiA UW odbył także kurs prawa europejskiego i angielskiego (współorganizowany przez University of Cambridge) oraz kurs prawa amerykańskiego (współorganizowany przez University of Florida).

https://pl.wikipedia.org/wiki/Adam_Bodnar



tagi: cytat  bodnar 

Andrzej-z-Gdanska
31 grudnia 2023 15:35
73     1755    5 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska
31 grudnia 2023 15:52

I to mówi sędzia SN? Niech on spada na drzewo albo niech skomentuje poczynania swoichbkolegów z SN, który unieważnili orzeczenie TK z 2003, w którym stwierdzono, że zgodnie z Konstytucją, Prezydent ma prawo zastosować prawo łaski W KAŻDYM MOMENCIE postępowania karnego. Ubieważnienie jednego powoduje, że SN może unieważnić wszystkie. Jest to nie tylko wkroczenie w kompetencje TK, ale także ciężkie złamanie przepisów prawa karnego - zamach na konstytucyjny porządek RP...jedno z najcięższych przestępstw. 

Ich wszystkich trzeba zamknąć i to na 20 lat bez wyroku. Bo to najgroźniejsi - dla nas obywateli - przestępcy. Bo są bezkarni. Kto 8ch skaże? Koledzy z sądów?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska
31 grudnia 2023 15:53

Bodnar przy nich to pionek. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 31 grudnia 2023 15:53
31 grudnia 2023 16:43

> Bodnar przy nich to pionek. 

ale zdolny uczen Wyszynskiego ;)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 31 grudnia 2023 16:43
31 grudnia 2023 16:46

Sowieckiego prokuratora Wyszyńskiego, nie kardynała...:). Trzeba to dodać, bo młode roczniki mogą pomylić....:)

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 31 grudnia 2023 16:46
31 grudnia 2023 16:52

> Trzeba to dodać,

OK, pelna zgoda :)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 31 grudnia 2023 16:46
31 grudnia 2023 16:58

"młode roczniki" nie kojarzą ani pierwszego, ani drugiego.

Tadzia Mazowieckiego nie kojarzą (nie wiedzą, kto to był), a co dopiero zmarłych w ubiegłym wieku.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 31 grudnia 2023 16:52
31 grudnia 2023 16:59

Ale jeśli Bodnar to uczeń Wyszyńskiego, to uczniami kogo są sędziowie SN? Dzierżyńskiego?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 31 grudnia 2023 16:58
31 grudnia 2023 17:01

O Wyszyńskim był film i plakaty. Są też nazwy ulic...Mazowieckiego mogą kojarzyć, ale tylko warszawska młodzież - z top-modern klubami na Mazowieckiej...:)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 31 grudnia 2023 17:01
31 grudnia 2023 17:04

to zapytaj tych młodych, kim był i kiedy żył (w jakiej epoce). Tylko najpierw usiądź, żebyś z wrażenia nie upadł.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 31 grudnia 2023 16:59
31 grudnia 2023 17:09

Przypomnę Adama Strzębosza i jego "samooczyszczenie sędziów"......korowód.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 31 grudnia 2023 17:04
31 grudnia 2023 17:10

No weź....nie bądź taki wymagający. Bo oni ci wtedy odpowiedzą pytaniem typu - a kto jest wykonawcą utworu "Dziki ogórek i pagórek"?

.

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @klon 31 grudnia 2023 17:09
31 grudnia 2023 17:15

Nie trzeba...znak to ze studiów, rok bodajże 1994 lub ciut wcześniej. Ciekawe, że nikt się z tego nie śmiał. Bo dlaczego tylko sędziowie mieliby posiąść taką umiejętność? "Żądasz czystości - oczyść się sam" - taki napis powinien być na każdej klatce schodowej - panie sprzątaczki...do dzieła!!

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 31 grudnia 2023 17:11
31 grudnia 2023 17:19

Nie...bo to "niesprawiedliwie" zabity przez Stalina...to dla nich byłby honor. Krylenko - obrońca praworządności w Kraju Rad..

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @OjciecDyrektor 31 grudnia 2023 15:53
31 grudnia 2023 17:30

W uzupełnieniu:

Adam Piotr Bodnar (ur. 6 stycznia 1977 w Trzebiatowie) – polski prawnik, publicysta, nauczyciel akademicki i polityk, doktor habilitowany nauk prawnych, działacz na rzecz praw człowieka. W latach 2010–2015 wiceprezes Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, w latach 2015–2021 rzecznik praw obywatelskich, profesor uczelni na Uniwersytecie SWPS, dziekan Wydziału Prawa tego uniwersytetu, senator XI kadencji, od 2023 minister sprawiedliwości w trzecim rządzie Donalda Tuska oraz prokurator generalny.

Syn Michała i Marty. Od strony ojca ma pochodzenie ukraińskie. W 1947 jego ojciec w wieku pięciu lat został przesiedlony podczas akcji „Wisła” ze wsi Rakowa pod Sanokiem na Ziemie Odzyskane. Tam jego rodzina pracowała w państwowym gospodarstwie rolnym.

Adam Bodnar ukończył Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach. W okresie szkolnym był stypendystą Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci. W 2000 został absolwentem studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W 2001 ukończył studia LLM (z prawa konstytucyjnego porównawczego) na Central European University w Budapeszcie. Na WPiA UW odbył także kurs prawa europejskiego i angielskiego (współorganizowany przez University of Cambridge) oraz kurs prawa amerykańskiego (współorganizowany przez University of Florida).

https://pl.wikipedia.org/wiki/Adam_Bodnar

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska 31 grudnia 2023 17:30
31 grudnia 2023 17:33

Rok później ode mnie skończył studia prawnicze i taka kariera? Uuuu...to on musiał jakieś grube cyrografy podpisać. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska 31 grudnia 2023 17:30
31 grudnia 2023 17:35

Albo jego któryś z jego rodziców. Stypendia w liceacg w latach 90- tych to były, ale tylko dla najzdolniejszych lub najbiedniejszych.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska 31 grudnia 2023 17:30
31 grudnia 2023 17:37

Robił symultanicznie dwa kierunki studiów...takie coś robili tylko ci, którym ktoś to kazał lub coś obiecał za to. Miał już ustaloną ścieżkę kariery. Więc szedł na pewniaka.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska 31 grudnia 2023 17:30
31 grudnia 2023 17:41

No i pokorne cielę dwie matki ssie - angielską i amerykańską. Trzeba się przyjrzeć, czy inni ministrowie też mają takie "epizody" w swym życiorysie. Bo jeśli tak, to mamy rząd "notariuszy", a notariusz to wiadomo z czym nam się powinien kojarzyć po aferach "reprywatyzacyjnych" w Gdansku, Warszawie i Krakowie.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @OjciecDyrektor 31 grudnia 2023 17:37
31 grudnia 2023 17:57

Mimo tego, że wszystko jest (na razie) napisane otwartym tekstem, jednak zdumiewa, że "doktor habilitowany nauk prawnych" wypowiada takie słowa jak w cytacie!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Andrzej-z-Gdanska 31 grudnia 2023 17:57
31 grudnia 2023 18:07

Ano zdumiewa...panie Andrzeju. Mamy dr habilitowanych  naprodukowanych w przyśpieszonym tempie i to dokładnie na ścieżkach rządowej kariery. Nie obrażając nikogo ,kto z trudem i wyrzeczeniem uczciwie taki tytuł uzyskał... To normalna kompromitacja ze strony doktora nauk prawnych.Czytałam już to wcześniej i dobrze ,że pan "przeniósł" ten cytat tutaj na SN. Warto o tym pamiętać... z kim i z czym mamy do czynienia. Plus i dobrego Nowego Roku...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska 31 grudnia 2023 17:57
31 grudnia 2023 18:18

Pamiętam taki wykład z prawa cywilnego. Profesor omawia prawo własności. Po zakończeniu dodaje jakieś nazwisko znanego profesora i mówi "Ten twierdzi inaczej", a to oznaczało że zaliczał prawo własności di ograniczonych praw własności...:). Wszyscy się śmieją.

Albo opowiada taką anegdotę -"Co powinień wiedzieć asystent (czyli ten, który jest tylko magistrem i szykuje się do pisania pracy doktorskiej)? Asystent powinien wiedzieć wszystko. A co powinien wiedzieć adiunkt (mający tytuł doktora)? Adiunkt powinien wiedzieć, gdzie jest asystent. A co powinien wiedzieć profesor? Profesor nic nie musi wiedzieć."

Dr hab. to taki uczelniany profesor (nie prezydencki, bo prezydent wręcza akty profesorskie).

Więc proszę się nie dziwić Bondarowi. Czym wyższy stopień naukowy w dziedzinie prawa, tym większa bezczelność. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 31 grudnia 2023 18:07
31 grudnia 2023 18:21

Dr habilitowanych się produkuje, bo za to uczelnia ma punkty i wyższą dotację z ministerstwa. A jedt wymóg zatrudniania jakiejś minimalnej ilości osób z tytułem profesora lub dr hab. Stąd uczelnie wyrywają sobie tych panów i zwyczajnie ich demoralizują, płacąc za sam fakt posiadania tytułu naukowego.

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 31 grudnia 2023 18:18
31 grudnia 2023 18:26

> Czym wyższy stopień naukowy w dziedzinie prawa, tym większa bezczelność. 

Pytanie odnosnie habilitacji z prawa - slyszalem kiedys, ze majac habilitacje "z automatu" mozna zostac adwokatem czy radca prawnym.

Szukalem teraz  i znalazlem cos takiego:

" Oznacza to, że osoba, która uzyskała stopień doktora habilitowanego nie musi ukończyć aplikacji prawniczej ani nawet przystąpić do egzaminu adwokackiego i radcowskiego, tylko może od razu złożyć wniosek o wpis na właściwą listę adwokatów lub radców prawnych."
https://prawniklewandowska.pl/droga-do-zawodu-adwokata-i-radcy-prawnego/

Potwierdza Pan to?

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 31 grudnia 2023 18:21
31 grudnia 2023 18:34

Dotyczy wszelakich kierunków. Śrubokrętów też. Aż strach pomyśleć jakie mosty będą powstawać gdy odejdą ze dwa pokolenia.... I tu wkracza AI :) 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 31 grudnia 2023 18:26
31 grudnia 2023 18:35

Tak kiedyś było. Ale czy nadal tak jest - nie wiem. Ale i tak musiał złożyć wniosek o wpisanie na listę, a okręgowa rada miała obowiązek go wpisać. Ale większośc z nich nie czyniła tego. Lepszy hajs mieli z kilku etatów uczelniach oraz z pisania ekspertyz i opinii prawnych oraz ze sprzedaży swoich podręczników dla studentów (a każdy z nich wymagał na egzaminie tego, co napisał w swoim podręczniku....o ile go napisał)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 31 grudnia 2023 18:34
31 grudnia 2023 18:37

Z inżynierami nie będzie tak źle. Nawet za 3-4 pokolenia. Zwyczajnie Polacy lubią "majsterkować".

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 31 grudnia 2023 18:34
31 grudnia 2023 18:39

To teraz zdarzają się techniczne fuszerki - lotnisko w Modlinie (pas staryowy) , tory szybkiego tramwaju w Szczecinie i pewnie wiele innych - o drogach z plasteliny nie wspomnę nawet (ledwo 30 stopni ciepła i zakaz poruszania się tirów w dzień). 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 31 grudnia 2023 18:18
31 grudnia 2023 18:48

Errata - "ograniczone prawa rzeczowe", a nie "ograniczone prawa własnosci"...to tak dla formalności, jakby ktoś się czepiał szczegółów...:)

zaloguj się by móc komentować

Paris @Andrzej-z-Gdanska 31 grudnia 2023 17:30
31 grudnia 2023 19:00

Patentowany  i  ,,zalegEdowany,,  CYMBAL,...

...  po  prostu  SKANDAL  i  KOMPROMITACJA,  i  tyle  !!!

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska 31 grudnia 2023 17:30
31 grudnia 2023 19:11

I jeszczejedno - albo poszedł do podstawowki rok wcześniej, albo ukończył studia rok wczesniej niż normalnie. To oznacza, że jakieś moce przepchały go w ekspresowym tempie....zależało im na jak najszybszym skompletowaniu odpowiednich papierów kompetencyjnych. Cudowne dziecko...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska 31 grudnia 2023 17:30
31 grudnia 2023 19:16

No o skoro z Gryfic poszedł na studia do Warszawy, a nie do Szczecina ani nawet nie do Poznania (który szczycił się bardzo wysokim poziomem....nota bene 90% kadry profesorskiej w Szczecinie pochodziła i pracowała w Poznaniu....żartowaliśmy sobie, że szczeciński Wydział Prawa to filia poznańskiego), to oznacza że chcieli mieć go pod swoim nosem i wdrażać go do zadań operacyjnych  już na studiach.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 31 grudnia 2023 17:09
31 grudnia 2023 19:16

Środowiska - wypowiedż dot. tezy, aby nie ingerować w zbrodnie komunistycznw bo w wolnej Polsce dojdzie do samoczyszczenia się środowiska, - kupią żel pod prysznic i po pretensjach.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @zkr 31 grudnia 2023 18:26
31 grudnia 2023 19:22

To już nawet nie bezczelność, to pogardą wobec Państwa, pogarda i drwina ze współobywateli, zbrodnia sądową- kulisy i ocena SN RP to IV KK 93/09, łącznie z fałszowaniem dokumentów w SO w Krakowie. To już po samooczyszczeniu. Nikt nie zna ani dnia ani godziny. Udanej zabawy sylwestrowej.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @OjciecDyrektor 31 grudnia 2023 19:11
31 grudnia 2023 20:01

Muszę tutaj wrzucić anegdotę prawdziwą i adekwatną do tematu.

Moja przyjaciółka miała ważny egzamin na historii sztuki na UW. Poszła nieprzygotowana, ale to był jakiś już ostatni termin. Oblała, oczywiście. Stary profesor nie wpisał jej niczego do indeksu i kazał przyjść ponownie. Przyjaciółka obkuła się tęgo i zdała ten egzamin koncertowo. Zapytała jednak na koniec profesora, dlaczego dał jej tę szansę. "Bo na stanowiskaxh wrażliwych w naszej branży /muzea etc./ muszą być Polacy. A tam jest dużo obcych. A pani jest Polką" - odparł profesor. Z chwili rozmowy wynikało, że nie chodzi tylko o eskimosów, ale właśnie o Ukraińców/. To byla druga połowa lat 60-tych. 

Potem moja przyjaciółka studiowała reżyserię w filmówce w Łodzi. Robiła piękne filmy o sztuce. 

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @OjciecDyrektor 31 grudnia 2023 15:52
31 grudnia 2023 20:08

"I to mówi sędzia SN? Niech on spada na drzewo"

Chodzi panu o Zaradkiewicza ? Czy nie zrozumial zawartej w tym zdaniu ironi ?

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @BTWSelena 31 grudnia 2023 18:07
31 grudnia 2023 20:25

Dopiero po przeczytaniu to mnie "uderzyło". Nie wiem jak to nazwać: szczerość, przebiegłość, itd.

Również życzę dużo zdrowia i wytrwałości w znoszeniu tym podobnych zwierzeń. ;(

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @z-daleka 31 grudnia 2023 20:08
31 grudnia 2023 20:31

Nie. Zrozumiał. To mnie chodzi o to, że stać go na ironię tylko wobec ministra, ale wobec swoich kolegów-przestępców z SN (bo to, co zrobili w sprawie Kamińskiego to przestępstwo i to ciężkie) milczy i nie ironizuje. Taki z niego "bohater". 

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @OjciecDyrektor 31 grudnia 2023 20:31
31 grudnia 2023 21:06

O ile dobrze zrozumialem to chodzi zastosowanie prawa laski w przypadku oskarzonych, w stosunku do ktorych postepowanie procesowe nie zostalo zakonczone ?

Bo jesli tak to przyzna pan , ze jest to przedwczesna ingerencja , ktorej skutkiem moze byc nieogloszenie wyroku- co samo w sobie jest precedensem. 

Prawo laski przysluguje osobom prawomocnie skazanym. Takie stanowisko ma rowniez konstytucjonalista Ryszard Piotrowski

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @z-daleka 31 grudnia 2023 21:06
31 grudnia 2023 21:33

Nie sposób ułaskawić kogos, kto nie został prawomocnie skazany. To elementarna logika bez wzgledu na to. co wyczyniaja  prawnicy na etatach państwowych.

Oczywiście mozna stosować rozmaite tricki i wybiegi, aby kogos zwolnic od przysadzenia mu kary, ale trzeba  by na to znaleźć inne określenie.

Cukier to nie cukiernica.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @z-daleka 31 grudnia 2023 21:06
31 grudnia 2023 21:36

Pan Rysio jest panem  Rysio i jego opinia jest tylko opinia. Natomiast orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego są POWSZECHNIE OBOWIĄZUJĄCYM ŹRÓDŁEM PRAWA tak jak ustawa. I sądy mają zasr***ny obowiazek respektować i stosować te orzeczenia, łącznie z Sądem Najwyższym. Czy teraz jest zrozumiały mój poglad na tego sędziego i na jego kolegów z SN?

Nie ma mowy o żadnych precedensach. Albo jest porządek konstytucyjny albo zamach na ten porządek. 

Dlaczego wszyscy domagają się respektowania prawomocnych wyroków sądów? A dlaczeg9 nikt się nie domaga respektowania prawomocnych orzeczeń Trybunału Konstytucyjnego? Orzeczenie ma już 20 lat. Wydano je za Kwaśniewskiego. I co? Amnezja?

Przedwczesne w tym przypadku może być coś innego....mianowicoe te nominacje sędziowskie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 31 grudnia 2023 21:33
31 grudnia 2023 21:41

Miej pretensje do twórców Konstytucji. Była wątpliwość. Została rozstrzygnięta ostatecznie w 2003 przez kompetentny do tego organ. Albo respektujemy wszystkie ustawy i orzeczenia TK albo żadnego. Wybieraj. Nie podoba się? To można wnosić o zmianę. Jakoś nikomu przez 20 lat to nie przeszkadzało. A teraz co? Nie paduje nam, "sprzeczne z logiką", to my to sami zmienimy....to jest właśnie bolszewia.

I już ci tłumaczyłem czym jest prezydenckie prawo łaski, a ty nadal nie rozumiesz lub nie chcesz zrozumieć.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 31 grudnia 2023 21:33
31 grudnia 2023 21:43

To prawo łaski to jak joker w talii kart. Wszyscy akceptują te zasady gry. Wszyscy zagłosowali "za" w0rowadzeniem jokera. A teraz rżną głupa.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 31 grudnia 2023 21:41
31 grudnia 2023 22:14

Ja napisałem o logice, a nie o praktyce.

A jak jest w praktyce to i koń widzi.

Nie rozumiesz co jest napisane w komentarzu , a potem się ciskasz.
Co mnie to obchodzi, co jacys płatni łgarze wypisują w orzeczeniach.

A logika to logika.

Za używanie logiki widać im nie płacą, ale zupełnie za coś innego.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 31 grudnia 2023 22:14
31 grudnia 2023 22:28

Ale to ty i z-daleka piszecie tak, jakbyscie nie rozumieli, co ja napisałem, co chciałem przekazać. 

Zaręczam cię, że orzeczenie nie jest sprzeczne qni z logiką, ani z zapusem art. 139 Konstytucji, bo tam jest fraza "w szczególnosci", co oznacza że jest to przepus o bardzo szerokim zastosowaniu (dającym prezydentowi sdużą swobodę) i zapewniam cie, że ci, co dziś gadają coś o logice, wtedy nie krytykowali tego orzeczenia. Tak naprawdę to nikt go nie krytykowal, bo był wyeażany POWSZECHNIE pidobnybpoglad, jaki wyraził TK.

Jeśli to orzeczenie wg ciebie jest głupie, to znaczy tylko tyle że twoja opinia jest opinią kogoś, kto nie zna się na wykładni prawa. To mniej więcej tak, jakbym ja wypowiadał się na temat stosowanych technik krawieckich. Mógłbyś po prostu napisać, że nie studiowałeś prawa, że nie znasz się na temacie i tyle. Ale nie....ty musisz pokazac, że nadajesz się do teleturnieju 1 z 10.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @OjciecDyrektor 31 grudnia 2023 22:28
31 grudnia 2023 23:14

jeszcze raz zatem zapytam. Do czego użył prawa łaski prezydent Duda?  Do jakiego deliktu? Moze być nawet "w szczególności".

A pierdół o tym, ze nie studiowałem prawa, to mi nie wypisuj. Na uczelni prawa nie studiowałem, ale wprakyce zawodowej  całkiem sporo tego było. Spotykałem równiez  prawników w swojej pracy zawodowej. Otóz zdarzają się rózni. Podobnie jak lekarze, nauczyciele, ksiegowi, etc. Jedni cos umieja, drudzy trcoche więcej , inni jeszcze więcej. Ale są i tacy, którzy nie powinni w tych zawodach pracować. Prawników tez to dotyczy.

Aha, przy okazji,  fizyki i astronomii tez nie studiowałem. Historii starozytnej ani nowozytnej takoz. To tak na przyszłość, gdyby ci przyszło do głowy jeszcze coś mi imputować w tym stylu.

Uważam, ze bedzie lepiej jesli  zaczniemy ignorować swoje wpisy. Przynajmniej na czas jakis.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @stanislaw-orda 31 grudnia 2023 23:14
31 grudnia 2023 23:19

Pocisk naruszył i zawrócił.

 

Panowie z jeżem przejechanym na głowie.

 

 

 

A jak się nie nawróci, to prosto do atlantyku. Stopy zmiękczałem w  Pacificio...

Jak masz strzelać, to strzelaj !

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @OjciecDyrektor 31 grudnia 2023 21:41
31 grudnia 2023 23:22

Proszę zrozumieć, że właśnie w tym , że TK wprowadził jak pan napisał w 2003 roku taką interpretację leży tragika tej sytuacji.

A tak na marginesie za czasów rządów Millera.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 31 grudnia 2023 21:33
31 grudnia 2023 23:31

Jasne ,ze cukier to nie cukiernica.Ale prawo uchwalane to nie cukier,czy cukiernica. I nie może tak być,że podważanie prawa łaski Prezydenta, może być interpretowane za każdym razem ,gdy zmienia się opcja polityczna. Nic mi do tych dwóch ministrów,ale nie przesadzajmy,...

Jest wyrok TK, który stwierdził, że Prezydent może stosować ten przywilej, w dowolnym momencie sprawy karnej, przed dochodzeniem prokuratorskim, procesem sądowym, jak i w trakcie i po.

 Poza tym jest  Konstytucja, która nie ogranicza tego prawa, poza jednym przypadkiem, względem skazanego wyrokiem T.Stanu. Więc co zakazane to zakazane,a co nie -dozwolone. A tak w ogóle to sąd nie ma prawa na interpretacje przepisów prawa, ma je jedynie stosować,a już o interpretacji urzędasów i polityków nie wspomnę.

" Prawo łaski jest wyłączną i niepodlegającą kontroli kompetencją Prezydenta RP wywołującą ostateczne skutki prawne " https://www.prezydent.pl/prezydent/kompetencje/prawo-laski

Zdrowia w Nowym Roku życzę...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 31 grudnia 2023 23:31
1 stycznia 2024 00:16

Napisze  to bez ogródek. Ta Konstytucja i ten wyrok TK nadają się wyłącznie do zniszczarki.

Zyczenia odwzajemniam.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 1 stycznia 2024 00:16
1 stycznia 2024 00:47

Nie jestem znawcą ,ani fanem Konstytucji,ale skoro wojska radzieckie opuściły Polskę ,pozostawiając swoje komusze sieroty, samych bez wsparcia i rozkazów,to Ci "uczeni" z  komuszego rodu ,oprócz biznesu musieli się czymś zająć.Co im pozostało?,ano Konstytucja ,nad którą czuwali troskliwie jak nad nowo narodzonym dzieciątkiem ,a którą podpisał sam pan Kwaśniewski.No miał tą przyjemność przez przypadek,bo był akurat przy władzy...

Podzielam pana zdanie  "bez ogródek"...no i kurde Felek stąd takie przywiązanie do Konstytucji na koszulkach nawet ,naszych trybunów ludowych. Z Konstytucji są tak dumni jak i ze swojego biznesu i o dziwo naciągają ją jak gumę do żucia w razie potrzeby...Mają na swoje potrzeby mecenasów co to swój fach opanowali metodą jak ten prawnik z Ojca Chrzestnego...Tak więc i Konstytucję wraz z paragrafami na bezczela wykładają,chociaz czasami to zachowują się jakby im ktoś po pysku nalał,za to uchwalenie ,nawet poprawek......

Kończę dobrego szampana juz w Nowym Roku ,życząc wszystkim aby Polska została Polską...

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 1 stycznia 2024 00:47
1 stycznia 2024 01:03

...  zostanie,  Pani  Seleno,...

...  Maryja,  Matka  Boza  nam  to  objawila  !!!

 

Gospodarzowi  tego  bloga  Panu  Andrzejowi,  Pani,  Pani  Seleno,  a  takze  wszystkim  jego  Gosciom  Dobrego  Roku  2024,...  a  najwiecej  zdrowia  i  szczescia,

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @stanislaw-orda 1 stycznia 2024 00:16
1 stycznia 2024 01:23

Tak...to puszka Pandory 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @zkr 31 grudnia 2023 23:01
1 stycznia 2024 09:34

To jest całkiem niezłe i to podwójnie. ;((

Swoją drogą to Pan Cezary odważny jest, bo nie wiem czy paragrafy od "mowy nienawiści" już są przygotowane? Nie mówiąc o sądach. :)

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @klon 31 grudnia 2023 18:34
1 stycznia 2024 10:15

"Śrubokrętów"??!!!?

Odważnyś waść jak nie wiem co! A czytać ze zrozumieniem umiemy? U "śrubokrętów" NIE MA aplikacji, więc nie ma czego omijać. A swoją drogą to te "aplikacje" prawnicze, to żadne zabezpieczenie jakości - to mechanizm dziedziczenia przywilejów.

zaloguj się by móc komentować

klon @Zdzislaw 1 stycznia 2024 10:15
1 stycznia 2024 10:36

Szczęśliwego Nowego Roku dzięki Bożej Opatrzności Waści Życzę! 

Brak aplikacji na kierunkach technicznych nie jest gwarancją, że nie ma czego omijać. A poczucie przyzwoitości? :)))

Wem o czym mówię, bo widziałem na siłę "tworzone" doktoraty i habilitacje. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska 1 stycznia 2024 09:34
1 stycznia 2024 11:35

Ja bym ten rysunek potraktował - tak jak moje komentarze - jako zawiadomienie o popełnieniu bardzobpoważnego przestępstwa. My mamy tylko społecxny obowiązek powiadomienia, ale urzędnicy mają prawny, za zaniedbanie którego grozi odpowiedzialność karna. Oczywiście ono to tu potraktują jako żart, bo wiadomo, że nikt nie złożył i nie złoży z nich zawiadomienia do prokuratury. Ale za to, co ja tu piszę w tej speaeie i za te rysunki, to oni mogą co najwyżej zachować milczenie i udaeać, że nic nie słyszą, nic nie widzą i nic nie czytają. Bo gdyby próbowali kogoś za to usadz7ć, to wtedy mieluby dopiero bajzel i to niekontrolowany - po wprowadziłoby się do teatru aktorów, którzy nie chcą podporządkować się z góry zaplanowanym rolom. I zamiadt komedii mógłby wyniknąć dramat.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 1 stycznia 2024 00:16
1 stycznia 2024 11:40

Nie rozumiesz istoty tzw. prezydenckiego prawa łaski - widać to po tym, że koncentrujesz się na jego nazwie (równie dobrze możnaby to prawo nazwać prawem "gromu z jasnego nieba" albo praeem "jokera"), a bie na tym, co w nim jest istotne. Otóż takie prawo ingerencji bezposredniej w procesy karne władcy mieli od ZAWSZE i była to ich osobista prerogatywa (to słowo na "p" na pewno rozumiesz). I to zostało zachowane chyba we wszystkich konstytucjach świata - może z nielicznymi wyjątkami. Więc daj sobie już spokój i odpocznij.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @z-daleka 31 grudnia 2023 21:06
1 stycznia 2024 13:05

Stanowisko tego uznanego konstytucjonalisty Ryszarda Piotrowskiego jest znane,od dawna. Służył Wałęsie i Kwaśniewskiemu w doradzaniu prawa łaski etc,etc i jakoś cała ta machina prawnicza nie miała i  nie wnosiła pretensji,chociaż odzywały się głosy,że nie tędy droga......w oparciu o Konstytucję.

Jeszcze nie tak dawno wykładał ,że " praworządność nie polega na tym, że prawo rządzi rządem, ale na tym, że rząd rządzi prawem",bo PiS wprowadził m.innymi "neo"swoich sędziów o czym doniesiono TSUE i na Polskę spadły kary.... jako zamach na niezawisłość Sądów i Sędziów...

A gdy poważny senator Libicki z wózka inwalidzkiego wygłosił maksymę coś w podobie " jeśli sąd jest nasz to wyrok jest ważny, a jeśli wasz to nieważny"...No cóż okazuje się,że pan R.Piotrowski nie wkroczył w tak poważną dziedzinę interpretacji  senatora RP jakby nie było.

I jak to się ma do tej Konstytucji ,która jest i respektowania prawa...? Czy to puszka Pandory ta Konstytucja?...może i tak,lecz gorszą Puszkę Pandora otworzyła ,gdy ustępująca komuna zostawiła w dziewiczym stanie Sędziów i wyszkolonych konstytucjonalistów...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 1 stycznia 2024 11:40
1 stycznia 2024 13:12

oczywi scie, oczywiście, nikt, poza tobą, niczego nie rozumie.

Ja piszę, ze zapisy w Konstytucji sa wbrew logice, a Ty, ze co z tego skoro obowiązują.

Czyli ja o zupie, a Ty o czyms innym.

Prawo łaski było też w Imperium Rzymskim za pogański9ch czasów, gdy cesarz mógł kciukiem do góry okazać prawo łaski pokonanemu w zmaganiach gladiatorskich.

I to ma wspólcześnie  uzasadniać utrzymywanie tego przywileju właściwego władzy absolutnej w  konstytucji.

I dlatego nalezy jej bronic niczym  socjalizmu.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 1 stycznia 2024 13:05
1 stycznia 2024 13:20

przeciez od dawna wiadomo, o co chodzi.

p. Wachowski przy prezydencie znanym pod ksywką Bolek miał cennik ułaskawień, ktory , jakkolwiek niepublikowamny był dosc szeroko znany.

Tradycje te kontynuował z powodzeniem  minister do specjalnych poruczeń kolejnego, tym razem dwukadencyjnego prezydenta. Nie wiem czy dostosował cennik do inflacji, ale i tak pozycje cennikowe miały zawsze charakter  negocjacyjny.

Ale wiem, czy taki mają nadal, bo siódmy rok korzystam z uroków emerytury, na której ograniczyłem drastycznie ilośc odbieranych  info, z którymi i tak nie miałbym co robić.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 1 stycznia 2024 13:12
1 stycznia 2024 13:28

Zupełnie niepotrzebnie Stanisławie pan tak reaguje. Polska nie jest Imperium rzymskim i nie te czasy. A najbardziej to post komuna broni tej swojej wycacanej Konstytucji ,jednocześnie po swojemy interpretując przez swoich mecenasów zawiłe arkana,bo to "trudna język"...

Wałęsa nawet dał przykład swoją klatą jako bezpłatnym blokiem reklamowym. A Tuskone nawołuje do jej przestrzegania... No cóż mamy co mamy,a bezkrólewie i dyktatura kończą się zawsze w historii krwawą rewoltą... Czy doczekamy jakiejś normalnej Konstytucji dla wszystkich?...Czas to tylko okaże ,czy doczekamy,myślę że nie za naszego życia...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 1 stycznia 2024 13:20
1 stycznia 2024 13:38

Nie sposób się nawet licytować ,który z Prezydentów był bardziej łaskawy--- w swoim prawie do łaski Prezydenckiej . Mają równo za uszami,gdyby wejść w szczegóły.Gdzieś już linkowałam ilość tych szczególnej łaski,ale nie chce mi się już tego powtarzać i poszukać... Mamy co mamy i nie ma szansy na nową Konstytucję ,zwłaszcza teraz,więc pewne ,że ta będzie dalej wałkowana i respektowana. Chociaż w świetle zakusów Unijnych ,będzie i tak tylko atrapą....I tyle...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 1 stycznia 2024 13:28
1 stycznia 2024 13:44

Niczego nie neguję, czyli nadal nie rozumieny się w tej kwestii. Co prawda nie mamy takiego obowiazku, ale wskazywanie, ze ja czegos nie rozumiem, to nie jest dla mnie argument. Napisałem, dlaczego w Konstytucji jest taki zapis, co umożliwia wyprzedaż  licytacyjną praw łaski  niczym na Allegro.

Nic dziwnego, ze nikt niczego nie chce w tej materii zmieniać, bo wszak wokól sami demokraci pilnujacy świetgego ognia demokracji.  Czyli  demokrata na demokracie i demokratę pogania.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 1 stycznia 2024 13:44
1 stycznia 2024 13:54

Kurna!..człowieku.....od wieków najdawniejszych władcy-głowy państw  mieli to prawo i ty wyjeżdżasz, że one jest sprzeczne z logiką, więc trzeba się zgodzić z orzeczeniem SN, że "nie wywołuje ono skutków procesowych". To oznacza, że wg ciebie sąd tworzy prawo. Jak jeszcze dodasz, że i ma moc jego wykonania, to już jesteś wariatem. Bo zapominasz po co władcy powoływali sędziów. Otóż oni powoływali sędziów, aby ci W JEGO IMIENIU orzekali. A to oznacza, że są tylko jego przedstawicielami. A to oznacza, że ten kto powołuje sędziów do rozstrzygania spraw w jego imieniu, ma prawo ingerencji w prace tego sędziego. Logiczne? Czy to też uznasz za nielogiczne?

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 1 stycznia 2024 13:54
1 stycznia 2024 15:23

Pogadaj sobie z lusterm.

Nie mogę ustawicznie wyjaśniać, czego nie napisałem, co i jak oraz jak bardzo przekręcasz z moich wpisów, bo po co, to akurat wiadomo.
Znudzilo mnie to..

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 1 stycznia 2024 13:44
1 stycznia 2024 18:01

Jestem daleka od tego aby akurat panu coś udowadniać. I sądzę ,że rozumiemy sie teraz dobrze. I nie ja twierdziłam ,że Prezydent nie miał prawa stosować prawa łaski bo..cukier i cukiernica to nie to samo... Nie, nie to samo ... w kwestii naczynia i cukru....Zostawmy te zbyteczne komentarze,bo wystarczy ,że uczeni mecenasi  naciągają tą Konstytucyję i Prawo,a kołderka coś za krótka i nózki im wystają.

Wystarczy wrócić na poczatek krótkiej notki autora Andrzeja,aby zorientować się,dla nas laików ,że  wkrótce mecenasi oprócz nóżek ,kuperek odkryją....

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 1 stycznia 2024 18:01
1 stycznia 2024 18:05

 I tak pozostane przy opinii, że prezydent nie miał prawa zastosować  w wiadomym przypadku prawa łaski.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 1 stycznia 2024 18:05
1 stycznia 2024 18:20

Naturalnie,a któż panu broni,jest demokracja...w związku z wykładnią, przypuszczam : dwóch byłych ministrów pewnie pójdzie siedzieć,a Prezydentowi łeb urwą za takie znieważenie Konstytucji,lub łagodniej przekroczenie uprawnień...Co najmniej czeka ich teraz trzech już teraz ze trzy lata paki?...każdego z osobna.

Przyznaję,że pan Karpiński to szczęściarz,mecenasi mieli chwilową impotencję w ferowaniu zarzutów i tyle zwlekali,że można było go prosto z paki do Europarlamentu awansować,gdzie został powitany serdecznie jako pisowska opresja... To dopiero sztuka godna mecenasów prawniczych....w RP.... zdrowia życzę...

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Zdzislaw 1 stycznia 2024 10:15
1 stycznia 2024 22:11

Także życzę szczęścia w Nowym Roku. Natomiast podtrzymuję swą uwagę do użytego  "żartobliwego" określenia - jeśli już takie koniecznie potrzebne, to niech będą przynajmniej bardziej subtelne i trafne.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @klon 1 stycznia 2024 10:36
1 stycznia 2024 22:13

Także życzę szczęścia w Nowym Roku. Natomiast podtrzymuję swą uwagę do użytego  "żartobliwego" określenia - jeśli już takie koniecznie potrzebne, to niech będą przynajmniej bardziej subtelne i trafne.

zaloguj się by móc komentować

klon @Zdzislaw 1 stycznia 2024 22:13
1 stycznia 2024 22:29

<<< to niech będą przynajmniej bardziej subtelne i trafne. >>>

Nie upieram się "przy swoim". Jakieś propozycje?

Nie mam problemu z dystansem wobec siebie. Jednym z tych, którzy mi w tym pomogli, był wykładowca matematyki wprowadzający słuchaczy pierwszego roku stwierdzeniem: "My, którzy mamy umysł ścisły, czyli ograniczony...."

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować